Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Cu ocazia Merida Test Days 2014, am putut să luăm contact cu noua Merida One-Twenty 2015, versiunea 7.900. Importatorul mărcii în România, compania BikeFun, mizează mult pe acest model în noul sezon prin prisma raportului echipare/preț, unul deatlfel competitiv, în comparație cu alți producători premium. Astfel, prețurile pentru One-Twenty pornesc de la 1.300 de euro și pot ajunge până la 1.600 de euro în funcție de echipare.
Pentru sesiunea foto a modelului de top, 7.900, am apelat la Arpad Kelemen care după două zile de utilizare a bicicletei s-a declarat mulțumit de comportarea acesteia atât la deal, cât și pe traseul de downhill de la Cheile Grădiștei, în ciuda faptului că bicicleta este proiectată pentru trasee mai simple. Din punct de vedere al tehnologiei, noul model nu mai are nimic de-a face cu generațiile anterioare, noutatea principală fiind reprezentată de amplasarea shock-ului în cazul de față fiind vorba despre un sistem floating, care acționează asupra amortizorului din ambele părți.
Forma țevilor este, de asemenea, nouă, top tube-ul fiind ușor curbat pentru a facilita accesul pe bicicletă. Prinderea roții de spate se face acum cu ax de 12mm, modelul vechi fiind dotat cu o prindere QR9.
Din păcate, nu toate versiunile One-Twenty vor avea head tube conic și nici toate cablurile trase prin interiorul cadrului. De asemenea, modelele mai ieftine vor fi dotate cu prindere QR9 pentru roata de față, pe când cele mai scumpe vor fi dotate cu QR15. Modelul de față permite tragerea cablului pentru tija de șa reglabilă Rock Shox Reverb prin interiorul cadrului. Toate modelele vor avea o pipă mai scurtă pentru a oferi un control direct și pentru a permite rider-ului să tragă de ghidon mult mai ușor la trecerea peste obstacole. Prinderea schimbătorului de foi, cât și al celui de pinioane vor folosi standardul direct mount.
Versiunea de top, echipată cu o furcă și un amortizor Fox Float, are instalată pe ghidon o comandă de lock-out dublă care la acționare setează furca și amortizorul pe modul Climb, funcție utilizată pe porțiunile de urcare. Momentan, nu putem vorbi de un verdict, însă cu siguranță această bicicletă va ajunge și în parcul de teste FreeRider.ro, când vom reveni cu un set de concluzii elocvente.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.