Acum citesti
Prezentarea noilor biciclete Cannondale și GT a avut loc în Poiana Brașov

Extreme Riders a organizat prezentarea anuală, care s-a întins pe parcursul a trei zile, pentru toate brand-urile importate în România: Cannondale, GT, Schwinn, Blackburn, Michelin, Giro, Bell și Easton. Iar când ai astfel de brand-uri la dispoziție pentru un întreg weekend însorit, lucrurile nu pot fi decât minunate. Despre noutățile celor doi producători de biciclete pentru 2016 am vorbit în articolele trecute, iar astăzi mă voi concentra mai degrabă pe bicicletele pe care am avut ocazia să le iau în ture.

DSCF9726Voi începe cu GT deoarece filosofia pentru anul viitor, aplicată pentru toate modelele, mi s-a părut una orientată către distracție decât către performanță. Altfel spus, cei de la GT oferă o gamă foarte largă de biciclete, gamă care pune mai mult accentul pe a te simți bine pe bicicletă decât pe a lupta pentru podium. Și cumva, această filosofie corespunde cu principiile mele.

Cu prețuri pornind de la 1.200 de lei, cu siguranță va exista un model pentru oricare dintre voi. Iar vestea bună este că absolut toate modelele din gama GT, fie că vorbim despre biciclete recreaționale, de șosea, de oraș sau de munte vor beneficia de Triple Triangle, design-ul care definește brand-ul american. Pentru cei care nu sunt încă familiarizați cu termenul, design-ul presupune ca seatstay-ul să continue până la top-tube-ul cadru, flancând din două părți seat tube-ul. Acest design are rolul de a crește confortul dar și rigiditatea cadrului, chiar dacă adaugă greutate (poate neseminificativă) în plus. De fapt, dacă stai să te uiți pe fișele tehnice ale bicicletelor GT, acestea nu sunt nicidecum printre cele mai ușoare. Dar cui îi mai pasă de greutate, când ai la dispoziție o bicicletă atât de distractivă?

Iar un exemplu clar în acest sens este noul Zaskar. Nu trebuie să fii un specialist ca să-ți dai seama că acestă bicicletă iese din tiparele unui exemplar de Cross Country: pipă scurtă cu rise pozitiv, top tube mai lung, chainstay mai scurt și ghidon lat. Unghiul de 69.5 grade la care este poziționat headtube-ul, îl simți imediat ce te urci pe bicicletă, iar acesta îți permite să cobori și pantele mai abrupte. Cu roți de 27.5 inch, Zaskar-ul Carbon Expert mi-a lăsat impresia unei biciclete ce trebuie îmblânzite, ca apoi să storci tot ce-i mai bun din ea. Whip-urile, săriturile sau viteza mare sunt la ordinea zilei după ce începi s-o domini, iar bicicleta reușește astfel să-ți monteze un zâmbet pe față în permanență. Desigur, poziția pe urcări nu este una dintre cele mai grozave, dar nici rea, singurele momente când poate ți-ai dori o pipă mai lungă și cu un rise mai mic sau poate chiar negativ, fiind pe urcări. Dar cum spuneam încă de la început, se presupune că nu vei concura pentru podium pe o astfel de bicicletă, ci că o vei folosi, așa cum spuneau și reprezentanții GT în România, pentru o golăneală pe munte.

Acest concept este dus mai departe și către modelele Zaskar cu cadru din aluminiu și chiar către modele precum Avalanche, echipate tot cu cadre din aluminiu, însă cu echipări nu foarte pretențioase. Suficiente însă pentru traseele de munte și avantajoase din punct de vedere al costului de achiziționare. De menționat este că aceste biciclete pot primi cu mare plăcere și o furcă de 120mm, menită să sporească factorul distracție.

Nu în ultimul rând trebuie menționate hardtail-urile din gama recreațională, Aggresor, cu cadre din aluminiu și un design foarte curat. Interesant este faptul că specificațiile pentru unghiurile și dimensiunile cadrului rămân similare chiar și pentru aceste modele cu un cost de achiziție scăzut.

Dacă majoritatea bicicletelor GT rulează acum pe roți de 27.5 inch, va exista și un model cu roți de 29 de inch, disponibil doar în 4 versiuni. Acest lucru se întâmplă deoarece cei de la GT nu cred atât de mult în acest format de roată, plus că diametrul mai mare al roții reprezintă un impediment în calea către distracție. Karakoram vine cu unghiurile tipice pentru XC (71/73 grade), iar în versiunea de top nu vei primi mai mult de un sistem transmisie XT/Deore și o furcă Recon Silver TK.

Trecând la full-suspension-uri, Extreme Riders au adus pentru test noul Sanction, Force X Carbon (bicicleta de care, apropo, m-am îndrăgostit) și un exemplar din Helion. Sanction în versiunea Pro s-a dovedit a fi o bestie la vale, fiind susținută de suspensiile de 170/160mm și de suspensia Independent Drivetrain, pe care o cunoaștem din trecut. La deal însă doar cei cu picioare serioase pot urca într-un ritm susținut, căci greutatea mai mare, anvelopele groase și sistemul de transmisie 1×11 nu reprezintă rețeta ideală pentru utilizatorul ocazional. Sau altfel spus, este combinația ideală pentru cei care preferă să coboare mai mult decât să urce.

sanction-1
Noul GT Sanction.

Force X pe de altă parte, are suspensii ceva mai mici, de 160/150mm, iar în versiunea de top beneficiază de un cadru din carbon. Greutatea este rezonabilă și există loc de mai bine pentru fanii tuning-ului, însă dintre toate bicicletele de All-Mountain/Enduro pe care am avut ocazia să pedalez până în prezent, cea de față mi s-a părut cea mai echilibrată. Ceea ce mă face să înțeleg că a obține o bicicletă pe care să te simți invincibil la vale și foarte relaxat pe urcări, nu este lucru ușor. Deși GT recomandă bicicleta pentru traseele de All-Mountain, aceasta reprezintă arma ideală și pentru traseele de Enduro sau fără a încadra bicicleta într-o disciplină, pentru trasee cât se poate de dificile.

image4
Se mai întâmplă și necazuri. Dar am avut suficient noroc încât să ne găsească niște băieți de treabă din București care ne-au pus la dispoziție petice.

Desigur, nu vei fi la fel de rapid ca pe o bicicletă de downhill pe un traseu specific, însă ai siguranță că vei încheia în siguranță ceea ce ți-ai propus. Cadrul este un adevărat artwork din punctul meu de vedere, lucru care iese în evidență la lumina soarelui. Combinația de culori m-a uns pe suflet, iar calitatea acesteia definește ștacheta pe care GT o ridică din ce în ce mai sus, de la an la an. Aș putea scrie o zi întreagă despre această bicicletă, însă spațiul este limitat, prin urmare trebuie să mă limitez și eu la a spune că Force X poate face pe orice traseu de MTB din țară, fără să te lase la greu pe porțiunile de urcare.

gt-force
GT Force X, în dreapta.

Ultimul, dar nu cel din urmă, Helion, este un full-suspension (cu cadru din carbon în versiunea de top) care urmărește aceeași idee de distracție. Deși este construit pentru XC, această bicicletă poate parcurge fără nicio problemă și trasee mai dificile, fără a fi cea mai ușoară sau cea mai rapidă. Desigur, față de un hardtail de XC este cu mult mai rapidă, însă pe urcări nu poate ține pasul în mod similar.

În ceea ce privește Cannondale, n-am stat prea mult pe gânduri și am ales F-Si-ul pe care-l poți vedea în etapele de Cupă Mondială. Desigur, nu cu aceeași echipare, însă suficient de bine înzestrat încât să ai impresia că pedalezi pe un produs de top. Spre deosebire de GT, Cannondale mizează pe altă filosofie, fiind îndreptați fără doar și poate către latura de race. Modelul în cauză este F-Si Carbon 2, varianta pe care o alegi atunci când nu-ți ajung banii de-un Scalpel (apropo, o bicicletă genială în adevăratul sens al cuvântului). Cu un unghi al headtube-ului poziționat la 69 de grade, o poziție aplecată pe față și cu noua furcă Lefty 2.0, această bicicletă își croiește singură drumul pe potecă, punându-te uneori poate într-o poziție secundă. Altfel spus, bicicleta face mai mult decât ți-ai imagina, iar acesta este un rezultat al eforturilor Cannondale de a crea hardtail-ul ideal pentru XC. Trecerile peste zonele dificile se fac foarte lejer și nu am avut niciodată impresia că voi pierde controlul. Pe de altă parte, pe urcări, unghiul seat tube-ului este perfect poziționat, iar greutatea mică a bicicletei nu poate reprezenta decât un plus. Și trebuie precizat că aceste diferențe mari între brand-uri se pot observa în viața reală nefiind alte texte de marketing despre cât de bune sunt bicicletele.

Cannondale Habit este de asemenea o nouă bicicletă a producătorului american, fiind vorba despre un full-suspension de All-Mountain, unul bun la toate, care nu doar că se simte pe munte ca un pește în apă, dar este foarte echilibrată și ușoară. Greutatea poate să difere însă foarte mult de la modelul de top la cel entry, asemenea materialului din care este realizat cadrul (carbon vs aluminiu). Iar decizia va fi cu atât mai dificilă cu cât ai 8 modele la dispoziție. Din păcate nu am putut decât s-o admir, căci mi-am ocupat timpul cu GT, însă mă mulțumesc și cu atât.

Dragoș Mitroi
Poiana Brașov, Jud. Brașov

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × 4 =