Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Shimano a publicat astăzi informațiile oficiale despre noua gamă de componente de top, XTR. În ceea ce privește istoricul acestei game sunt multe de spus, dar cum spațiul este limitat, voi curprinde o descriere succintă într-o singură frază: XTR oferă încă de la începuturi calitate și performanțe de top pentru toți cei dispuși să investească în tehnologie. Și nu doar o dată am rămas uluiți de calitățile componentelor din gama high-end a japonezilor.
Un nou sistem de transmisie: 11 pinioane
Noul Shimano XTR va fi livrat cu diverse opțiuni pentru sistemul de transmisie. Cea mai importantă noutate este totuși reprezentată de caseta cu11 pinioane, care va putea fi utilizată împreună cu un angrenaj cu una, două sau chiar trei foi. Caseta de pinioane în formatul 11-40 va necesita și un lanț special, ceva mai îngust decât cel pentru 10 pinioane, botezat HG-X11 și care va avea un design asimetric.
Angrenaje noi
Vei avea la dispoziție două angrenaje diferite, modelul M9000 și M9020. Primul este construit pentru bicicletele de competiții (XC), are un Q-Factor de 158mm și va putea fi utilizat cu una sau două foi. Modelul M9020 este construit pentru bicicletele de All-Mountain, va avea un Q-Factor de 168mm și va putea fi utilizat cu una, două sau trei foi. Shimano promite că rezistența angrenajului pentru AM este și mai solidă.
Interesant este faptul că angrenajele sunt modulabile, așadar poți instala foarte facil și oricând o foaie în plus. Sau le poți demonta pe restul de două și poți păstra una singură. Foaia care poate fi folosită solitar, are o construcție specială care garantează faptul că lanțul va sta la locul său, pe dinți, fără a utiliza în mod special un chaingude.
Greutate (fără BB):
1 foaie M9000: 561,6 grame
1 foaie M9020: 587.6 grame
2 foi M9000: 626.6 grame
2 foi M9020: 652.6 grame
3 foi doar M9020: 652. 6 grame
Bottom bracket Press Fit: 57.1 grame
Casetă de pinioane (11-40): 321 grame
Roți noi
Noile roți din gama XTR M9000 reprezintă un punct de turnură important pentru Shimano, deoarece vor concura în segmentul high-end cu producători renumiți. Utilizează jante din carbon laminat, sunt dotate cu câte 28 de spițe și sunt livrate cu rulmenți. Vor fi disponibile în dimensiunile 27.5 și 29 inch.
Greutate: de la 739 grame (29er, roată de față) și de la 719 grame (29er, Tubular, roată de spate).
Frâne îmbunătățite
Noua gamă de frâne va fi oferită în versiunea XC sau All-Mountain, iar management-ul căldurii este cap de listă în ceea ce privește calitățile noilor produse. Etrierul va fi construit din magneziu, la fel ca și corpul manetei, pe când levierul este din realizat din carbon. Modelul Trail va avea un etrier construit dintr-o singură bucată și este livrat standard cu plăcuțe Ice Technologies. Nu în ultimul rând, discurile vor utiliza tehnologia Freeza, cu fante în interior care vor contribui la menținerea unei temperaturi cât mai scăzute a suprafeței de frânare.
Greutate M9000: 191.4 grame, fără rotor
Greutate M9020: 238.5 grame, fără rotor
Schimbătoarele
Reprizele de schimbare vor fi și mai rapide ca până în prezent, iar manetele vor fi livrate cu o suprafață anti-alunecare și pe lângă funcția de 2-way-release, vor permite schimbarea mai multor pinioane deodată, în sus sau în jos. Manetele vor fi construite din carbon pentru o greutate mai mică. Deoarece vor împrumuta cablurile căptușite la interior cu polimer, efortul la acționarea manetei va scădea cu până la 20% față de generație precedentă.
Schimbătoarele de pinioane vor avea un design și mai compact, fiind astfel mai protejate de eventualele lovituri pe care le pot încasa pe traseu. Cel de foi va fi disponibil pentru 2 sau 3 foi, iar construcția va permite un spațiu suplimentar de 15 mm pentru anvelopă, după instalare. Ambreiajul Shadow RD+ beneficiază acum de o ajustare mai simplă.
Greutate:
Schimbător pinioane: de la 214 grame
Schimbător de foi: de la 103.6 grame
Manete (perechea): 199.5 grame
În ceea ce privește sistemul de transmisie, Shimano încheie prin a spune că acesta este cel mai stabil pe care industria l-a văzut până în prezent. Iar noi îi credem pe cuvânt.
Prețurile nu au fost momentan făcute publice.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Buna seara,
Va rog sa imi spuneti daca pot sa modific trenul de rurale de la bicicleta(treking)
1.pinioane-XTR DI 2 ( 1140 )
2.schimbator spate DI 2
3.angrenaj Dura Ace DI 2 (foi 34X50 )
4.schimbator foi Dura Ace DI 2
5.schimbatoare viteze XTR DI 2 + restul componentelor de la XTR DI 2
In speranta ca imi veti raspunde va multumesc.
P.S.Bicicleta o folosesc numai in oras la urcari si coborari pe asfalt.
Va rog sa imi raspundeti daca se poate pe email deoarece nu pot sa deschid forumul si nu pot vedea raspunsurile.
Salut, o să te rog să postezi pe http://www.veloplus.ro/ – nu este neapărat un forum, este ușor de accesat.
Cu onor va informez dupa cum puteti observa ca am rugat daca se poate sa mi se raspunda la intrebari chiar la sfarsitul site-lui indicat de dumneavoastra.
Deci am citit acest site si doream sa aflu daca exista o compatibilitate dintre familia de componente ale transmisiei XTR DI2 si Dura Ace DI2.Aceste lucruri nu apar in comentariile site-lui.Deci daca se poate la acestea as dori raspuns pentru ca rapoartele de transmisie de la MTB si o cursiera sunt total diferite dar prin unirea celor 2 as putea obtine o bicicleta cu rezultate interesante pentru oras.Daca se poate la acestea raspuns si nu trimitere la articole care deja le-am citit.
-site-ul veloplus nu il pot accesa deoarece imi apare cod de eroare 404 si nu pot sa il deschid.Asa ca va rog daca aveti amabilitatea sa imi raspundeti tot pe mail(acesta apare automat fiind in baza dumneavoastra de date).Sperand ca voi primi un raspuns -poate fi si urgent deoarece piesele asteapta si nu stiu ce hotarare sa iau.
Cu respect,Marcel.
Ok. Lanțul este același pentru XTR și Dura Ace, prin urmare cele două sunt compatibile. Atenție însă la cadru, căci am încercat să montăm la un moment dat un angrenaj Dura Ace pe un MTB și evident că nu a funcționat, bascula trebuie să fie foarte îngustă. Fiind vorba despre o bicicletă de trekking s-ar putea să ai noroc. Dar cu manetele schimbătoarelor cum vrei să procedezi? Le-ai luat în calcul?
Va multumesc pentru promtitudine.Bicicleta pe care vreau sa o modific este un Cube Katmandu(3X10 XT).
Transmisia pe care vreau sa o folosesc cu aproape toate accesoriile este un XTR DI2 si numai mijlocul sau angrenajul si schimbatorul de foi sa fie de Dura Ace DI2.Schimbatoarele raman de la XTR DI ,as vrea sa pastrez si display-ul si sursele de energie precum m-ar interesa daca programul poate functiona pe sincron in acest caz.Va multumesc inca o data,Marcel.
În ceea ce privește partea electronică nu vă pot spune prea multe dat fiind faptul că sunt componente foarte noi și foarte rare totodată.