Acum citesti
Press Camp DiamondBack 2015 – impresii, modelele 2016 şi preţuri

Recent am participat alături de ROvelo, reprezentantul oficial al mărcii DiamondBack în România, la prezentarea modelelor de biciclete 2016. Marca americană a ales Italia ca loc de prezentare a noilor biciclete, mai precis un mic bike park amplasat chiar pe traseul pe care Turul Italiei obişnuieşte să aibă loc.

DiamondBack press camp 2015 01Bike park-ul Monte San Primo dispunea de tot ce aveai nevoie nu doar pentru a admira bicicletele şi specificaţiile ci pentru a le şi încerca. Mai exact 4 trasee de dat la vale de niveluri şi dificultăţi diferite. Traseul verde, cel mai uşor, era folosit de majoritatea celor prezenţi la press camp întrucât parcurs la vale oferea cursivitate şi, pe măsură ce creşteai viteza, devenea mai tehnic. Suplimentar faţă de datul la vale am ales să şi urcăm pe traseul verde pentru a testa proprietăţile de cross country ale bicicletelor destinate acestui segment. Cele full suspension le-am folosit mai mult la vale.

DiamondBack press camp 2015 03DiamondBack este o marcă cu origini americane şi cu o istorie de peste 30 de ani. Wikipedia ne spune că produsele lor sunt „low- to mid-priced bicycles” însă ce am văzut în Italia este cel puţin mid unele fiind lejer high end, referindu-ne aici la calitatea cadrelor şi a sudurilor şi mai ales la calitatea cadrelor din carbon. Firma dispune şi de propriile echipe de şosea şi mtb cu care participă la marile curse internaţionale.

DiamondBack press camp 2015 02La press camp s-a pus accentul pe bicicletele de munte şi pe cele BMX, acesta fiind practic produsul cu care compania s-a lansat în 1977. La bicicletele de munte full suspension am putut vedea şi experimenta ansamblul Knucklebox al suspensiei spate. Aceasta este o suspensie de tip single-pivot four-bar amplasată în aşa fel încât să ofere un răspuns mai bun la denivelările mici. Astfel shock-ul funcţionează mai eficient, se reduc mişcările induse de pedalare şi se reduce tensiunea generală asupra sistemului lucru care are ca rezultat o funcţionare mai bună a suspensiei şi uzură mai mică a rulmenţilor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

DiamondBack Sync este modelul hardtail entry level care exista în 4 niveluri de echipare. Sync 1.0 dispune de cadru hidroformat din aluminiu 6061 la care s-au instalat roţile de 27,5 inch. Suspensia faţă este asigurată de furca Suntour M3030, iar bicicleta dispune de frâne mecanice pe disc Tektro. Transmisia este asigurată de un angrenaj triplu 24x34x42T cu braţ pedalier lung de 170mm la care se adaugă 7 pinioane pentru a rezulta 21 de viteze. Schimbătoarele faţă şi spate sunt Shimano Tourney, iar shifterele Shimano EF-51. Jantele sunt duble din aluminiu, butucii din aluminiu, iar anvelopele au dimensiunea de 27.5 x 2.10. Mărimile de cadru disponibile sunt de 14, 16, 18, 20 şi 22 inch, iar preţul recomandat este de 2.090 lei.

DiamondBack Sync 2.0 urcă uşor la specificaţii şi oferă o furcă Suntour XCT-MLO. Frânele sunt tot Tektro mecanice pe disc, însă transmisia are acum 24 viteze mulţumită casetei cu 8 pinioane. Angrenajul pedalier este alcătuit tot din 3 foi cu acelaşi număr de dinţi ca la 1.0, braţul pedalier fiind tot de 170mm lungime. Schimbătoarele şi shifterele sunt tot Shimano, iar restul specificaţiilor sunt identice ca la 1.0. Mărimile de cadru sunt aceleaşi – 14, 16, 18, 20 şi 22 inch, iar preţul recomandat este de 2.280 lei.

DiamondBack sync 2.0Exista şi DiamondBack Sync 2.0 W cu cadru de damă. Această bicicletă este identică cu varianta bărbăteasca 2.0 singura diferenţă fiind cadrul specific de damă. Şi preţul este acelaşi, 2.280 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Sync 3.0 păstrează acelaşi cadru din aluminiu 6061 hidroformat cu dropout-uri forjate şi aceeaşi furcă Suntour XCT-MLO, dar oferă câteva îmbunătăţiri semnificative. Vorbim acum de transmisie completă Shimano Altus cu 24 viteze şi frâne hidraulice Tektro pe disc. De asemenea creşte şi calitatea angrenajului pedalier care acum este Suntour XCT 22/32/44T optimizat pentru trasee de cross country mai dificile. În plus şi anvelopele sunt acum mai bune Schwalbe Rapid Rob 27.5×2.1 fiind echiparea de care dispune modelul Sync 3.0. Cadrele au aceleaşi mărimi – 14, 16, 18, 20 şi 22 inch, preţul recomandat pentru 3.0 fiind de 2.480 lei.

DiamondBack Sync 4.0 este ultima din seria Sync. În mare specificaţiile sunt similare cu 3.0 însă şi îmbunătăţirile sunt evidente. Transmisia este în întregime de la Shimano cu schimbător spate Deore Shadow, schimbător faţă Altus şi shiftere Alivio.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAngrenajul este tot Suntour XCT 22/32/44T însă acum avem o casetă cu 9 pinioane rezultând 27 viteze. Anvelopele sunt Schwalbe Rapid Rob 27.5×2.1, iar mărimile de cadru la fel ca la celelalte modele. Preţul recomandat pentru Sync 4.0 este de 2.780 lei.

Trecem la următoarea gamă de biciclete destinate tot segmentului cross country, Heist. DiamondBack Heist 1.0 dispune de un cadru hidroformat fabricat din aluminiu 6061 însă acesta dispune de o geometrie care oferă performanţe îmbunătăţite pe teren dificil. Dacă furca a rămas tot Suntour XCT-MLO, transmisia este deja de nivel superior fiind alcătuită din schimbător spate Shimano XT Shadow, schimbător faţă Deore şi shiftere Shimano SLX. De asemenea angrenajul pedalier este format doar din 2 foi Suntour XCM 36/22T ceea ce subliniază destinaţia sportivă a bicicletei. Alte îmbunătăţiri faţă de modelele anterioare se concretizează prin frâna hidraulică pe disc Shimano AM396, butucii Shimano RM33 Centre Lock, anvelopele Schwalbe Nobby Nic 27.5×2.25 la care se adaugă pipa şi ghidonul Race Face RIDE. Mărimile de cadru sunt 14, 16, 18, 20 şi 22 inch, iar preţul recomandat este de 3.190 lei.

DiamondBack Heist 2.0 este a doua şi ultima bicicletă din gama Heist, însă este o bicicletă cu care poţi participa lejer la un concurs fiind echipată corespunzător. Cadrul este în continuare aluminiu 6061 însă furca urcă la Rockshox Recon Solo Air cu o cursă de 120mm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATransmisia este în totalitate Shimano Deore în timp ce frâna Shimano AM396 hidraulica pe disc se ocupă de încetinire. Transmisia este 2×10 cu angrenaj Diamondback 38/24T. Butucii jantelor duble sunt Shimano M3050B Centre Lock acestea fiind îmbrăcate în anvelopele Schwalbe Nobby Nic 27.5×2.25. Pipa şi ghidonul sunt în continuare Race Face RIDE, cu ghidon lat de 740mm şaua purtând logo-ul Diamondback. Pentru Heist 2.0 avem cadre doar în dimensiunile de 16, 18 şi 20 inch. Preţul recomandat este de 4.250 lei.

DiamondBack heist 2.0Trecem la nivelul următor şi ajungem la Myers care este o ciudăţenie de bicicleta, însă în sensul bun. DiamondBack Myers 1.0, 2.0 şi 3.0 dispun fiecare de câteva particularităţi rar sau deloc întâlnite la bicicletele XC hardtail. În primul rând observi suspensia faţă masivă de 140mm care este împerecheată cu… zero pe spate. În mod normal o bicicletă dotată cu o asemenea suspensie mare pe faţă vine şi cu ceva în spate, gama fiind destinată traseelor mai solicitante, mai agresive. Însă Myers se adresează celor care încă nu au întreg bugetul pentru un full suspension oferind însă în acelaşi timp pe potecă multe din performanţele unei biciclete cu cu suspensii faţă-spate. După geometrie, unghiul furcii de 68 grade şi specificaţii Myers se încadrează la categoria all mountain şi trail. În plus riderii DiamondBack de la press camp spuneau că bicicleta stă foarte bine şi pe un traseu agresiv de 4X sau Dual. Personal am încercat această bicicletă, la fel ca şi pe celelalte, şi la vale – într-un stil cât mai agresiv, şi la deal – într-un stil cross country / maraton şi pot spune că m-am simţit foarte bine. La vale ampatamentul redus al bicicletei s-a tradus prin manevrabilitate şi control de excepţie. La deal nu a strălucit însă randamentul la pedalare au fost cât se poate de bun.

Al 2lea lucru interesant la Myers este cadrul, mai precis ţevile chain stay. Designul deosebit de care beneficiază această parte a cadrului a fost ales pentru a oferi o mai mare degajare lanţului în aşa fel încât acesta să nu se mai atingă de cadru, să se reducă aşa zisul „chain slap”. Şi când te gândeşti că bicicleta este destinată traseelor agresive la vale măsura este cât se poate de bună. Acest design inedit al ţevilor chain stay a permis însă şi o localizare perfectă şi foarte ferită pentru etrierul frânei spate.

DiamondBack myers 03DiamondBack Myers 1.0 oferă un cadru din aluminiu 6061, triplu subţiat cu headtube conic pentru rigiditate sporită a părţii faţă şi montanţi ISCG5 pentru a putea instala un chainguide. Deşi modelul 1.0 nu dispune, cadrul este deja dotat cu acces pentru a instalarea ulterioară a unei tije reglabile de şa. Nu în ultimul rând dropout-urile 142x12mm oferă cadrului rigiditatea necesară în partea din spate. Furca este Rockshox Sector TK cu 140 mm suspensie, lockout şi steerer conic. Transmisia este complet de la Sram fiind de apreciat că DiamondBack încearcă să păstreze o linie completă de la acelaşi producător. În cazul de faţă vorbim de Sram X5 pentru schimbătoare faţă, spate şi shiftere. Bicicleta este frânată de Tektro HDC-300 la care se foloseşte disc mare de frână de 180mm pentru eficienţă sporită.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATransmisia 2×10 este asigurată de angrenajul Diamondback 38/24T cu patru braţe în timp ce butucii roţilor sunt Diamondback Disc E15 Thru Axle pentru faţă şi Diamondback Disc 142X12mm Axle pentru spate. Jantele sunt ALEX Volar 2.5 Disc, Tubeless Ready, iar anvelopele Schwalbe Nobby Nic Performance Folding, 27.5×2.25”. Cadrele există în dimensiunile de 15, 17 şi 19 inch, iar preţul recomandat pentru Myers 1.0 este de 5.370 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Myers 2.0 rulează pe acelaşi cadru performant, dar creşte la specificaţii. Avem acum transmisie completa Sram X7 şi furcă Rockshox Sector RL, 140mm, Solo Air. Şi oprirea urcă din punct de vedere al performanţei întrucât acum suntem frânaţi de AVID DB1 cu disc de 180mm. Angrenajul pedalier este acelaşi ca la modelul 1.0 şi la fel butucii, jantele şi anvelopele. Preţul recomandat pentru 2.0 este de 6.350 lei.

DiamondBack myers 05DiamondBack Myers 3.0 este ultimul din gamă însă şi cel mai performant. Cadrul este identic cu modelele anterioare, dar componentele fac parte din clasa superioară. Transmisia este asigurata de Sram X9 pentru schimbătorul spate şi shiftere şi X7 pentru schimbătorul faţă în timp ce furca rămâne Rockshox Sector RL, 140mm. Angrenajul pedalier este şi acesta neschimbat, la fel jantele însă Myers 3.0 primeşte anvelope mai bune Schwalbe Hans Damf Performance, 27.5×2.25”, pipă şi ghidon Race Face Evolve şi şa Diamondback All Mountain Trail. Cel mai important la modelul 3.0 este tija de şa reglabilă KS LEV-DX Dropper Post cu telecomandă care îţi va permite atât să urci cu un randament ridicat cât să şi cobori cu o siguranţă mult mai mare. Cadrele exista în dimensiunile de 15, 17 şi 19 inch, iar preţul recomandat este de 7.200 lei.

În cele din urmă la categoria hardtail ajungem la modelele Lumis 1.0, 2.0 şi 3.0 cu cadre din carbon. Acestea sunt adevărate opere de artă care ne-au impresionat prin grija faţă de detaliu şi eleganţa aproape exagerată. Ghidarea internă este completă, inclusiv pentru conductele hidraulice, iar zonele de acces intern pentru cabluri şi conducte sunt elegant alese, bine organizate şi estetice.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACu adevărat o plăcere să le priveşti. Însă estetica este completată şi de performanţele bicicletei. Potrivit producătorului cadrul are o greutate de 1.150 gr, nu chiar cea mai mică greutate din industrie însă orice cadru care scade sub 1 kg primeşte şi un preţ în general deloc prietenos. La fel ca la Myers, chiar dacă mai puţin pronunţate şi Lumis primeşte ţevi chain stay cu degajare mare pentru lanţ. Acest lucru, împreună cu unghiul furcii de 70 grade, fac din Lumis o bicicleta bună pentru cross country, dar şi trail potrivit fabricantului.

Cadrul din carbon este de tip monococă cu headtube conic şi rulment BB Press-Fit 30. Rigiditatea spate este asigurată de axul 142x12mm susţinut de dropout-urile din carbon. Lumis poate fi dotată cu anvelope mari de până la 2.3” mulţumită degajării mari oferite de ţevile spate.

DiamondBack Lumis 1.0 dispune de o furcă Rockshox XC30 120mm şi transmisie Sram/Shimano întrucât avem schimbător spate şi shiftere Sram X5 2×10 şi schimbător faţă Shimano Deore. Frânarea este asigurată de Tektro Gemini M510 cu disc de 160mm în timp ce angrenajul pedalier dispune de două foi Diamondback 38/24T. Pentru Lumis avem jante ALEX Volar 2.3 Disc, Tubeless Ready cu butuci Diamondback Disc sigilaţi care rulează pe anvelope Schwalbe Rapid Rob K-Guard, 27.5×2.25”. Nu în ultimul rând cockpit-ul este asigurat de Easton EA50 (pipă, ghidon 685mm şi tijă de şa), şaua fiind Diamondback Trail. Dimensiunile cadrelor sunt de 15, 17 şi 19 inch, preţul recomandat fiind de 7.150 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Lumis 2.0 creşte repede în ceea ce priveşte echipare fiind dotată cu furcă Rockshox XC32 cu o cursă de 120mm la care se adaugă schimbătorul spate Sram X7, shifterele Sram X7 2×10 şi schimbătorul faţă Shimano Deore. Frânele TRP Dash Pro dispun de etrier monobloc din aluminiu forjat şi disc de 160mm. Angrenajul pedalier, jantele, butucii şi cockpit-ul nu suferă modificări faţă de varianta Lumis 1.0 în schimb anvelopele avansează la Schwalbe Smart Sam Performance, 27.5×2.25”. Bicicleta se vinde în dimensiunile de 15, 17 şi 19 inch la preţul recomandat de 8.275 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Lumis 3.0 este cea mai avansată din gama XC-Trail beneficiind de suspensie faţă Rockshox REBA RLT Solar Air şi transmisie Shimano XT/Sram X9. Frânarea este, de asemenea, upgradată la SRAM DB5 cu două pistoane şi disc de 160mm, la fel şi anvelopele întrucât vorbim de Schwalbe Rocket Ron Evo, 27.5×2.25”. Cockpit-ul avansează şi el de la EA50 la Easton EA70 cu ghidon lat de 720mm. Dimensiunile cadrelor sunt aceleaşi, 15, 17 şi 19 inch, preţul recomandat de vânzare fiind de 10.325 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERALa capitolul full suspension vorbim de seria Mission 1, 2 şi Pro. DiamondBack Mission se remarcă în primul rând prin ansamblul suspensiei spate Knucklebox despre care am vorbit mai devreme. Aceasta oferă bicicletei şi ciclistului nu doar un randament mai bun la vale ci şi eficienţă mai mare la deal, la pedalare întrucât sistemul este reglat în aşa fel încât frânarea, pedalarea şi suspensia să interfereze cât mai puţin una în treaba celeilalte. Cadrul şi unghiurile acestuia fac din Mission o bicicletă foarte bună pentru all mountain şi enduro.

DiamondBack Mission 1 este construită având la bază un cadru din aluminiu 6061 cu top tube hidroformat şi ţevi downtube/seatstay subţiate (butted). Ciclistul poate adăuga un chainguide întrucât cadrul este dotat cu montanţi ISCG. Nu în ultimul rând dropout-urile spate sunt 142x12mm E-Thru Axle pentru o rigiditate cât mai mare. În faţă avem amortizare de la Fox Performance 34 Float CTD cu o cursă de 160mm şi înveliş Kashima în timp ce transmisia este asigurată de Sram. Întrucât bicicleta dispune de transmisie 1×10, vorbim de schimbător doar pe spate, mai exact Sram X7 şi shifter Sram X5. Angrenajul pedalier este asigurat de Raceface RIDE cu o foaie de 30T. Frânele hidraulice Shimano AM445 cu disc de 180 asigură securitatea în timp ce anvelopele Schwalbe Hans Dampf 27.5×2.35 se ocupă de aderenţă. Cockpit-ul este în totalitate DiamondBack (pipă, ghidon cu lăţime de 780mm, tijă de şa şi şa). Mărimile disponibile sunt de 15, 17 şi 19 inch, iar preţul recomandat de vânzare este de 96.500 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Mission 2 este construită pe acelaşi cadru însă deţine o furcă Fox Performance 36 Float CTD cu suspensie de 160mm, înveliş Kashima, ţevi inferioare din magneziu şi ţevi superioare din aluminiu Easton. Îmbunătăţiri vedem şi la transmisie întrucât avem acum schimbător spate Sram GX 1×11 şi shifter la fel în timp ce angrenajul este Raceface AFFECT 30T cu dinţi NarrowWide pentru o mai bună retenţie a lanţului. Frânele hidraulice SRAM DB5 lucrează pe disc de 180mm. Vedem deja îmbunătăţiri şi la restul de componente cum ar fi jantele EASTON ARC 27.5” şi tija de şa reglabilă KS LEV INTEGRA Air/Oil 125mm. Mission 2 rulează pe anvelope Schwalbe Hans Dampf 27.5×2.35, mărimile disponibile pentru cadru fiind identice ca la Mission 1. Preţul recomandat de vânzare este de 12.200 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADiamondBack Mission PRO este vârful de gamă al colecţiei, bicicleta full suspension cu cea mai bună echipare. Spre deosebire de celelalte modele acum avem echipare Shimano XT completă pentru frâne, angrenaj, schimbător spate şi shifter spate. Transmisia este 1×11 mulţumită angrenajului Shimano XT M8000 HT2 cu o singură foaie 32T. Îmbunătăţire semnificativă vedem şi la roţi întrucât acestea sunt EASTON HEIST (jante şi butuci), în timp ce pipa şi ghidonul sunt de la RaceFace ATLAS. Aderenţa de care are nevoie o asemenea maşinărie este asigurată de anvelopele Schwalbe Hans Dampf Folding, Snakeskin 27.5×2.35 în timp ce controlul mai bun asupra bicicletei este dat de tija de şa reglabilă Rockshox Reverb Stealth 125mm. Mărimile de cadru sunt la fel ca la Mission 1 şi 2, iar preţul recomandat de vânzare este de 21.800 lei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAÎn cazul în care doreşti să-ţi construieşti singur bicicleta, Mission este disponibilă şi doar sub formă de frameset la preţul de 8.290 lei.

diamondback mission frameset

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

19 − eighteen =