Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Pentru Devinci special pentru iarnă înseamnă o bicicletă fat bike fără suspensii şi fără frâne hidraulice. Pe zăpadă oricum nu ai nevoie prea mare de suspensie în timp ce lichidul de frână nu prea mai funcţionează la -40 de grade unde doreşte să meargă noua Minus RS din aluminiu. Lichidul mineral nu funcţionează deloc, iar cel DOT nu funcţionează suficient de bine spun fabricanţii.
Acesta este motivul pentru care Devinci Minus RS este echipată cu frâne mecanice pe disc Avid BB5. Avantajul utilizării acestor frâne este că firma a putut folosi banii economisiţi aici pe o transmisie mai bună şi anume schimbător spate XT şi shifter SLX. Da, doar cate una pentru că transmisia la noua Minus RS este 1×10 cu o foaie de 24T.
Şi butucii sunt de calitate fiind de la Salsa, 135mm pe faţă şi 190 spate. Anvelopele sunt Vee Tire Co Bulldozer de 26×4.7 pentru a pluti cu adevărat pe zăpadă. Jantele nu sunt tubeless ready.
Furca din aluminiu are ţeava steerer conică. Aşadar la un upgrade viitor poţi instala un RockShox Bluto cu suspensie deşi geometria cadrului nu este chiar optimizată pentru furcă cu suspensie. La capitolul specificaţii gândite pentru iarna se încadrează şi ghidonul de 720mm. Acesta este ceva mai îngust decât se foloseşte azi, iar motivul este acela că iarna se merge de multe ori şi pe poteci înguste.
Preţul recomandat este de 1.599$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.