Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Eurobike este locul unde cele mai interesante şi de multe ori trăsnite idei sunt prezentate publicului larg. Desigur nici anul acesta noutăţile adevărate nu au lipsit. Vorbim de data asta de un producător german care a lansat primele frâne hidraulice pe disc care folosesc drept lichid hidraulic apa în loc de lichid de frână. Cum se poate aşa ceva?! Ştim că lichidul de frână este folosit în special pentru că are punct de fierbere mai înalt decât apa. Aşadar DOT 5.1 fierbe la 260 grade, uleiul la 190 grade şi apa… desigur că la 100 grade. Deci cum au reuşit germanii?
Brake Force One spune ca motivul pentru care apa poate fi folosită este capacitatea mai mare de absorbţie a căldurii pe care o are apa înainte de a începe să fiarbă. Cu alte cuvinte deşi apa fierbe la o temperatură mai mică durează mai mult până ajunge la 100 de grade în comparaţie cu lichidul de frână care, deşi fierbe la 260 grade temperatura asta este atinsă mai repede. Apa conţine şi un antigel pentru a nu îngheţa iarna.
Noile frâne dispun de o rigiditate dublă, punct de contact mai dur, au o putere mai mare de frânare, necesită putere mică de acţionare, au modulaţie mai bună, manetele pot fi folosite stânga-dreapta, apa conţine glycatin pentru a nu îngheţa, se încing mult mai greu, sunt ecologice şi foarte uşor de întreţinut, maneta se acţionează cu un deget şi este cu 40% mai uşoară în comparaţie cu concurenţa, conductele sunt foarte subţiri.
Noua frână Brake Force One H2O nu este complet fabricată în Germania acesta fiind şi motivul pentru care un set faţă-spate se pare că va avea un preţ de 600 euro, preţ care le plasează în zona Sram XX sau Shimano XTR. Un preţ deloc mic, dar cine ştie, poate în timp compensezi prin folosirea apei în loc de lichid de frână…
Discurile de frână Brake Force One vor avea un preţ estimat de 32 euro / bucata, comparativ cu Shimano Ice-Tech sau noile Avid Centerline. Greutăţile nu au fost dezvăluite încă.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Ce se intampla atunci cand am iesi iarna la o plimbare? Apa ingheata si ramanem fara frana??? 😛
Am completat acum articolul cu mentiunea ca apa contine un antigel pentru ca franele sa poata fi folosite si iarna.