Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Dacă lupta dintre Nikola Tesla și Thomas Edison a adus lumii întregii curentul electric ca bun de larg consum, accesibil oricui, în industria contemporană a bicicletei, cuțitele se ascut și concurența dintre Campagnolo, SRAM și Shimano face, oarecum, același lucru. Campagnolo a prezentat de curând varianta electronică a setului deja actualizat Chorus, Chorus EPS, punând accentul pe tehnologia sa, accesibilă la un preț mai uman, deși nu s-a precizat deocamdată cât de uman.
În acest material am acoperit actualizările aduse celor 3 seturi de căpătâi Campagnolo, printre care și Chorus, așa că acum ne concentrăm pe chestiunea electrică. Spre deosebire de Shimano, italienii din Vicenza nu fac mare tam-tam pe marginea acestei versiuni și asta se poate datora mai multor factori. Poate că este predilecția companiei pentru varianta clasică cu cabluri, care, fie vorba între noi, funcționează brici, sau poate sunt conștienți că ar fi o afirmație tendențioasă și gratuită să dea setul electronic ca fiind indiscutabil superior celui clasic, care a fost folosit cu succes de-a lungul atâtor ani.
Oricum ar fi, comunicatul celor de la Campagnolo prezintă Chorus EPS doar ca o alternativă la versiunea mecanică, a cărei alegere s-ar baza mai mult pe preferințe personale decât pe experiența finală a utilizatorului, despre care producătorul spune că ar fi aceeași. Cât de veridică este această afirmație este greu de apreciat doar în prezența unui comunicat, dar pe de altă parte, Campa nu a glumit niciodată când a fost vorba de seturile de șosea. Iar în ceea ce privește alte aspecte ale funcționalități, Chorus EPS se află în aproximativ aceeași zonă cu Record și Super Record EPS, diferența notabilă constând în materialele folosite, recte mai puțin carbon în cazul lui Chorus.
Între timp, Campagnolo a adus niște îmbunătățiri și seturilor Athena și Veloce, aflate în eșaloanele de jos ale gamei sale, cele două seturi mecanice având angrenaje dotate cu plăci ce înlesnesc schimbarea vitezelor și manete mai ergonomice.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.