Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Luna trecută scriam un articol despre dezvoltarea sistemelor de transmisie 1×11, în ideea în care unii utilizatori preferă să se întoarcă la clasicul 2×10 din cauza rapoartelor insuficiente. Totuși, cei de la e*thirteen vor să ne contrazică și lansează noua casetă TRS+, cu 11 sau 10 pinioane.
Cea de 11 pinioane este de altfel și cea mai versatilă, deoarece beneficiază de un pinion foarte mic, cu 9 dinți și de unul foarte mare, cu 44 de dinți. Asta rezolvă o bună parte din problemele generate de lipsa vitezei sau de lipsa unui raport pentru urcările foarte aburpte. Împreună cu o foaie cu 34 de dinți, ar trebui să fii te apropii serios de un sistem de transmisie 2×10. Versiunea cu 10 pinioane, va păstra pinionul mic cu 9 dinți, însă cel mare va avea 42 de dinți. Grupul este alcătuit din 3 bucăți și este disponibil (din păcate) doar pentru casete Sram XD. Așadar, compatibilitatea cu orice altă casetă de la Sram sau Shimano este zero.
Probabil pe viitor, cei de la e*thirteen vor lua în calcul și alte versiuni compatibile cu standardele mai vechi care încă sunt de actualitate. Pentru ca schimbătorul să poată urca pe pinionul mare este necesar un șurub mai lung, care să-l distanțeze mai mult, însă producătorul nu amintește și de restul de componente livrate împreună cu caseta de pinioane. Precizează însă că este compatibilă cu schimbătoare Sram sau Shimano.
Momentan, este disponibilă doar în culoarea neagră și cântărește 300 de grame în versiunea cu 10 pinioane și 320 de grame, în versiunea cu 11 pinioane. Prețul este de aproximativ 260 de euro.
via e*thirteen
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Nu prea are cum sa fie compatibil cu alta caseta pentru ca nu poti avea pinion mai mic de 11T pe caseta normala.
Pe scurt parerea mea despre 1×11:
Luam foaia de pe fata de 38 de dinti si o punem pe spate, la pinioane cu 44 de dinti. De la 2×10 viteze ajungem la 1×11 viteze si consideram ca am scutit mare greutate. Mult mai important decat cele 50-100g scutite ar fi sa pastram cadenta la pedalat.