Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Dacă Litespeed T5g este înrudită cu bicicleta de şosea T5 pe care o ştim de ceva vreme, nu-ţi vei putea da seama de lucrul asta privind bicicleta în ansamblu. T5g combină performanţele bicicletei lor din titan T5 cu degajarea suplimentară pentru balon mai mare al anvelopelor la care adaugă şi frâne pe disc. În comparaţie cu bicicleta de ciclocros Ti CX, T5g are o geometrie mai relaxată potrivită pentru zile lungi petrecute pe bicicletă şi pe diferite suprafeţe de rulare, nu doar asfalt. Aici vorbim de T5d, versiunea echipată cu frâne pe disc, bicicletă care are ca model de inspiraţie T5-ul. Împreună cele 3 biciclete oferă opţiunea de cadru din titan la un preţ (mai) accesibil indiferent care este stilul tău de pedalat.
Deşi există multe similitudini cu T5 în ceea ce priveşte cadrul, T5g este o cu totul altă bicicletă. Construită să ofere o degajare pentru anvelope de până la 40mm cadrul este fabricat din ţevi din aluminiu-titan AL/2.5v la care se adaugă ţeava head tube conică din titan TN. A 44mm. Furca rigida oferită de Litespeed va fi ceva fabricat de ei la care se va folosi prindere de 15mm thru axle pentru a se potrivi cu axul spate 142×12. Cadrul va fi dotat cu montanţi pentru aripi şi portbagaj spate. Aşadar, o adevărată bicicletă de aventură.
Cei care apreciază detaliile vor observa şi noua emblemă fabricată din titan şi sudată pe cadru. Acest lucru va deveni standard pentru toate bicicletele din titan. T5g va folosi rulment pedalier PF30 la fel ca şi celelalte biciclete din gama T5. Cadrul va oferi opţiunea pentru ghidare externă a cablurilor şi internă pentru Di2, sau pur şi simplu doar internă pentru Shimano Di2. Preturile sunt de 2.200$ pentru cadru (mărimi XS, S, M, L şi XL) şi 345$ pentru furcă.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.