Acum citesti
Tudor Mocuța despre evoluția Riders Club

tudor_mocutaR: Salut, Tudor! MPG gestioneaza in prezent cea mai importanta comunitate de sportivi amatori din Romania. Ce loc ocupa ciclismul in preferintele membrilor MPG?

Tudor Mocuta: Salut si multumesc pentru oportunitatea de a ma adresa comunitatii Free Rider. Este adevarat ca, in prezent, MPG comunica cu peste 60.000 de sportivi amatori. Datorita evolutiei proiectelor sportive pe care le gestionam, in 2015 estimam ca vom comunica cu peste 80.000 de amatori de sport si distractie, din 70 de orase. Asadar, avem o baza solida pentru a realiza si oferi statistici despre acest segment de populatie. Vorbim de 6 proiecte care vizeaza sportul recreational: www.tenispartener.ro, www.ridersclub.ro, www.tenis10.ro, www.urbatlon.ro, www.runfest.ro si www.corporatesports.ro.

Ciclismul, respectiv sistemul Riders Club, este cel mai nou dar si cel mai dinamic proiect al MPG. Este adevarat ca la implementarea lui am avut experienta altor proiecte si am facut pasi rapizi si intr-un mod eficient. Nu este un sistem perfect dar ne straduim sa il facem din ce in ce mai bun cu fiecare eveniment si cu fiecare sezon. La acest demers contribuie si membrii Riders Club care ne ofera feedback rapid si consistent dupa fiecare eveniment. Ne-am dublat comunitatea in numai doi ani, iar numarul de participanti la fiecare competitie a crescut in medie de 2,5 ori.

img_2

Vestea cea mai buna este ca 20% din numarul de participanti la un eveniment este reprezentat de sexul frumos. Asadar, doamnele si domnisoarele iubesc aceste curse de ciclism si ne arata cat sunt de competitive.

img_3

R: Care este profilul consumatorului de ciclism din comunitatea MPG – Riders Club?

T.M.: Membrii comunitatii Riders Club sunt persoane dinamice care au ales un stil de viata activ si sanatos, cu motivatii aspirationale puternice si cu personalitate, din categoria „trendsetters”.

Distributia pe varste este urmatoarea: 20% < 26 ani; 51% 26-35 ani; 25% 36-45 ani; 4% > 45 ani

img_1

R: Toate proiectele MPG sunt adresate sportivilor amatori. Ce poti sa ne spui despre produsul de sport recreational?

Sa lansezi un produs sportiv este o incercare, ca in oricare alt domeniu. Daca ne referim exclusiv la produsele MPG, evenimente sportive adresate amatorilor, indiferent de abilitati, toate au fost construite plecand de la nevoile oamenilor. Cand decid sa participe la un eveniment sportiv, motivatiile acestora sunt variate: sa se bucure, sa fie cu prietenii, sa invete  ceva nou, sa arate mai bine, sa se simta mai bine, sa traiasca o experienta diferita, sa stapaneasca tehnica unui sport, sa fie campioni s.a.m.d. Practic, intelegand foarte bine motivatiile participantilor, am definit si am dezvoltat produse sportive adaptate consumului de masa. Mai este ceva foarte important de precizat: experienta fiecarui eveniment trebuie sa fie unica si foarte buna. Chiar daca multe elemente sunt comune in organizarea unui eveniment este absolut necesar sa oferi  lucruri noi amatorilor de miscare. Daca vorbim de ciclism este nevoie de trasee inedite, parteneri noi, formate speciale, multe activari ale sponsorilor care abordeaza din ce in ce mai mult marketingul experiential, cel mai eficient mod de a te “intalni” cu potentialii clienti.

Produsul de sport recreational, ca oricare alt produs, trebuie adaptat permanent la cerintele consumatorilor. Nevoile si motivatiile se schimba mult mai repede in zilele noastre. Este cunoscut faptul ca cererea de sport competitional a scazut in favoarea celui de tip non-competitional. Acest lucru este determinat de noile tendinte legate de sanatate sau de dorinta de a arata cat mai bine, de a fi in forma, de cele mai multe ori din motive sociale.

R: Riders Club este acum un brand. Cum ati reusit acest lucru?

T.M.: Cand lucrezi pentru oameni si ai respect pentru ei, acest lucru vine de la sine. Practic, doar membrii comunitatii pot decide daca si cand un produs devine brand. Este o mare diferenta intre un produs sportiv si un brand de sport.  Brandul este fundamental diferit, are o valoare intrinseca si un grad sporit de recunoastere publica, te diferentiaza de competitie. Consumatorul stabileste o relatie emotionala cu un brand iar in proiectele MPG acest lucru este evident, masurabil si intangibil.

Dupa 18 ani de activitate si peste 2.500 de evenimente sportive implementate in ultimii 8 ani, putem spune ca stiinta noastra, care a plecat de la pasiune si dorinta de a oferi o alta viziune despre sport, viata activa, apropiata de natura, este aceea de a construi branduri sportive care sa genereze schimbari de lifestyle. Am dovedit-o si acest lucru este cea mai mare satisfactie a echipei MPG si implicit a mea.

R: Ce poti sa ne spui despre tine?

T.M.: Pasiunea mea este calculatorul. Am dat multi ani sportul deoparte pentru cateva ore de lucru si joc pe calculator. Ma bucur foarte mult ca am ajuns sa lucrez cu si pentru oameni care fac sport. Pasiunea lor m-a molipsit, iar interactiunea cu diferiti campioni precum Gabriela Szabo, Andreea Raducan, Horia Tecau, Simona Halep, Monica Niculescu, Razvan Juganaru mi-a confirmat faptul ca acestia sunt cu adevarat oameni speciali, hotarati, oameni pentru care nu exista “nu se poate” si care ar trebui sa reprezinte un model pentru oricine. Chiar daca sunt incepator, atat ca jucator de tenis cat si in ipostaza de ciclist, atunci cand nu ma ocup de organizare, alaturi de colegii mei, particip cu bucurie la competitii. Astfel, inteleg mult mai bine nevoile oamenilor si pot sa adaptez la cerintele lor platformele IT ale proiectelor cat si marketingul evenimentelor, responsabilitati care imi revin direct. Am facut studiile in strainatate, la Richmond University din Londra, cu specializare pe Media si Marketing, dar mi-am dorit foarte mult sa revin in tara. Aici sunt lucruri de facut, de schimbat si de imbunatatit. Aici se afla prietenii mei, familia, iar acum sunt comunitatile de sportivi amatori cu care interactionez cu placere. Am norocul sa fac ceea ce imi place si sa lucrez cu o echipa bine instruita si foarte serioasa. Doar timpul este prea putin pentru cate planuri am!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

13 + one =