Acum citesti
Prea mult binging! Pentru plângăcioşii de la concursuri…

DSCF6556Vreau să spun din start că eu am fost mereu un mare avocat al concursurilor şi am încurajat mereu oamenii să participe, să vadă unde e limita lor, cât pot ei să ducă într-o activitate de care ei sunt pasionaţi. Mereu am avut cea mai mare admiraţie pentru cei ce ajung ultimii, noaptea, pentru că ei au depus cea mai grea luptă. În mare parte îi admir pentru că nu pot să uit că am fost şi eu multă vreme printre ei şi ştiu lupta pe care o dai ca să treci o linie de sosire în 10-12 ore în timp ce primii au terminat acelaşi traseu în 2-3 ore. Acesta este spiritul unui concurs iar atitudinea admirabilă este cea de finisher, să lupţi cât poţi ca să treci linia aia nenorocită de sosire.

Bineînţeles, mereu au existat organizatori mai iubitori de finisheri şi alţii mai puţin înţelegători. De la concursuri grele unde organizatori ca Luci Clinciu au pus limite de timp absolut generoase şi au stat cu tălăngile la sosire până noaptea să îi aplaude pe ultimii de pe traseu, până la organizatori de genul celor din Triada MTB care, cel puţin la traseele lungi, au pus destul de des limite de timp restrictive care permiteau practic doar celor mai buni să treacă linia de sosire. Au existat organizatori care au decis să facă premierea doar după ce a sosit ultimul, ba chiar să îi strige în faţă pe TOŢI care au terminat traseul, chiar dacă aceştia sunt câteva sute şi treaba asta durează până spre dimineaţă, dar şi organizatori care au preferat să facă premierea imediat ce primii au terminat traseul. Deşi eu sunt de partea primilor, ambele atitudini sunt corecte şi au justificare. Totul însă atâta timp cât se respectă regulamentul anunţat iniţial şi organizatorii nu schimbă regulile jocului pe parcurs, excluzând evident cazurile de forţă majoră…

Cât despre concurenţi, mie mi se pare că de la ei este nevoie de două calităţi: AUTOEVALUARE şi ASUMARE. La acestea, organizatorii trebuie să răspundă cu SINCERITATE şi REALISM. Să vedem ce ar însemna asta…

Asta înseamnă că, în calitate de concurent, trebuie să te asiguri că traseul pe care pleci nu îţi depăşeşte capacităţile şi că te-ai autoevaluat corect. Dacă te duci la un mega concurs cu câteva mii de metri diferenţă de nivel şi apoi te plângi că a fost mult de urcat, cu scuzele de rigoare, eşti un BOU. Dacă te duci la un concurs de MTB pe munte şi te plângi că traseul era abrupt, avea bolovani, rădăcini şi nu te-ai putut da pe bicicletă, pune mâna şi te antrenează! Dacă te duci la un concurs pe munte ca o floare, într-un tricou şi pantaloni scurţi şi cu un snickers în buzunar şi prin vârful muntelui te prinde furtuna şi intri în hipotermie, deşi organizatorii au anunţat o listă de echipament obligatoriu, dar tu eşti prea racer să cari aşa ceva cu tine, fără supărare, aici intervine selecţia naturală! La fel şi dacă ţi se strică bicicleta şi tu ai fost prea racer să iei cu tine o cameră, o pompă şi o trusă mică de scule… Iar dacă mergi pe un traseu prin pădure după două săptămâni de ploaie şi apoi te plângi că era noroi, în condiţiile în care toată lumea ştia că va fi noroi şi că se vor bloca roţile bicicletelor, se vor rupe schimbătoarele, lumea se va face muci, dar totuşi tu ai decis să te aliniezi la start, eşti….. (puneţi voi ce vreţi aici, din imaginaţie)…

Realitatea este că tu, în calitate de concurent, îţi asumi nişte decizii. Este decizia ta dacă plăteşti înscrierea redusă cu câteva luni înainte riscând să nu mai participi sau aştepţi ultimul moment, dar vei plăti mai mult. Este decizia ta dacă în ziua concursului te prezinţi la start, sau din motive de formă proastă, probleme tehnice sau traseu dificil preferi să renunţi. De asemenea, este decizia ta dacă lupţi să termini sau abandonezi, decizia asta fiind cea mai personală dintre toate, deoarece puţini te vor privi ca un erou dacă termini printre ultimii, satisfacţia e strict personală. Dar foarte important este să îţi asumi că toate sporturile astea au un grad ridicat de risc, atât pentru tine cât şi pentru bicicletă. Poţi la fel de bine să cazi într-o prăpastie la munte şi să te faci pilaf sau să efectuezi un harakiri perfect cu o creangă într-o pădure lângă oraş. Nimeni nu e vinovat pentru asta, în momentul când ţi-ai cumpărat MTB sau te-ai decis că alergarea prin parc e plictisitoare şi vrei mai mult, singur ţi-ai asumat toate aceste riscuri!

Bineînţeles, organizatorii au şi ei răspunderea lor. Ei trebuie să asigure condiţii cât mai bune de desfăşurare a concursului în condiţiile date, să fie sinceri şi realişti atunci când prezintă traseul. Da, dacă organizatorii spun că e concurs pentru începători şi apoi duc concurenţii pe nişte porţiuni tehnice, e inconştienţă. De asemenea, tot organizatorii pot reduce din riscuri punând de exemplu protecţii în anumite zone sau ajungând până la situaţii absolut fantastice de a pune mochetă peste zonele cu noroi sau de a goli bălţile cu motopompa cu o zi înainte de concurs. Dar evident, oricât s-ar chinui, vor fi mereu oameni nemulţumiţi!

13131517_1361559903861534_2818102581096608921_oFoto: Cristian Vasile

Pe de altă parte, organizatorii trebuie să respecte regulamentul. Astfel, dacă regulamentul specifică nişte timpi limită sau nişte condiţii de descalificare, acestea trebuie respectate cu stricteţe. Nu de puţine ori m-am certat şi eu cu arbitrii pe tema timpului limită. Oricine ajunge într-un punct de control înainte de expirarea acestuia trebuie lăsat să continue dacă el doreşte asta. Pe de altă parte, organizoatorii sunt justificaţi să solicite concurenţilor să se retragă de pe traseu şi să nu continue nici „pe risc propriu” pentru că din păcate dacă se întâmplă ceva, asigurarea verbală a concurentului din punctul de control că îşi asumă riscul nu valorează nimic. Vrei să dovedeşti că poţi, mai încerci o dată în afara competiţiei. Din punctul meu de vedere, orice reclamaţie în legătură cu nerespectarea regulamentului de către organizatori este justificată, mai ales dacă e vorba de timpul limită! Cu o excepţie totuşi…

Organizatorii trebuie să fie şi realişti! Chiar dacă regulamentul impune nişte timpi limită, în caz de forţă majoră concursul trebuie scurtat sau anulat, chiar dacă se bulibăşeşte clasamentul. Siguranţa participanţilor trebuie să primeze. Dar este vorba de situaţii cu adevărat periculoase, cum ar fi schimbări meteo extreme, nu dacă plouă pe prognoză de ploaie. Dar dacă concurenţii nu sunt în pericol, concursul nu trebuie modificat, chiar dacă traseul a devenit mai dificil. Este suficientă informarea participanţilor şi trebuie respectată alegerea lor. Dacă concurenţii şi-au asumat un traseu dificil, organizatorii trebuie să îşi asume şi ei să îi aştepte, indiferent cât e nevoie, dacă aceştia s-au încadrat în timpii limită!

P.S. Deşi textul se doreşte a avea o valoare generală, este clar că bate aluzii la câteva concursuri recente, în special Prima Evadare şi Ecomaraton, ambele din acest weekend. Totuşi, am preferat să las textul generalizat, pentru că şi situaţia e aplicabilă mereu în lumea sportului de amatori. Cât despre anumite situaţii întâlnite pe trasee, mi-e greu să mă pronunţ în necunoştinţă de cauză, eu am terminat traseul de la Prima Evadare în 3 ore şi 30 de minute, nu am cum să ştiu ce s-a întâmplat după aceea şi cu ce a fost mai bine sau mai rău decât ediţia legendară din 2011, aici puteţi să adăugaţi voi cei care aţi fost acolo…

Vezi Comentarii (109)
    • Personal am plecat din standul celor cu numere intre 200 şi 300, dar pe luuuuuunga bucată de asfalt am avut grijă să merg cu 40-45 km/h ca să îmi asigur un loc cât mai bun, probabil recuperând vreo 150 de locuri. Lucru care e la îndemâna oricui, de aia e concurs. Dacă erai dedicat şi trăgeai, puteai recupera sute de locuri pe bucata aia şi încă câteva sute prin pădure până se îngusta drumul.

      • serios… daca pedalam ca descreeati toti pe asphalt ne rupeam capetele … cand pleci pe la 800 nu mai recuperezi nimic… oricum e de bun simt sa stai linistit acolo ca primul oricum nu ajungi ,iar de deopasit daca esti bun fizic gandesti ca vei mai avea loc in continuare … ceea ce nu se mai poate intampla caci spre exemplu numai pentru a traversa stana de animale iti ia 3 min cu bicla in brate sa chiar mai mult stand la coada ,in spate securitatea celui de langa tine primeaza… , o poza cu elitele tracand pe pres pe bicla e interesanta … texte texte.. sa mor de sete pe traseu … s-a pus bariera in fata mea la km 11 si mai bine asa … dupa 6 ore juma de carat sania prin noroi ajunge… pleci la un concurs de bociclete si ajung la un concurs de ironman… vreamea nu a tinut cu organizotori , trebuie anuntat ca daca traseul este cu noroi este extreme de dificil ca sa stie omul amator sa nu mai vina.. sa merga decat elitele si primi 100 /200… caci daca este namol chiar e dificil… bravo tu … bulnagiilor

      • Perfect! Stiam deja ca ai plecat „personal si pe persoana fizica”, nu aveai cum altfel, impersonal.
        Multumesc de raspuns, m-ai ajutat sa te „autodesfiintezi” 😉
        FreeRide este partener „PrimaEvadare” si e normal sa beneficieze doar de laude si oricum voi aveti doar relatari pur subiective…dar de data ai dat „la maxim” cu batul in balta…ne vorbesti despre „munti” si pregatire..cand de fapt e vorba doar de o diferenta de nivel de 50m si te falesti cu timpul tau senzational, fara sa precizezi ca ai beneficiat de o pozitie favorabila si implicit de un traseu mult mai putin deteriorat, in contextul in care s-au sucit in ultima clipa in privinta traseului :))
        Ai aberat din plin in acest articol..mai bine relatezi oamenilor, cum o buna parte dintre „rideri” au scurtat-o pe astfalt..asa ca un wildcard…

        • Pai aberezi grav.
          1. nu am scris niciun articol despre Prima Evadare inca, urmează în cursul zilei să vină şi acela
          2. am terminat concursul de mai multe ori în top 100, aşa că aveam dreptul la loc în faţă imediat în spatele elitelor, dar n-am făcut asta, am stat în spate, la lotul 300, pentru că m-am decis să particip târziu, doar când am aflat că e noroi (pe uscat mă plictiseşte concursul ăsta)

          • Cand nu ai argumente, mai bine te abtii, ca asa-i elegant 😉 (articolul este despre plangaciosii din noroi)
            Ce conteaza ca ai terminat in alte editii cu rezultate sclipitoare si ca tu in mod justificat meriti o pozitie fruntasa la start, daca tu Horatiu („personal”) te dai drept exemplu ca ai scos un timp onorabil in fata Plangaciosilor ?.:))
            Te dai rotund ca iti place noroul? Trebuia sa te asezi la start, la „poarta / arcul” Renault, adica ultimul, sa infrunti „gradina desfundata” si apoi sa dai lectii de „barbatie”, Plangaciosilor…cine stie, poate te directionau si pe tine pe DN1 si tot terminai in primii 500, curajosule 🙂

          • Îţi garantez că dacă plec din ultimul rând, până la centură sunt în primii 300. Garantat! Şi iau 500 de locuri doar până la intrarea în pădure. Nu mă laud, e o realitate, oricare din top 100 ar putea să facă asta la fel de bine. Se numeşte experienţă, sunt mii şi zeci de mii de km de pedalat an de an, zeci şi sute de concursuri terminate. Şi toate astea, pentru 90% dintre ei, făcute pe lângă job şi familie, pe banii proprii şi în scurtul timp liber după birou. Nu e o desconsideraţie pentru cei din spate, se numeşte realitate.

          • la fel ca pe dirtbike cateodata. Din sfera gravitationala catre XC: „biciclistie e ca fotbalistii”

        • Ce i Floriane, supara adevaru, a? Va supara unul corect ca Horatiu. Trebuia sa bage in ele, ca doar aveti parteneriat, ca in alte articole, stil „Scanteia”. Tu risti iesind pe contra-atac… faci valuri care va afecteaza… stai calm in banca ta, ca oricum Bucurestiu e plin de batuti in cap care vor fi prezenti la urmatoarea editie, fie chiar si pe noroi dublu fata de acum. Is prea multi care o musca din zbor, dupa marketing. Iar la marketing stati f bine (vezi si mocheta de la porci si pompele de apa din padure bagate la oha).
          Tu supara-te pe bagatii aia cu japca in fata, mai bine. Bagati de catre voi, nu de altii… Si apuca-te sa faci un Regulament ca la carte, ca tot va laudati cu UCI. Ala e regulament de concurs ad-hoc in curtea scolii. Stiu ca n-o sa-l faceti, pana la urma un regulament bun nu v-aduce nici un ban in plus… Mai bine faceti alte smecherii de marketing. De exemplu sa puneti cate o cada cu hidromasaj la iesirile din padure, ati mai agata vreo 500 de gushteri 🙂
          In concluzie, mergi pe varfuri, ca i mai bine.

          • Alex T, La inceput am crezut ca esti „pupuncurist Horatiu”, gen fan loial Lucian Mandruta (C.B.L.M) :))
            Omule au venit foarte multi din Constanta si Brasov la acest concurs, dornici sa participe stiind ca vor avea parte de noroi si diatractie pe un traseu de 39 de km, modificat si Garantat ciclabil! (Chiar bun pentru cele 2 motociclete Yamaha deschizatoare / distrugatoare de drumuri si primii 60 – 80).
            Vreo 2-300 de bucuresteni care doreau sa intre in primii 100, sa primeasca acel tricou special, toti montati pentru traseul de 39 de km.
            Iti spun garantat ca pe toti acestia i-au pierdut clubul performer in anul precedent in materie de organizare concursuri „Nomud” Cst si vor avea de tras sa atraga alti fraieri, alti plangaciosi, vorba lui Horatiu :))
            Un alt aspect interesant este fixatia in privinta alegerii datei de organizare..nu desluseam misterul..acum, am ales sa spal bicicleta (inchiriata special pt. acest eveniment) la spalatoriile lor..in 2h de asteptare..am inteles si aflat multe!
            (Oamenii nu sunt prosti degeaba, sa organizezi in aceasi luna ploioasa an de an?..nu esti conditionat de pct UCI si celelate cluburi..ce daca e deschis pentru toti (amatori si profesionisti)

          • Băieţaş, fii realist. Traseul de 39 km a fost anunţat cu o zi înainte. Câţi crezi că s-au înscris la concurs în intervalul acela? Cred că înscrierile era deja închise pe site. Dacă vrei, putem afla câţi s-au înscris ştiind că traseul are doar 39 km.

          • Alex T vezi ca faci o confuzie. Cel care comenteaza aici nu este Florian Raducanu din organizare. Pare un cont fals cu numele lui.

          • Alex T
            Faci o confuze intre comentatorul Florian R si mine.
            Fie vorba intre noi, cred ca ai dubla personalitate. E ok macar in viata virtuala te poti dezvolta mai mult

            Numai bine

  • Bun articolul..ai punctat bine ..eu am terminat in 5 ore si ceva dar mi-a placut la nebunie traseul …am plecat dintre 300 si 400 si pe asfalt nu am fortata (treceau concurentii ca albinele pe langa mine )…ca sa ma tina „bateria” pe noroi …echipat corespunzator , pedalai bine si pe noroi ..in noroi am recuperat

  • Traseu interesant. La noroi trebuia sa se astepte toata lumea avand in vedere vremea. Organizatorii trebuia sa lasa un traseu nu sa se suceasca cand asa cand asa…eu m aam dus sa parcurg tot traseul nu sa ajung pe vreun loc mai fruntas. Dar ce inseamna aia ca elitele sa plece inaintea tuturor, sa fie primii la start…daca sunt elite vor castiga si integrati in multime…si referitor la mocheta ..e bine desi multi au trecut cand si mocheta era aproape la fel ca multe portiuni de noroi

  • foarte bun articolul. eu unul nu am fost deranjat absolut deloc de noroi. Era ceva asumat. M-a deranjat insa faptul ca au decis ca toti concurentii sa intre pe DN sub pretextul ca nu s-a ajuns la chekpoint in timp util sau ca s-a inchis de tot traseul ( depinde pe cine intrebai) in conditiile in care dupa Palatul Ghica pana la urmatorul checkpoint traseul era aproape imposibil de practicat pe bicicleta.

  • Ca unul care a fost EcoMarathon, nu la Prima Evadare, (pentru ca articolul vorbeste si despre asta) eu zic ca se face prea mare tam-tam pentru concurentii cu pantaloni scurti si tricou. Au fost sute de asemenea concurenti si 5 au avut simptome de hipotermie. Unul singur a fost dus la spital, dar, din cate stiu eu, nu e nimic grav. Daca vreunul cu pantofi de alergare de asfalt (au fost si din astia) aluneca pe vreo urcare si isi rupea gatul se vorbea despre pantofi, nu despre tricouri. Pe de alta parte, am vazut ca organizatorii primesc orice sugestie mai mult cu scarba, decat cu deschidere…
    @nico – elitele pleaca primii la orice concurs din lumea asta, indiferent ca e triatlon, alergare, ciclism sau curse de gandaci :). Asa e normal. Tu in meseria ta ti-ar placea sa te impiedici de vreun amator?

    • Mă bucur să aud şi o părere de la Ecomaraton, unde anul acesta eu nu am participat. Cei care au mers dezbrăcaţi şi-au asumat probabil acest lucru şi chiar şi cei cu hipotermie gravă probabil nu ar da vina pe organizatori. Dar au fost unii ce s-au dat avocaţii lor, când probabil ei nu au nevoie de aşa ceva. Cu comunicarea cu organizatorii, din păcate un eveniment cu cât devine mai mare cu atât devine mai puţin… prietenos şi mai mult formal. N-ai ce face, asta e situaţia când ai peste 1000 de concurenţi, ai multe griji pe cap. Noroc că atât Prima Evadare cât şi Ecomaratonul sunt organizate din timp. Dar factorul meteo va fi mereu prezent la orice acţiune care nu are loc în sală.

  • O sa raspund eu de ce anul acesta elitele au plecat primii. Ptr ca anul acesta PE a fost cursa Uci, iar asta presupune niste reguli. In anii trecuti a fost un singur start.

    • Pai fix si din acest motiv (UCI), treaba cu „scurtatul” traseului in functie de conditiile din teren a fost praf in ochi ca sa nu dea majoritatea participantilor bir cu absenta in ziua concursului dupa o saptamana de ploaie si un traseu previzibil impracticabil decat de niste „elite” si inca 200 de participanti dupa ei; pentru restu potopu si timp limita variabil… ca sa nu se strice balul si programul de UCI care nu prea mai e pentru amatori, deh… adica masa critica a platitorului de taxa la PE, pe baza carora au construit acest eveniment.

      Iar elitele astea pleaca primele la orice concurs sau sunt asezati oricum primii de catre organizator. Doar ei sunt baza de reclama pentru orice organizator/sponsor. Fara ei si imaginea lor nu ai ce sa mai arati la tot amatoru cum poate sa ajunga si el mare ciclist la un concurs faimos… pentru amatori :)) Problema e de cum ii amesteci in clasamente. Dar asta e o alta discutie.

      • Alex T, La inceput am crezut ca esti „pupuncurist Horatiu”, gen fan loial Lucian Mandruta (C.B.L.M) :))
        Omule au venit foarte multi din Constanta si Brasov la acest concurs, dornici sa participe stiind ca vor avea parte de noroi si diatractie pe un traseu de 39 de km, modificat si Garantat ciclabil! (Chiar bun pentru cele 2 motociclete Yamaha deschizatoare / distrugatoare de drumuri si primii 60 – 80).
        Vreo 2-300 de bucuresteni care doreau sa intre in primii 100, sa primeasca acel tricou special, toti montati pentru traseul de 39 de km.
        Iti spun garantat ca pe toti acestia i-au pierdut clubul performer in anul precedent in materie de organizare concursuri „Nomud” Cst si vor avea de tras sa atraga alti fraieri, alti plangaciosi, vorba lui Horatiu :))
        Un alt aspect interesant este fixatia in privinta alegerii datei de organizare..nu desluseam misterul..acum, am ales sa spal bicicleta (inchiriata special pt. acest eveniment) la spalatoriile lor..in 2h de asteptare..am inteles si aflat multe!
        (Oamenii nu sunt prosti degeaba, sa organizezi in aceasi luna ploioasa an de an?..nu esti conditionat de pct UCI si celelate cluburi..ce daca e deschis pentru toti (amatori si profesionisti)

  • Horatiu, apreciez articolul, bine punctat. Insa realitatea in teren la unul dintre eventurile mentionate nu a fost asa. Si te asigur ca nu pedalez de ieri de azi si nici doar pe soare la doua-trei concursuri din an in paste. Nu ma plang de conditii meteo sau orice altceva. Insa stiu sa recunosc mitocania, prostia si comoditatea unui organizator depasit de situatie atunci cand o intalnesc (indiferent de eforturile, in special cele vizibile, si mecanismul bine uns al masinii de PR). Si, crede-ma, orice ai fi facut, majoritatea concurentilor nu avea cum sa plece in primii 300 sau chiar si sa ajunga acolo daca plecai de la mijlocul plutonuli la start; e imposibil. Cu aia ce facem? Ii catalogam plangaciosi, carcotasi, neantrenati si inconstienti, by default, daca comenteaza ceva? Hm…

    • Depinde ce comentezi. Dacă te deranjează aspecte de organizare, ok, e dreptul tău. Dacă a fost prea mult noroi deşi toată lumea ştia că va fi noroi la greu şi spui că nu te aşteptai la aşa ceva e cam penibil.

      • Am mai fost la doua editii PE. Stiu la ce sa ma astept de la acel traseu inclusiv cand ploua (cand e chiar mai bine). Insa organizatorii au pus majoritatea concurentilor in fata unor situatii cu adevarat jenante in conditiile in care foarte multi ar fi mers pana la capat indiferent de gradul de namol. Si multi ar fi ajuns sanatosi si in timpul regulamentar dar au fost impiedicat si informati necorespunzator de schimbarile in timpul concursului; mai ales destul de selectiv. Ceea ce denota probleme mari de comunicare si coordonare in teren a echipelor. Eu zic ca la a 8-a editie, deja s-au „ajuns”, asa romaneste, si asta este rezultatul.

  • Horatiu, mi-a placut articolul tau. Eu am fost ieri la Prima Evadare. Am decis sa ma opresc la Palatul Ghica. Cum spui decizia mi-a apartinut in totalitate. De altfel m-am codit ceva timp pana am predat cipul. Dar vreau sa stiti ca nu imi pare rau ca am participat. Intr-un final m-am simtit bine atat in concurs cat si cu decizia pe care am luat-o de a ma opri. oricand, cu placere voi mai participa.

  • Cum explici faptul ca au fost unii care au urmat traseul normal prin padure pana la finish, iar altii care au fost deviati pe sosea de catre organizatori si au iesit in fata celor care s-au chinuit prin noroi pana la sfarsit?

    • Nu avem cum să facem presupuneri despre ceva ce nu ştim, să sperăm că vom obţine un punct de vedere oficial despre aceste aspecte de la organizatori. Personal mi se pare ciudat, dar nu ştiu exact ce a fost acolo.

      • Exact asa a fost. Si asta e marea dilema. Cum unii au stiut si altii nu. Cum sa ai pozitie in clasament in primii 500, sa mergi ultimii 20km pe sosea (desi am auzit ca mai mut chiar, inca strang info) si sa ajungi cu juma de ora inaintea mea care am mers 42km prin noroi, 10 km pe sosea cu cipul retinut si sa fiu si descalificat!!!!!

        • eu am inteles ca toti cei care au fost redirectionati pe DN au fost descalificati si astfel e normal ca unii sa ajunga pe sosea inaintea celor care au mers pe traseu.

          • Asa credeam si eu. Insa stand la coada la spalat biciclete descoperi multe mai ales cand ai terminat un concurs greu, stai cu trofeul de gat si esti mai putin murdar ca mine si … a ta e mai mare. Mai intai te apuci sa feliciti dupa care descoperi cu stupoare leopardu.

        • Eu am fost unul dintre cei care am fost îndrumat de catre organizatori să continui ultimii aproximativ 20 km.pe șosea.Aici am.fortat si am.depasit tot (aproximativ 70 se participanti)
          La final am ajuns pe 352( cu pana făcută la km 25)un loc nemeritat ,știu.
          Imi pare rău pentru cei care s-au chinuit pe traseul initial.
          Succes la pedalat !

          • pai nu inteleg cum ai ajuns pe locul 352?.cand ai ajuns la finis ai intrat prin check point? repet: eu stiam ca toti cei care au fost directionati pe dn 1 nu au mai fost crronometrati si automat descalificati.
            din punctul asta de vedere organizare a fost….excelenta!

          • Concursul trebuie sa fie in aceleasi conditii pentru toti. Tu ai mers pe sosea, altii au mers pe traseul initial. Normal ca tu ai ajuns in fata. Pentru mine tu esti descalificat. Cel care a mers pe traseul initial si a facut 7 ore, merita locul tau. Aici e clar vina organizatorilor, nu a ta. Mai mult unora le-au luat cipul si i-au redirectionat, altora nu. Care a fost criteriul? habar n-am. Unii au ajuns la Astoria pe sosea si nu au trecut prin poarta, altii au trecut. Care e diferenta dintre ei? Practic nici unii nici ceilalti nu au mers pe traseul anuntat, deci ar trebui sa fie descalificati. Problemele sunt ale organizatorilor si n-ar trebui ca concurentii sa ajunga sa se …. intre ei. Au fost inclusiv oameni care au renuntat mai devreme si sunt pe locuri fruntase desi nu au trecut prin toate CP-urile. Asta ma duce cu gandul ca daca plec de la start, urc in masina, si mai trec doar prin poarta de la sosire, pot ajunge primul (cu masina pe DN evident). bafta organizatorilor sa rezolve situatiile create chiar de ei.

          • In momentul in care s-a inchis CP-ul si concurentii s-au urcat in autobuze sau au venit pe bicicleta pe sosea nu mai era concurs.
            Normal nici nu aveai cum sa intrii in traseu dar unii au dat gardurile la o parte si au intrat cu forta in culoarul de finish. Asta se poate vedea si in punctele de cronometrare intermediare.

        • Nu trebuie poze, că 25 km din Snagov până în Săftica la întoarcerea în Bucureşti pe biciclete i-am văzut live pe toţi şi ne-am făcut cu mâna, erau cred că sute. Aşteptăm şi noi părerea organizatorilor.

  • Salut, eu am participat la Eco in weekend. Lucrurile nu sunt chiar așa de simple și clare as zice eu. In general la toate concursurile de alergare montana organizatorii au mare grija sa impună un echipament obligatoriu mai ales dacă exista riscul de înrăutățire a vremii. Exista totuși tot timpul începători … Lucrul ăsta nu s-a întâmplat aici. Nu ca nu as înțelege, totuși din cate am înțeles nu au mai avut vreme asa urata la nici o ediție deci au cam fost luați pe nepregătite probabil. În plus vremea a fost a dracului de ciudata – prima bucla si partial a 2-a a fost cald si frumos (perfect de pantaloni scurți si maneca scurta) și după aceea s-a schimbat intr-o mizerie.

    • Intre a impune si a verifica un echipament e o mare diferenta. La 7500 se verifica totul inainte de start, de exemplu, dar acolo sunt mult mai putini concurenti. Nu sunt eu mare expert, dar pe munte vremea poate fi foarte schimbatoare. Si nu le iau apararea organizatorilor (am eu o mica problema cu unii dintre cei de la Eco, nu e cazul sa intru in detalii), dar cred ca trebuie sa fii putin pregatit cand urci pe munte, nu alergi ca in Herastrau.

  • Cei de la elite au plecat cu un minut mai inaintea tuturor, ceea ce mi se pare incorect. Adica restul suntem concurenti de mana a doua ?
    Traseul trebuia scurtat dupa cum deja se planuise!

  • Articol scris ironic de la nivelul fruntas, sustinut financiar de organizatori.
    Sunt de acord sa scrii despre asta dupa ce pleci al mielea de la start, sau si mai bine, de la final. Concursul a fost organizat pentru un maxim 300 de biciclisti. Restul nu au mai contat decat la strangerea de fonduri. In padurea de dupa Palatul Ghica, nu am vazut o persoana sa mearga pe bicicleta. Traseul s-a tranformat intr-o mocirla lipicioasa, imposibil de parcurs pe bicicleta. Bataie de joc fata de marea majoritate a concurentilor. Unde erau curatitoarele promise de pe traseu??? Ia uite amatori aici, nepregatiti: https://www.youtube.com/watch?v=G5rRwxjnXG8
    Tare de tot. Sustin cele doua vorbe de mai sus, ale lui Ionut.

  • Salut,
    In primul rand tin sa precizez ca mi-a placut articolul, este obiectiv si clar , dar ce am de zis sunt urmatoarele:
    -organizatorul a fost complet depasit si nu a pus la dispozitie ceea ce trebuia
    – traseul vazut de tine in primele sute de concurenti nu a fost acelasi ca cel vazut de mine plecand spre sfarsit cu sotia
    – traseul nu a fost ca la recunoastere . ceea ce organizatorii si-au asumat – inteleg ca a plouat si ca normal este mai mult noroi , nu ma plang de noroi sau soti blocate , ma plang ca prezenta organizatorului nu a fost adaptata pentru noile conditii – de exemplu nu a existat punct de aprovizionare cu apa pana la palat, nu erau pe traseu puncte de ajutor – tinand cont ca conditii de participare(noroiul ) se dublase si organizatorul trebuia sa ajute mai mult – chiar cu rute mai usoare cum a fost varianta 3.(pt cine vroia sa o aleaga)
    Personal am abandonat la palat si am ajuns la Snagov pe bicicleta dar pe asfalt.
    La sosire am gasit personal care nu stia sa-ti zica unde e garderoba, unde sunt dusurile, and by the way dusuri in aer liber fara despartitor si fara usi pt femei ? ti se pare ok? 6?
    Foarte dezamagit de organizare.

    PS : la Ghica un domn stand intr-un fotoliu ne asigura ca sa continuam ca partea grea a trecut. Imi pare rau dar asta e dezimformare si punerea in pericol a concurentilor. Pt ca dupa palat era mult mai rau. Ce auto-evaluare sa faci? daca ai ajuns la ghica si ti se spune ca e mai usor te gandesti sa continui ca doar partea gra a trecut, nu?

  • Am participat la Prima Evadare si pot sa spun ca nu noroiul a fost problema reala la aceasta editie( toti stiam ca o sa fie noroi, eu mi-am asumat), ci organizarea. Au fost probleme MASIVE de organizare, de la comunicare proasta, pana la fataielile cu traseul, fara sa readuca la normal si timpii limita( am fost al 4-lea om oprit la CP9 de unde as mai fi vrut si putut sa continui) si mai ales faza cu devierea pe DN, care si eu stiu sigur ca s-a intamplat. E clar ca au fost depasiti de situatie, depasiti de vreme, depasitit chiar si de numarul mare de abandonuri(nu aveau suficiente masini sa duca la finish concurentii care au abandonat). Legat de partea cu plecatul mai intai al elitelor, a mai zis cineva, dar se pare ca lumea nu citeste comenturile anterioare: Incepand de anul asta concursul este introdus in calendarul UCI si asta presupune niste reguli, printre care si asta: elitele pleaca primele. Oricum am ramas dezamagit de organizarea editiei de anul asta, sper sa se indrepte ceva la anul si poate…vedem si noi niste raspunsuri oficiale. Foarte bun articolul, Horatiu!

  • Eu am cateva intrebari doar pentru ca sunt extrem de curios:
    – „Cei de la elite au plecat cu un minut mai inaintea tuturor, ceea ce mi se pare incorect. Adica restul suntem concurenti de mana a doua ?” – mai Spiridon daca erai considerat de mana a doua sigur te regaseam in top 100 finalisti. Auzi tu la el….elite inseamna – anul trecut 1 h 56 min si anul asta 2 h 17 min.

    – „nu ma plang de noroi sau soti blocate” – ce sa cauti cu sotia sau copilul pe asa vreme… fara suparare dar pe asa vereme sunt multe alte lucruri mai barbatesti de facut. La Elite Feminim s-au scos 3 h 03 vs 2 h 17 min la baieti sau 3 h 53 min la Feminin Open……iti poti da seama de aceste diferente ca o femeie normala „open” nu are ce cauta la un astfel de concurs. Si DA dupa Ghica , exceptie facand cei 2-3 km de langa lac , totul a fost mult mai usor pentru ca a existat apa ….si nu de baut atentie.

    – in care articol a fost scris ca: ” e bine sa te opresti din cand in cand si sa degajezi noroiul” ? nu fratilor nu se face asa – trebuie doar PEDALA si APA – si cel mai important CURAJ si LUCIDITATE

    Vad ca treaba asta cu asumatul la romani nu functioneaza.Nu stim ce inseamna si facem ce fac si fratii nostri TIGANI – ne tiganim si ii tiganim pe altii dar pe noi ca suntem puturosi, parsivi, „curati” si cu „echipament adecvat” iar cand vine apa fugim ca prostii de ea si ne bagam pe aratura ca e mai bine :)………..cati „rideri” se luptau cu bicla la propriu sa o duca pe trasa lor nu a ei..de ce fratilor ? de ce nu stiti sa o calariti in perfecta armonie. De ca sa nu o lasi sa se duca unde doreste si tu doar sa tragi de pedale si sa te gandesti ca mult a fost si mult mai este ? …dar o sa ajungi la final si o sa zambesti ca un bou . Sau sa intrii in urzici voit doar pentru ca ai crampe la ambele picioare si ca asta te va face sa uiti de durere ? Sau sa te opresti sa ungi lantul, sa degajezi rotitele de la schimbator pentru ca altfel se vor bloca si iti vor rupe urechea, schimbatorul sau lantul ?

    Cati ati avut la voi: bidon cu apa ( pana la Ghica nu ai nevoie de nimic ) , ulei de lant, curaj sa va bagati in toate baltile , schimbatoare reglate adecvat, cauciucuri umflate la cel mult 1,8 bar, rebound-ul setat cat mai pe broasca ( ce e aia ? ) , zambetul pe buze si atitudine de invingator orice ar fi !!! Cam asta e treaba cu MTB ! -ul – https://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_bike

    Spor la BINGING pe FACEBOOK si la intalniri cu bicla in ture de taspe mii de km cu o medie FRATE de 31,5 km/h ! ( cu …. mea inseamna toate cuvintele astea compuse si lipsite de substanta )

    • domnule viteza… trebuie sa intelegi ca cei care au terminat peste 6 ore sunt eroi,adika au impins la bicicleta ca nebuni pe langa ea si nu ca au vrut si nu stiu sa merga pe bicicleta … , au luptat cu adevarat … o sa iti exemplific scurt despre o zona in care nu exista apa „potabila pt bicla sa curate din forta centrifuga namolul unezit … tehnica frate” pe langa lac plan inclinat(apa se scurge) nu se putea avansa caci se incarcau rotile (pamant cleios ravazit bun de semnat) iar de mers pe ea jur ca daca mergi tu in acele conditii este D-zeu iar ce ramane este sa tmpingi la ea pe plan inclinat in namol ca gheatza :)) … asa ca zattt … e adevarat ca tehnicile tale sunt corecte si de pus in practica dar dupa 500 de insi pe teren… plm… totul se transforma in impins la sanie pe namol… // tu sa taci in plm ca esti intre primi… si sigur ai plecat printer primi , te-au facut uni mai neprofesionisti ca tine cu toate tehnicile tale // abordabilitatea traseului trebuie estimata corespunzator altfel incat sa stim noi cu fete sau fara sa mergem la o plimbare linistita in alta parte… // paralela cu „frati nostril” defineste limitarea ta… spor la pedalat… importat este ca trebuie facut ceva in acest sens, schimbati categoria conscurs , nu mai lasati amatory ca mine sa vina spunana ca traseul este abordabil…

    • Da, destui am avut ce zici tu, si am vrut sa parcurgem tot traseul pana cand s-au hotarat, la CP9, ca suntem prea determinati si nu meritam satisfactia de a trece linia de finish.

  • Horatiu, fara sa judec mult, obiectivismul pe care-l incerci suna mult a subiectivism
    OK, adevarul este mereu la mijloc, dar nu poti sa nu te gandesti, ca organizator, decat la profitul facut din cei 2500 platitori si la cei 50-100 din plutonul fruntasi si analizand situatia pui primul pct de alimentare la Palatul Ghica adica aprox jumatatea traseului ! … anunti revenirea la traseu la 2 noaptea de teama ca nu o sa mai ai oameni la start si se supara sponsorii … deviezi multi participanti fara sa le iei tuturor cipurile si acestia apar in clasamentul final … anunti dusuri si ele sunt in aer liber cu 4 posturi … etc etc

    • Articolul nu este explicit despre Prima Evadare, dar după cum scrie la final, putem judeca Prima Evadare prin prisma ideilor expuse, cu bune şi cu rele. Suntem şi noi curioşi de răspunsul organizatorilor la reclamaţiile participanţilor. Am avut şi eu ca participant nemulţumirile mele şi am să le expun când voi vorbi despre asta.

      • inca ceva, titlul mi se pare aproape ironic la adresa alora multi si mai putin antrenati (din care fara falsa modestie, nu fac parte pt ca muncesc totusi saptamanal pt asta):
        „Prea mult binging! Pentru plângăcioşii de la concursuri…”

        • Horațiu a făcut referire la cei care știu clar în ce se bagă, nu au capacitatea de a termina un concurs, tot ei fiind cei care la final se plâng de condițiile nefavorabile. Și sunt mulți, crede-mă.

          • S-a exprimat destul de clar, din moment ce a fost nevoie de o clarificare, no ?
            Extrem de agresiv titlul si foarte precoce articolul (ca si publicare), in raport cu pozitia, raspunsul oficial al organizatorilor pentru toate deficientele „reusite”, ieri.
            Din start ma puteti nominaliza ca fiind unul dintre „plangaciosi”..doar pentru ca functionati cu deviza „daca nu sunteti cu noi, sunteti impotriva noastra” :))

  • Domnule Campian, am o singura intrebare pe care as vrea sa v-o adresez, legata de PE: unde anume, in regulament, in informarile legate de traseu sau oriunde altundeva s-a mentionat ca va exista un timp limita in care va trebui sa ne incadram, altul decat cel de la Palatul Ghica?
    Intreb asta deoarece am ajuns la CP9, dupa 5 ore si 40 de la start si am fost informat de o duduie destul de incoerenta ca am depasit timpul limita cu 10 minute si ca suntem obligati sa predam cipurile de concurs si sa mergem la Astoria pe sosea (in 5 minute se adunasera vreo 50 de insi acolo).
    Practic am fost privati de dreptul de a termina cursa, fara a ni se oferi niciun fel de explicatii plauzibile si/sau rationale.
    Le-am adresat aceasta intrebare si stimatilor organizatori ai concursului, care inca nu au binevoit sa raspunda, insa intrucat va vad destul de in tema ma gandesc ca poate m-ati putea ajuta cu lamuririle pe care ei nu pot/nu vor/nu au timp sa le ofere.

    Va multumesc anticipat

    • Şi noi suntem la fel de contrariaţi de decizia respectivă, am solicitat lămuriri organizatorilor şi sperăm să primim un răspuns de la aceştia pentru cititori. După cum am scris în articol, personal sunt împotriva unor astfel de decizii, fiecare ar trebui lăsat să îşi ducă lupta până la capăt. Probabil a existat o motivaţie a organizatorilor, s-ar putea să fi fost o decizie pripită a cuiva, noi nu avem de unde să ştim, dar vom încerca să aflăm.

      • nu stiu exact unde este CP9,daca te referi la punctul de traversare sosea km11 am o intrebare doar … mai exista punct de alimentare in ultimi 11 km? dupa traversare sosea // eu unul nu ii blamez pe organizatori in cele din urma pt acesta decizie 😉 // riscam sa fim pescuiti noaptea 20:00 ; 21:00 de prin padure :)) dezhidratati si in soc hipotermic … daca mai venea cineva dupa noi 🙂

        • Acela este, da. Eram acolo la ora 15.40, cu 2 bidoane aproape pline dupa mine si cu gel energizant. Am mare incredere ca in maxim 2 ore as fi fost la Astoria. Si chiar daca poate nu as fi putut ajunge, ar fi trebuit sa fie decizia mea aceea de a abandona, nu a lor, nu?
          P.S. daca te uiti la clasamentele din anii anteriori o sa observi oameni care au ajuns si la 8-9-10 ore dupa start, deci atunci s-a putut sa fie asteptati. Acum nu, iar noi nu stim de ce

          • Perfect de acord cu partea finala. Si eu am fost in acel prim grup in fata caruia s-a pus bariera. Am prieteni care au apucat la limita sa treaca si au mai facut 50 min pana la finish, dar si ei au fost deviati pe ultimii 2 km! Noi, restul, am luat-o pe sosea dar nu cred ca am mai vazut cip-uri la nimeni! Cred ca miscarea cea mai buna ar fi fost sa continue de la CP9 doar cei care declara ca pot termina (si informati de adevarata conditie a traseului) si sa se fi marit dead-line-ul macar cu 2 ore, avand in vedere starea exceptionala a traseului. Ei la 2 noaptea au anuntat ca au verificat traseul, deci aveau lanterne si puteau sa o ia pe traseu cu ATVul si sa-i culeaga pe ultimii ramasi daca se depasea acel timp! Oricum, de cacat ca nu au lasat sute de oameni sa termine traseul. Si da, as fi curios cum se descurca marii biciclisti cu scule de carbon de jdemii dupa ce trec 2000 de concurenti

      • Si in cazul in care nu a existat nicio motivatie reglementata (intrucat eu am citit si rascitit regulamentul) ce este de facut? Ne veti sustine intr-o eventuala actiune legala impotriva acestor organizatori, care ar avea in vedere recuperarea taxelor si a cheltuielilor generate de participarea la o competitie in care am fost privati de insasi esenta ei, respectiv dreptul de a o termina?
        Nu e vorba ca ma bucur de 1-200 de lei, dar daca tot au facut totul pentru bani, dupa cum se pare, atunci sa-i lovim unde-i doare mai tare, respectiv la buzunar.

        • În cazul în care există o iniţiativă de scrisoare deschisă a participanţilor nemulţumiţi, redactată frumos şi civilizat, în care se punctează concret ce nemulţumiri sunt faţă de organizatori, vă putem ajuta publicând-o. Mai mult de atât, în calitate doar de parteneri media ai evenimentului, nu prea avem ce să facem.

          • Acesta va fi intr-adevar urmatorul pas pe care il voi intreprinde, dupa ce voi primi raspunsul organizatorilor privitor la decizia luata.

            Ar fi mai mult decat suficient si apreciez atitudinea.

            Va multumesc

        • Alex, cum spuneam si eu mai jos si ii raspundeam si lui RemusAndrei, o astfel de actiune este legitima.
          Organizatorul tace, nu are un raspuns oficial pana la aceasta ora. In ainte de toate, nu se face, nu e fair-play.
          Eu sunt determinat pt o astfel de actiune.

    • Bine spus !In aceeasi situatie am fost si eu…dar la 10 min distanta…M am simtit ca un fraier…ma chinui peste 75% din traseu ca sa-mi spuna nenea Copacel (asa scria pe ecuson) ca traseul s-a inchis si suntem descalificati ! Am fost privat de bucuria de a termina o cursa dificila ! Sunt scarbit pana peste cap….

      • Am subscris mai jos Remus Andrei.
        Si nu doar ca sunt de acord cu propunerea lui Alex, dar sunt determinat sa punem in practica aceasta initiativa.

        • Si eu sunt pentru aceasta cauza (petita) si foarte important, am filmat tot traseul parcurs, inclusiv discutia avuta cu unul dintre reprezentantii organizatoriilor, in speta onorabilul domn Copacel, situat la CP9! (Cel care ne-a furat Craciunul).

          • Avem rugămintea să redactaţi petiţia respectivă, ar fi de preferat să discutaţi mai mulţi înainte, apoi să o trimiteţi pentru publicare pe adresa [email protected], puteţi ataşa poze sau filme de pe youtube sau vimeo (cele de FB nu prea merg inserate în text). Rugămintea ar fi să fie concisă, cu ore, date concrete, toate nemulţumirile să fie exprimate clar. O vom publica imediat ce o primim, sub semnătura voastră, a autorilor şi vom informa organizatorii. Este normal în calitate de clienţi care aţi plătit înscrierea să vi se dea explicaţii.

  • Acum te rog sa-i explici copilului meu de 8 ani care a terminat al doilea la Palat (aia era limita pentru Family) de ce a fost descalificat ca n-a dus cursa pana la sfarsit. Si in timpul asta te rog sa-l privesti in ochii plini de lacrimi, asa plangacios cu e el.

    • În cazul în care aţi terminat cursa la Palat, unde era finishul şi, atenţie, aţi trecut peste covorul de cronometrare, nu ar trebui să existe probleme de clasament… Părerea mea e că ar trebui să vă adresaţi organizatorilor dacă consideraţi că aţi terminat cursa şi nu aţi fost înregistraţi corect. Au o adresă de reclamaţii pe pagina cu rezultatele: http://primaevadare.ro/rezultate-2016/

  • Mi se pare ca ati facut articolul asta la misto. Dupa primii 200 traseul a devenit impracticabil, puteai sa fii tu super antrenat degeaba, nu mai mergea bicicleta prin noroi. Intelegeti ca bicicletele aveau pe roti cate 3-4 kg de noroi? Care nu se mai curata. Ca lanturile nu mai stateau pe foi? Ca intrai in balti peste nivelul axului si ca pe portiunile inclinate bicicleta nu mai statea in picioare si pleca efectiv de sub tine. Hai sa fim realisti. Ii iei pe cei din fata sa faca traseul dupa ce au trecut toti si sigur nu mai termina in timpii aia. Si da, am terminat.

    • Subscriu si as merge inca o data pe traseu cu Horatiu sau cu Marc Sandu sau cu Bogdan Dumitru acum dupa ce s-a terminat prima evadare si cumva baltile s-au stabilizat sa vedem cum se tin in sa
      Din testul asta ar iesi 2 lucruri: sau toti cei care comenteaza o fac doar pt ca sunt frustrati de neputinta sau chiar au dreptate ca dupa 100 de treceri traseul se schimba nu radical ci devine impracticabil

      • Eu mă bag la treaba asta, presupun de acum ce zone au devenit impracticabile. În principiu cam toate zonele din pădure sunt la fel, degradările mari au avut loc doar în câmp deschis unde clar nu mai găseşti linii cu iarbă. Dar eu sunt aproape sigur că acum pot să termin traseul fără probleme în 5-6 ore, probabil o oră sau două în plus faţă de concurs.

        • Pai asta e si ideea. Si eu l-am terminat in 5 ore. Diferenta este imensa. Adica daca esti in fata ai sansa sa termini in 3 ore. Daca esti in spate ghinionul tau termini in 5 ore. Mai exact cei din spate nu au aceleasi sanse. Si cu cate este mai in spate sansele sunt mai mici, si ce din spate sunt si mai putin pregatiti. Mai exact cei mai buni au cele mai bune conditii si cei mai slabi cele mai proaste condtii. Eu cel putin am scos cam cu 2 ore jumate mai mult decat as fi scos in conditii uscate.

          • Horatiu, daca termini traseul in 5-6 ore este clar ca mergi la greu pe jos prin noroi si te opresti des sa cureti bicla
            eu termin traseul in 4 ore pe uscat in conditii de concurs (adica inevitabilele coborari de pe bicla acolo unde se fac aglomerari)
            deci ajungem exact la ce spun cam toti cei nemultumiti … traseul devine impracticabil pe bicicleta dupa primii 100
            practicabil pe jos, ok, dar suntem la concurs de xco nu de running

          • Acum dacă tot discutăm subiectul, depinde şi atitudinea pe traseu. Una e să fie o zonă de netrecut şi să te pui la împins bicicleta astenic, cu capul în pământ, cum apar mai toţi prin filmuleţe, alta e să o arunci repede pe umeri şi să alergi până dincolo. Din propria experienţă pot să spun că situaţiile dificile duc la un anumit blazaj de moment şi continui să împingi bicicleta unde nu era nevoie, chiar dacă zona grea a trecut. Chestiile astea mănâncă incredibil de mult timp pe un traseu, fie el concurs sau nu. Am văzut de multe ori oameni care împingeau bicicleta pe un deal prea abrupt, dar continuau să o împingă chiar dacă panta nu mai necesita asta. Cred că aşa e şi cu noroiul ăsta într-un fel. Nu era chiar tot de netrecut, dar ai un sentiment din ăla că nu mai vrei să te urci pe bicicletă care te copleşeşte. Şi cum toţi din jurul tău fac asta, te complaci. M-am uitat pe multe filmuleţe. Da, zonele alea din câmp cu noroi lipicios sunt de netrecut, dar alea cu noroi ud din pădure n-au nicio treabă, se fac indiferent câţi trec pe acolo. Mai pici, mai aluneci, te ridici dar merge…

          • Din punctul meu de vedere, comentariul lui Horațiu este cel mai bun comentariu de aici.

            Dacă tu nu te poți organiza să decizi ce se poate și ce nu se poate pedala, poate nu ar trebui să te organizezi nici să protestezi că au fost nu știu ce condiții.

            Să fim serioși. Sunt 50 de kilometri la câmpie. A fost noroi. Mare brânză, de parcă și-ar fi murdărit toți rochița pentru bal. Get over it.

            Andrei, dacă ai terminat în 5 ore și ai pedalat cât ai putut, nu văd ce ai pierdut? Că nu ai ieșit pe locul 200 și ai ieșit pe locul 400? Podiumul era oricum departe.

            Ai avut o zi full, te-ai luptat cu tine cele 5 ore. Per total, cred că ești fericit că ai participat și că, spre deosebire de mulți alții, nu ai renunțat. Este excelent.

  • Dupa ce am citit articolul si comentariile, nu pot sa spun decat ca imi pare bine ca nu am mai platit nici taxa si am ramas si acasa. La ora asta nu am niciun regret, nu ma cert cu nimeni, sunt linistit. Am fost la 4 editii de Prima evadare si de la un an la altul mi s-a parut din ce in ce mai comercial acest concurs. Pe langa faptul ca nu are nimic de-a face cu MTB-ul ci cu cross-country, e un concurs de fitze unde 75% din participanti vin ca sa aiba poze pentru Facebook si habar nu au nici pe unde e traseul, nu stiu sa isi respecte colegii de concurs (cate mui si cati morti am auzit anul trecut in padurea Baneasa de la niste ‘campioni’ cu biciclete scumpe care dupa 15km isi scuipau plamanii, mi s-a facut greata)dar sunt foarte galagiosi si arunca cu reprosuri si injurii, organizatorii au devenit din ce in ce mai aroganti de la un an la altul si s-au imbatat cu propriul „succes”, uitand sa isi mai respecte participantii, indiferent cat de elite sau plante ar mai fi ei, etc etc… pe scurt, un mic-mare bullsh*t… si de aceea eu nu am mai participat, pentru ca nu am mai gasit nicio placere. Prefer sa imi rup de unul singur fundul si picioarele in ture pe munte sau sa ma duc la concursuri unde e mai mult MTB si mai putin Facebook. Imi pare rau pentru cei care au participat si nu au ajuns la final din cauza organizatorilor, felicitari celor care au terminat traseul pe corecte si celor care s-au retras din proprie initiativa, recunoscandu-si limitele. Sa nu ne mai certam pentru toate prostiile…

  • Merg de 4 ani la Prima Evadare…parerea mea este ca Horatiu a scris un articol corect.M-am pregatit si pentru acest concurs (asa cum am stiut eu) si,implicit mi-am asumat tot ce urma sa se intimple. Stiu ce eforturi au depus organizatorii,dar mai stiu si ca am stat cu ochii pe prognozele meteo si pe cer. Nu mi-a fost greu sa-mi dau seama ca va fi o editie mocirloasa. Nu am avut cauciucuri dedicate si atunci cui sa reclam? Lu’ ala care a facut vremea? L-am injurat toata saptamina fara nici un folos…Ce nu se pricepe (si asta o spun dupa constatarile facute dupa patru editii…) e ca este un concurs mixt,de profesionisti si de amatori,nu si de cocalari! Cit de stufos trebuie sa fiie regulamentul ala ca sa nu mai vad oameni cu bicle de 3000 euro care nu stiu sa schimbe vitezele,care nu au o pompa la ei,care nu au macar o sticla de apa,etc…?

    • Din partea mea regulamentul poate sa aiba doar 5 randuri, concise si clare. Dar randurile alea sa fie lege si sa fie respectate de toata lumea, adica atat de participanti cat si de organizatori.
      In momentul in care tu, organizator, dupa ce mi-ai luat banii te p..i pe mine, la propriu, interzicandu-mi accesul la activitatea la care eu m-am inscris si nedandu-mi nicio explicatie nici atunci, nici ultarior, cam ce meriti? (intrebare retorica)

  • Horatiu, ai uitat cui se adreseaza acest concurs. Sau, cel putin cum este descries pe pagina oficiala. Uiti, ca mai exista si incepatori, care se informeaza din materialele puse la dispozitie de organizatori. Nu-mi este clar ce ai vrut sa faci cu acest articol. Este normal sa existe si nemultumiti, dar nu este normal sa jignesti niste oameni doar pentru simplu motiv ca ai alta parere. Oricum, daca ai vrut sa sari in ajutorul organizatorilor dezorganizati, sa stii ca ai iesit pe invers. Stiu, o sa zici ca articolul nu este despre PE. Da, da….
    Cred ca cei de la freerider.ro ar trebui sa-si ceara scuze ca te-au publicat

  • Inca de la titlu care lasa de dorit, cu toata interventia redactiei, limbajul, pe alocuri, cu toate scuzele de rigoare, imi confirma ca acest articol depaseste o anumita limita pentru un site pe care-l urmaresc din cand in cand.
    Fara sa lungesc si sa contrazic recomandarile lui Horatiu Campian, limita de decenta nu trebuie depasita cand vorbim si indiferent despre cine vorbim.

    Draga Horatiu, am remarcat mai multe non-sensuri, unul care mi-a ramas in minte, mai jos.
    „Deşi eu sunt de partea primilor, ambele atitudini sunt corecte şi au justificare.”
    ….
    „De asemenea, este decizia ta dacă lupţi să termini sau abandonezi, decizia asta fiind cea mai personală dintre toate, deoarece puţini te vor privi ca un erou dacă termini printre ultimii, satisfacţia e strict personală.”
    Intr-o traducere libera „desi” e articol general, „totusi, deoarece” satisfactia e strict personala.
    Si da, chiar dc este un articol de context general si zici asta, „volens-nolens” toate discutiile duc spre concursul de ieri. S-au comentat aici toptanul de aiureli si bajbaieli de ieri, astept si eu ca multi altii si ca tine, Horatiu, pozitia oficiala a organizatorului.
    Cea mai mare problema a organizatorului concursului de ieri e ca nici satifactiei strict personale nu a mai dat curs. Daca acest concurs s-a transformat intr-adevar in altceva, ca tot zicea cineva ca e deja intr-un circuit (ceea ce e chiar de bine) e decent sa existe onestitate informala si efectiva si pt ceilalti participanti. Sunt unii care chiar asteapta un an sa participe indiferent de conditii, dupa ceea ce s-a intamplat ieri dezamagirea e greu de cuantificat.
    Deci, si pt mine, asemenea. Scopul meu a fost sa termin aceasta cursa pe traseul clasic, iar dupa 6:50 min de lupta si 2 km inainte de finish mi-a fost cerut cipul si spus ca concursul s-a incheiat. Dupa cateva minute de asfalt, la Astoria cititoarele din zona de sosire erau pe asfalt, premierea a inceput la 17:35…
    Aseara, in clasament, la pozitia 668, ultima, timpul aferent era 7:30…(unde stiti ca se mai intampla asa ceva?!)
    Si-au bagat picioarele la propriu astfel incat noroiul propriu si lipicios de ieri a capatat un pronuntat sens figurat.
    Asa ca de la satisfactie personala am ajuns la o cumplita dezamagire….

    • Treaba aia cu „de partea primilor” se referea la cei care aşteaptă toţi concurenţii ca să facă premierea şi nu impun limite de timp grele pe traseu, chiar n-are nicio legătură cu Prima Evadare, erau date de exemplu seria Carpathian Man şi Triada MTB. Cat despre PE, tu eşti fix în situaţia aia nasoală pe care şi eu am atacat-o, ai fost oprit mai repede în mod aparent nejustificat. Mi se pare că nu e corect ce s-a făcut şi sunt şi eu curios de ce. M-am întors după concurs pe bicicletă spre Bucureşti şi am văzut pe contrasens numărul imens de concurenţi întorşi pe asfalt, mult prea repede. Chiar şi atunci m-am întrebat ce se întâmplă.

  • Eu am plecat de pe ultimele locuri, și nu mă interesat niciodată podiumul, dar mă aștept ca atunci când se spune prealabil, să fie prealabil și pentru primul și pentru ultimul. Zonele cu noroi de până în pădure, grele dar mai greu mai ușor le treci, în schimb când în fata ta ai blocaj de concurenți, și noroi până la genunchi cum treci??????
    Am mers prin noroi până mi-au sărit tălpile la spd-uri.
    Dacă eu cunosc traseul, nu schimb traseul la 12 noaptea, căci poate nu am timp să îmi reechipez bicicleta.
    Spune si mie inteligenți lu peste cum pana mea treceai tu in viteza pe aici???? https://youtu.be/G5rRwxjnXG8
    Așa că mai gândește când vorbești. Sau sfătuiește organizatori să facă două concursuri separate, căci nu mi se par normali cei ce avavantajati fiind de poziție să îi critice pe ultimi.

    • Chiar filmul ăla mi se pare stupid, l-am văzut de dimineaţă, mergi lejer pe linia de apă din mijloc, pe unde împinge bicicleta băiatul cu pantaloni cu dungă albastră. Se vede clar că solul e tare şi că nu se scufundă picioarele. Dacă ai bicicleta echipată cu anvelope corespunzătoare, te urci pe ea şi mergi. Nu chiar fluierând, dar mergi. Vezi undeva noroi lipit pe biciclete şi roţi blocate? Nu, iar dacă roţile nu sunt blocate, se poate merge, punct. Pe câmp, afară din pădure, erau într-adevăr zone unde nu se putea merge, dar asta nu e una dintre ele.

      • Salut,sunt Mihai Daitoiu,tipul care a postat filmuletul stupid.
        Sa stii ca, in comentariul tau ,nu filmuletul este cel stupid.
        Faci aceeasi mare greseala pe care o fac toti care vad ca le-a reusit PE: negi ca traseul se strica maxim dupa cateva sute de concurenti.Articolul tau se poate rezuma la un singur cuvant: clickbait! Si cade in pacatul mandriei, al omului increzut,plin de sine, care-si dezvolta complexe de superioritate.
        Asta de fapt deranjeaza colegii de concurs care au comentat aici.
        N-ar fi rau sa citim si randuri caracterizate de modestie,autocritica,chiar si dinaia comunista, si autoironie. Asta ar arata multe!
        Momentan nu arata.

        • Admir oamenii care pun comentarii cu numele real, aşa că îţi răspund cum stă treaba. Nu mă interesează de soarta plângăcioşilor. Din cauza lor MTB-ul s-a dus dracului în România. Din cauza lor, organizatorii au început să facă concursuri mizerabile, de doi bani, cu trasee de rahat, iar concursurile adevărate au dispărut. Din punctul meu de vedere, concurs înseamnă ce scrie în DEX că înseamnă, iar PE este un CONCURS (indiferent dacă e sau nu cu adevărat un concurs de MTB). Te duci la concurs pentru a vedea roadele antrenamentului. Nu e plimbare prin pădurea Băneasa cu Mândruţă. E la rupere. OK, voi ziceţi că primii 300 au avut condiţii bune. Cine i-a oprit pe cei din spate să fie în primii 300? Să vină să pună jos să vedem planul lor de antrenament din ultimele 6 luni. Cum au tras astă iarnă la spinning şi la sală, cum au început antrenamentele de volum în februarie-martie, cum au început antrenamentele serioase la final de aprilie. Pentru mine concurs înseamnă ceva pentru cei care fac un minim de efort. Restul care văd scris concurs şi se bagă aiurea să se înscrie, este fix problema lor şi ar trebui să şi-o asume. Eu nu pot să înţeleg de ce s-ar înscrie 2000 de oameni la un concurs de ciclism şi personal mă deranjează. Da, aş vrea să văd 300 de ciclişti concurenţi şi 1700 de spectatori care după concurs s-ar motiva şi s-ar apuca de antrenament. Sportul nu o să crească cu o mie şi ceva de trocaleţi care fac ciclism de la birou. Ştiu că ei îmi citesc mie ce scriu, dar nu mă interesează, nu o să îmi cobor nivelul pentru ei. Sunt destui care apreciază munca de a încerca atât cât putem să ţinem sportul ăsta în picioare. Am scris aceleaşi lucruri de ani de zile. Acum pe Freerider am un reach mai mare. Dacă de mâine n-aş mai scrie aici, aş scrie tot aceleaşi lucruri. Altfel, ar fi necinstit pentru toţi prietenii mei ciclişti, care gândesc toţi la fel. A. că nu o să iasă banii pentru organizatori? NU MĂ INTERESEAZĂ! M-ar interesa în măsura în care unii ar organiza ceva de genul ăsta, de masă, iar banii câştigaţi i-ar reinvesti într-un concurs adevărat de MTB. Altfel, e fix problema lor cât câştigă şi că reuşesc să găsească sute sau mii de oameni care să dea banul.
          Mai multe despre cum stă treaba poţi citi în editorialul ăsta de anul trecut:
          http://www.freerider.ro/editorial/sa-ducem-mtb-ul-inapoi-pe-munte-91217.html

  • Referitor la articol:
    O mare fractura logica (si bold-uita):

    ”Dacă concurenţii şi-au asumat un traseu dificil, organizatorii trebuie să îşi asume şi ei să îi aştepte, indiferent cât e nevoie, dacă aceştia s-au încadrat în timpii limită!”

    Daca nu se vede, sa explic: asadar este vorba despre asumarea responsabilitatii, adica te astept pana la ora xx:yy = sorry a trecut timpul limita :-)))) am plecat, esti pe cont propriu.

    Referitor la ce m-a deranjat pe mine la Prima Evadare 2016:

    O mare bataie de joc – cel putin – la adresa ”Family” la care am participat impreuna cu baiatul meu de 9 ani!!
    Dupa ce au postat poze si filmari cu balti ”asanate” si carari, au anuntat 3 variante de traseu.
    M-am gandit: oameni responsabili – au fost, au vazut, au incercat – n-au reusit – au gasit variante – OK, mergem! (http://primaevadare.ro/update-traseu/)
    Nimic pe teren: (inca o data ma refer numai la concurentii mama, tata si copii – care nu sunt IRONMAN-i, desi poate unii ar vrea)
    Dupa iesirea din padurea Baneasa: dezastru! Vreo 5 km de glod.
    Mai oameni buni, nu ne puteau anunta pe noi astia, cu copii (intre 4 si 13 ani – de exemplu), ca traseul descris de ei si vazut de noi in pozele postate tot de ei nu este de noi?
    Mai mult conform: http://primaevadare.ro/finisul-pentru-cei-mici-este-la-pal…/
    nu au anuntat nici un timp maxim de parcurs. Dovada ca nici un Family nu s-a incadrat in baremul secret, care oricat ar fi fost de redus la jumatatea celor 5 ore din cel intreg, trebuia mult prelungit.
    S-au gandit vreo clipa, din goana ATV-urilor ce inseamna pt un copil sa nu se mai poata dezlipi din noroi? Pentru parinte ce inseamna sa traga de 2 biciclete cu de 2 ori greutatea lor cu rotile blocate ?
    Da, se poate spune: o experienta. Dar nu pentru genul acesta de experienta am fost pregatiti de organizatori, nu pentru acest gen de experienta ne-am pregatit psihic (si nici fizic cu acesti copii).
    Pe distanta de 27 de km, nici o sursa de apa!! Decat cea din balti si noroi.
    In sfarsit ajunsi la Palatul Ghica, urcam bicicletele int-un camion si asteptam autobuzul.
    De fapt nu-l asteptam, ca era acolo, dar soferul – pe buna dreptate, nu vrea sa ne urcam in el asa murdari cum suntem. Deci asteptam vreo jumatate de ora sa vina niste saci de plastic pentru fotoliile din autobuz.
    Dupa 3/4 sau 1 ora – pentru ca am renuntat sa mai tin socoteala – ne-am urcat prin bunavointa soferului in camion si am plecat spre Snagov.
    Multa reclama bagata in sacosa verde…(nu vreau sa fac calcule – le puteti face si voi: 2500×20 euro – in medie, fara firme, cluburi, etc, + 9 sponsori… )
    Ceva cu un inceput frumos, care a devenit o taraba unde sponsorii sa vanda cat mai mult.
    Un fel de ”dezinfectant” Hexifarma…
    Pacat.

  • Draga, Horatiu. Articolul descrie mai multe aspecte ale concursului, dar cu ideea generala si titlul in sine, imi pare rau sa zic, dar ai dat-o dupa prun… rau.

    Cand se plang 10 insi, sunt un caz izolat. Cand se plang 100, sunt un caz izolat. Cand se plang MAREA MAJORITATE a participantilor, e o problema. MARE.. Si cu atat mai mult, cand vin trufasi ca tine si scriu articole de genul, si lasa comenturi de genul, e clar. Totul e un joc de marketing. Mai multi participanti egal mai multi bani, egal mai mult profit pt organizatori. Elita trece in fata si parcurge traseul cu brio, bravo lor, iar restul 90% de muritori de rand sufera. Iar cand se plang, li se da peste nas, ca sunt „plangaciosi”.

    Daca eram la vreun campionat ultra-mega-hiper profi, unde participau oameni care aveau cel putin cativa ani de competitii serioase sub centura, acolo da.. cine se plangea de conditii vitrege, era cu adevarat „bou” ca se te citez. Pentru ca stafeta se afla la cu totul alt etaj.

    DAR cand ai un eveniment ce se adreseaza copiilor, familiilor, incepatorilor, amatorilor, si evident, o parte sunt si participanti cu experienta considerabil superioara si MAREA MAJORITATE toarna comentarii negative si reprosuri pe absolut orice post / pagina / blog / articol si fluturas care le vine in cale.. atunci imi pare rau, organizatorul e „bou”.

    • În principiu e ideal cel mai îngust cauciuc disponibil, respectiv Geax-ul de 1.7, deoarece evită mai mult blocarea roților și a transmisiei cu noroi. Clasamentul probabil că va fi revizuit și cei care nu au făcut traseul complet vor fi trecuți la coadă, dar la atâta lume e o muncă de durată.

  • Bai Horatiule, BOU esti tu ma, ok ?
    Alea nu sunt conditii de concurs iar organizarea a fost o bataie de joc. Scuteste-ne cu arogantele si teoriile tale.
    Din respect pentru platitori evenimentul trebuia amanat. Incapatanarea de a pastra in fiecare an data asta nu poate fi decat prostie. Asta e traseu de facut cu o luna mai tarziu.
    Hai pa

    • Eşti cam nesimțit, te rog să imi arăți unde te-am făcut eu pe tine bou dacă îți permiți să vorbeşti aşa. Un mic citat din text dacă se poate. Altfel nu dovedeşti decât că eşti un individ cu intelect redus la 0.

  • Salut Horatiu,

    Spune-mi te rog daca mai este valabila oferta de a publica un material interesant legat de Prima Evadare si cum ti l-as putea furniza.
    Oricum il voi trimite si altor publicatii, insa pentru ca voi sunteti parteneri media ai evenimentului si pentru ca ai promis ca daca vin cu ceva decent il vei publica, te intreb pe tine in primul rand.
    Concret, este vorba despre discutia purtata pe email de mine cu Daniel Sardan, directorul cursei, in care acesta explica deciziile luate si motivele care au dus la luarea respectivelor decizii.
    Cred ca ar fi interesant pentru toti participantii actuali, fosti si viitori sa vada cum se iau deciziile la Nomad Multisport si cum sunt tratati dupa aceea clientii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − 12 =