Bike check (VII): Daniel Balaure – Silverback Sesta Pro

0

Specificul competițiilor de mountain bike este dificil și solicitant. Nu doar pentru ciclist ci și pentru bicicletă. Din aceste motive bicicleta pe care trebuie să concureze un ciclist de top trebuie să fie nu doar performantă ci și rezistentă și ușoară.

La Pro Bike Check-ul de astăzi îl avem pe Daniel Balaure care concurează pe o bicicletă Silverback Sesta Pro. Aceasta este o bicicletă pe care o găsești folosită în lume și la cel mai înalt nivel competițional, varianta SBC fiind concurată și dusă pe podium de echipa OMX și la maratonul mtb pe etape Absa Cape Epic.

Silverback Sesta Pro este o bicicletă full suspension cu un cadru din carbon și o echipare care îi oferă o greutate de doar 10,77 kg. Suspensiile conferă curse de 100 mm pe față și 90 pe spate, date de furca Rockshox SID RL, respectiv de shock-ul Fox Float DPS. SID-ul poate fi blocat de pe ghidon mulțumită telecomenzii de pe ghidon în timp de shock-ul spate dispune de 3 poziții – blocat, trail și liber, acționate manual.

Gropusetul folosit la Sesta Pro este Shimano XT, pe care îl întâlnim cam peste tot. În primul rând la frâne, care dispun de discuri 180 mm față și 160 spate.

Apoi transmisia de tip 1x cu Shimano XT pe spate și pinioane XT pentru 11 viteze 11-42T. Foaia este de la RaceFace modelul Turbine cu 32T.

Shifterul de pe ghidon, ca avem doar unul fiind transmisie 1x, este Shimano SLX, desigur compatibil pentru caseta cu 11 pinioane. Cockpit-ul este alcătuit din componente Sector, marcă proprie a celor de la Silverback. Așadar vorbim de pipă, tijă de șa, ghidon și șa.

Rotile sunt o combinație între Stans și Schwalbe întrucât jantele și butucii sunt Stans Crest respectiv Stans Neo, iar anvelopele Racing Ralph EVO 29×2.1.

Bicicleta fiind un model standard, fără o echipare personalizată, poate fi găsită la vânzare așa cum este, prețul fiind de 17.995 lei.

Iată ce ne spune Daniel despre Silverback Sesta Pro pe care concurează: “La început îmi era teamă de bicicletele full suspension pentru că aveam impresia că se pierde foarte multă putere în shock și că sunt mult mai grele decât un hardtail. Dar această bicicletă mi-a schimbat total opinia despre full suspension. Sesta Pro este foarte ușoară și să nu uităm faptul că tija, pipa și ghidonul sunt din aluminiu, dar dacă îi punem aceste componente din carbon o facem și mai ușoară. Este gândită să înghită orice denivelare și să reziste la condiții grele de concurs. Băieții de la Omx Pro team la Absa Cape Epic, nu au avut nicio problemă tehnică pe toată perioada concursului. Eu închid shock-ul doar pe asfalt, ca să nu se lase atunci când mă ridic în picioare, iar în rest îl las pe trail (mediu). Sistemul Burst este gândit în așa fel încât atunci când pedalezi să nu se lase deloc chiar dacă este deschis. Practic shock-ul știe când primește impulsuri de la sol sau de la pedalat. Încă un lucru care îmi place este faptul că furca spate este dintr o singură bucata ceea ce o face foarte stabilă, iar toate link-urile sunt într-un singur punct rigid.”

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCockpit-ul suprem de la Renthal: Fatbar Lite Carbon, pipa Apex și manșoane Ultra Tacky
Articolul următorAu mai rămas puține zile în care te mai poți înscrie la Infernul Muntelui
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

four × 2 =