Bryton nu stă degeaba și lansează periodic noi produse, sau le actualizează pe cele mai vechi. Este și cazul noului Bryton Rider 750 SE “Special Edition”, care vine cu îmbunătățiri de software, hardware, performanțe și design față de Bryton Rider 750, testat de noi mai demult.
În primul rand, noul Bryton Rider 750 SE vine cu un design nou, mai rotunjit față de pătrățosul Rider 750. Personal îmi place mult mai mult, e mai elegant și, practic, mai modern. Apoi, este echipat cu mufă USB-C, pentru încărcare mai rapidă și comunicare mai rapidă cu un laptop când faci update de firmware sau instalezi gratuit hărți noi, în plus față de cele deja preinstalate.
O altă îmbunătățire față de modelul anterior este posibilitatea de rerutare offline. Înainte computerul trebuia să fie conectat la telefon, iar telefonul trebuia să aibă net. Acum, la noul Rider 750 SE nu mai este nevoie. Dacă greșești traseul, re-rutarea se va face automat. Și autonomia bateriei este mai mare acum, fiind estimată la 24 ore față de 20 ore cât era la modelul anterior. În teren am găsit valoarea puțin exagerată, bateria ținând undeva la peste 20 ore, dar nu chiar 24. Pe de altă parte, dacă faci ture foarte lungi, cum ar fi randonneurs, ciclocomputerul poate fi încărcat în mers, de la o baterie externă pusă undeva pe bicicletă, într-o borsetă.
Tot pe partea de hardware, noul 750 SE este echipat acum și cu senzor de lumină. Astfel, puterea de iluminare a ecranului se modifică automat în funcție de câtă lumină este în jurul tău, ecranul devenind tot timpul vizibil și iluminat atât cât trebuie, pentru ca bateria să nu fie irosită.
Pe de altă parte, pentru căutarea vocală în limba română a destinației trebuie, în continuare, ca device-ul să fie conectat la app-ul care rulează pe telefon și are net. Însă căutarea vocală funcționează suprinzător de bine, chiar dacă denumirea căutată e complicată și chiar dacă, din când în când, durează mai mult să afișeze un rezultat. App-ul găsește practic cam orice localitate, punct de interes sau adresă din România sau din afara țării, atâta vreme cât harta respectivă e instalată. Îți găsește și vârful Moldoveanu, dacă crezi că poți ajunge cu bicicleta până acolo. Eu am ajuns 😄
Însă cel mai mult mi-a plăcut secțiunea de antrenamente și control al trainerului smart. Voi reveni în detaliu pentru secțiunea asta.
Așadar, Bryton Rider 750 SE este destul de complet, mai ales atunci când vine vorba de navigație și rerutare când ai greșit un viraj. Înainte era nevoie ca device-ul să fie conectat la app, însă acum nu mai trebuie. Traseul original este de culoare mov în timp ce noul traseu este acum albastru și afișează mici săgeți albe, pentru a-ți da seama care este sensul de deplasare.
Fără a fi o noutate, și pe Rider 750 SE poți seta trei profile de biciclete, să spunem mtb, cursieră și oraș. Avantajul principal la caracteristica asta ar fi că știi câți kilometri ai parcurs cu fiecare bicicletă în parte. Senzorii conectați la un profil de bicicletă sunt folosiți și la celelalte profile, atâta vreme cât muți senzorii de pe o bicicletă pe alta.
O funcție interesantă este „Explore”, care te ajuta să dai o tură de bicicletă când ești într-o zonă nouă, pe care nu o cunoști. Ce trebuie să faci este să introduci numărul de kilometri pe care vrei să-i pedalezi, iar computerul va genera trei sugestii de trasee, cu distanțe cât mai apropiate de valoarea introdusă de tine, toate cu plecare și sosire în zona în care ești tu. Dacă ai deja traseele introduse, din app în ciclocomputer, poți alege să le parcurgi și în sens invers față de cum au fost făcute inițial.
Bryton Rider 750 SE poate afișa pe ecran alerte customizabile, cum ar fi să te hidratezi la un anumit număr prestabilit de ore sau să dai un telefon important, acasă, să anunți că ești încă în viață, dacă e 3 noaptea. Cumva tot la capitolul „siguranță” este și funcția Live Track, pe care o găsesc foarte utilă. Practic familia și prietenii te pot urmări în direct dacă se accesează un link pe care îl generezi pe app-ul Bryton Active din telefon. Ei vor putea vedea și dacă ești în mișcare sau nu, pentru că împreuna cu informațiile legate de locație, va mai fi afișată și viteza, distanța, timpul pedalat și ora ultimului update al poziției.
Sunt multe alte funcții pe care ciclocomputerele de genul ăsta, foarte complexe, le mai au, dar sunt mai rar folosite. Spre exemplu „Group Chat” și „Group Ride”, prin care poți trimite mesaje grupului în care ești. Cumva mi se pare inutilă funcția de Chat, dat fiind că oricum ești în grup, iar partenerii de tură sunt la câțiva metri de tine. Pe de altă parte dacă, să zicem, rămâi în urmă și oprești să iei apă, poți anunța că te-ai oprit. Desigur, telefonul trebuie să aibă net pentru ca funcția asta sa meargă. Mesajele predefinite le poți trimite direct de pe computer, iar dacă vrei ceva personalizat, trebuie să folosești aplicația de pe telefon.
O funcție utile, care nu este nouă ce-i drept, este „Climb Challenge”, cu ajutorul căreia vezi câte urcări are tura și cât de grele sunt. Când te apropii de o urcare, pe ecranul ciclocomputerului apare automat urcarea sub forma unui grafic colorat, culorile simbolizând dificultatea rampei pe care o ai de pedalat. În plus sunt afișate informații precum distanța rămasă, altitudinea și punctele de pornire și sosire. Mi-a plăcut funcția asta pentru că știi cât mai ai până când „suferința” se încheie.
Însă cel mai mult mi-au plăcut antrenamentele făcute în casă cu Bryton Rider 750 SE. De-a lungul iernii obișnuiesc să-mi fac abonament la Zwift, iar cu el îmi fac un program care durează mai multe luni, întreaga iarnă, până primăvara când încep iar turele sau concursurile. Însă dacă ai un computer precum Rider 750 SE, compatibil ANT+ FE-C, îl poți folosi, în mai multe feluri, pentru a înlocui cheltuiala cu abonamentul plătit la Zwift.
Prima metodă, cea mai simpla, este să controlezi de pe ecranul computerului, rezistența trainerului. Dacă nu vrei să-ți faci un program complex de antrenament, poți, pur și simplu, să dai mai tare sau mai încet rezistența trainerului smart.
A doua metodă este să-ți creezi propriile programe de antrenament. Poți alege cât să dureze intervalele, câte să fie la număr, cât de intense, cât timp să fie încălzirea, recuperarea, răcirea. Este o funcție foarte bună și este preferata mea, pentru că pot personaliza antrenamentul așa cum vreau.
Ultimul mod prin care poți folosi Bryton Rider 750 SE la antrenamente este să pedalezi virtual o tură făcută real, în natura, în trecut, pedalată de tine sau alți prieteni. Ce trebuie să faci este să încarci tura de pe telefon în computer și apoi să o pornești. Ciclocomputerul conectat fiind la trainerul smart, va simula tura și, cel mai important, urcările și coborârile. Antrenamentul va ține exact atât cât a durat și tura în realitate. Pe ecranul ciclocomputerului îți va fi afișat cum „navighezi” tura însă, desigur, virajele sunt doar virtuale. De asemenea, nici rezistența vântului nu o vei avea. Dezavantajul acestui mod de a-ți face antrenamentul este că nu poți personaliza momentele de efort, practic trebuie să mergi așa cum este tura făcută în natură, tură care poate fi prea ușoară sau prea grea.
Alte funcții interesante de la Rider 750 SE este ESS Support, prin care ciclocomputerul, conectat la sistemul electronic al bicicletei (Shimano Di2, SRAM eTap, Campagnolo EPS), afișează pe ecran viteza în care ești cât și nivelul bateriei sistemului ESS. Tot cu ESS poți controla și luminile smart ale bicicletei.
Mai avem support pentru Shimano Steps și ANT+ LEV, iar dacă ești pe o bicicleta electrică vei vedea pe ecranul computerului Rider 750 SE diferite informații legate de bicicleta cum ar fi nivelul de asistență, nivelul bateriei, autonomia rămasă, viteza în care ești.
Încă de când a apărut pe piața Bryton a fost un concurent puternic pentru mărcile deja consacrate pe piață. Oferind mare parte din funcțiile acestora, Bryton venea tot timpul cu un preț mai bun. Chiar dacă unele funcții apăreau cu întârziere, în urma update-urilor ulterioare de firmware, noile funcții prezente pe ciclocomputerele concurente, apăreau și aici. Așadar, dacă nu ești genul care vrea să aibă toate noutățile fix în momentul apariției lor, atunci Bryton este alegerea ta corectă.
Este și cazul prezentului Bryton Rider 750 SE care, la prețul pe care îl are, oferă foarte mare parte din funcțiile regăsite la produsele „premium” să le zicem, unele fiind chiar identice ca informații oferite, diferența constând doar în denumirea diferită.
Mi-a plăcut Bryton Rider 750 SE în primul rând pentru că nu s-a blocat niciodată cât timp l-am testat, funcțiile oferite fiind potrivite și mai mult decât suficiente. Autonomia este, iarăși, foarte bună, mai bună decât la ceva similar concurent, spre exemplu cu Garmin Edge Expore 2 care ar fi concurentul direct și care ține până în 16 ore. Prețul, așa cum spuneam, este unul din atuurile lui Bryton și la fel este și acum, când Bryton Rider 750 SE este disponibil la 1.159 lei în timp ce concurentul direct Garmin Edge Expore 2, este 1.479 lei, fără să ținem cont de eventualele reduceri.
Recomand ciclocomputerul Bryton Rider 750 SE, funcționează bine, fără blocaje și știe o mulțime de lucruri, prea multe chiar, iar eu voi continua să-l folosesc, chiar dacă ciclocomputerul meu personal este un Bryton Rider 410. Poate ar fi vremea să fac un upgrade…
Ecran tactil TFT LCD color de 2,8″
Rezoluție 240×400 px
Dimensiuni: 90 x 50,9 x 19,4 mm
Greutate 94 g
Rezistență la apă: IPX7
Altimetru barometric
Conectivitate: WLAN și Bluetooth
Temperatura de funcționare: -10 – 60°C
Stocare: 32 GB
CPU din seria S pentru funcționare mai rapidă
Senzori compatibili: puls, cadență, viteză, putere, radar
Sincronizare automată: Strava, TrainingPeaks, Selfloops, Komoot, Ride with GPS, Relive
Notificări inteligente: apeluri primite, apeluri ratate, SMS, e-mail
Detectare accidente (Phaze II)
Hărți preinstalate
Navigație (cu reconfigurare)
Preț la data publicării recenziei: 1.159 Lei
Importator: Bikefun.ro
Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…