Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult este adevărată această afirmație în cazul șeilor. Acesta este și motivul pentru care Prologo a lansat modelele Dimension și Scratch în varianta EVA, cu design special pentru femei.
Noua Prologo Dimension EVA dispune de forma caracteristică “V”, o formă ergonomica proiectată să favorizeze o poziție avansată și aerodinamică la pedalare, ideală pentru maximizarea accelerației când pedalezi.
Comparată cu modelul unisex Dimension 143, varianta EVA a fost complet redesenată, pentru a se potrivi mai bine anatomiei feminine, păstrând însă lungimea compactă de 245 mm.
Noul design vine cu o lățime de 156 mm a șeii, pentru a mări susținerea pelvisului. Centrul anatomic a fost dus înapoi cu 5 mm pentru a facilita o mai bună poziționare a oaselor ischiatice. Aici, noua căptușeală, cu densitate mai scăzută și grosime mărită la 8mm, oferă susținere maximă, mărind astfel confortul și stabilitatea.
Decupajul central PAS este acum cu 18% mai lat și căptușeală mai multă pe laterale, pentru a distribui mai bine greutatea cicliste și pentru a reduce presiunea asupra corpului. Și vârful șeii a fost reproiectat, acesta fiind acum cu 13% mai lat. Rolul modificării a fost pentru a mări și mai mult confortul, chiar si pentru ciclistele care stau mult în față pe șa.
Grafica aplicată pe noua Dimension EVA este în așa fel făcută pentru a scoate în evidență forma V a șeii, cu detalii albastre care aduc aminte de logo-ul EVA, făcându-le astfel ușor de recunoscut în gama de produse adresate ciclistelor.
Noua Scratch EVA are la baza designul T al șeii Scratch M5, o șa unisex potrivită unei multitudini de discipline. Forma noii variante Scratch EVA a fost modificată pentru a se potrivi mai bine cu corpul feminin, având acum un centru anatomic mutat în față cu 5 mm. Această soluție a făcut posibilă mărirea suprafeței de susținere a pelvisului, făcând șaua să fie acum și mai confortabilă.
Noua șa are o dimensiune compactă (245mm x 140mm), care permite o bună libertate de mișcare când pedalezi, eficiența fiind maximă în orice poziție, de la cea mai relaxată la cea mai agresivă.
Căptușeala noii șei este formată din spumă EVA de densități variabile, în funcție de zona șeii. În spate, unde stau oasele ischiatice, căptușeala este mai groasă cu 5 mm, fiind formată din spumă cu densitate mare, pentru cea mai bună susținere posibilă.
La mijloc și în față, unde anatomia este mai sensibilă, căptușeala este mai subțire și formată din spumă cu densitate mica. Rolul ei este să micșoreze vârfurile de presiune. Diferența de grosime și densitate creează un canal pe centrul șeii, cu 50% mai adânc decât la varianta modelului unisex. Varianta EVA are o zonă de contact foarte mare și foarte moale.
Nu în ultimul rând, vârful șeii a fost lățit cu 2 mm și îndreptat acum în jos, pentru a asigura o bună susținere chiar și atunci când ciclista este nevoită să pedaleze, fiind poziționată foarte în față pe șa, cum ar fi pe cățărările abrupte.
Dedesubtul canalului central, Prologo Scratch EVA dispune de Active Base System, o bază cu o gaură în centru. Și aceasta are rolul de a proteja și mai mult ameliorând presiunea asupra bazinului.
Pentru ciclistele orientate mai mult spre performanță și care caută o șa mai rigidă, dar și ușoară, modelele EVA sunt echipate cu railuri Nack (Nano Carbon Fiber) alcătuite din filamente din carbon, kevlar și aluminiu. Sunt railuri folosite de Prologo la toate șeile lor de top. Această caracteristică reduce greutatea șeii Scratci EVA la 178 g, iar pentru Dimension EVA la 183 g.
Pentru celelalte cicliste, care caută mai mult confort, noile șei vin echipate cu railuri TiroX din oțel, un material ce oferă echilibru între greutate și rezistență. Acestea fac ca șaua să fie mai puțin rigidă și să absoarbă mai bine vibrațiile. Șeile cu railuri Tirox au greutatea de 277 g pentru Dimension EVA și 226 g pentru Scratch EVA.
Noile șei Prologo Dimension EVA și Scratch EVA sunt deja disponibile în România prin importatorul Bikefun la prețul de 683 lei ambele, în varianta cu railuri TiroX. dddd
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…