Scor 4060LT (2023)

Cum oferta de biciclete de enduro este mult prea mare, ar putea să-i facă pe unii mai confuzi decât am fost noi după revoluția din 1989, așadar dacă ești hotărât să nu te mai uiți după niciun brand de renume – pe motiv că îl au toți ceilalți și pentru că te zăpăcește acest lucru – nu este cazul să te uiți mai departe de atât: noul Scor 4060LT. O bicicletă pe care probabil mi-aș cumpăra-o și eu, dacă mi-aș permite.

Din simplul motiv că 4060LT este o bicicletă axată pe joacă și cui naiba nu-i place încă să se mai joace la a doua tinerețe? Presupunând că ești deja realizat, că ai o casă și o mașină și o familie, pe care le întreții fără să te chinui de la o lună la alta, atunci cei 4.699 de euro pe care-i cer cei de la Scor pe această bicicletă n-ar trebui să constituie o problemă. Este construită cu un cadru din carbon, vopsit în negru – astfel încât să nu-ți mai bați capul cu prostii subiective legate de aspect (deși dacă sapi un pic, poți să găsești și alte variante de culoare), este ușor și rigid dar și rezistent pentru cele mai dificile momente care pot apărea pe traseu.

Şi un pic trebuie să intrăm și un subiectul geometrie, pentru că este cea care face ca astă bicicletă să fie atractivă. Un chainstay de 432mm este din punctul meu de vedere ceva extrem de rar în ziua de astăzi, mai ales pe o bicicletă de enduro echipată cu roți de 29 de inch, fiind de altfel și prima chestie care mi-a sărit în ochi. Apoi mai este headtube-ul, înclinat la 63.8 grade – adică mai mult decât suficient pentru orice fel de traseu și unghiul seat tube-ului, la 76.5 grade, care te poziționează perfect pe bicicletă atunci când urci. Reach-ul este de 459mm în dimensiunea M. Cu toate datele astea în față, acum nu pot decât să închid ochii și să-mi imaginez cum se simte bicicleta asta pe traseu. Revin imediat.

Apoi mai avem de amintit echiparea: Sram NX Eagle ca să încep cu veștile mai puțin bune – la nivel de transmisie, apoi o furcă RockShox ZEB Select (nu am pus + pentru că este versiunea de bază) cu o cursă de 170mm și amoritzorul RockShox Super Deluxe Select+, ce susține cursa de 160mm a cadrului. La nivel de anvelope, se merge pe rețeta clasică pe care ți-o prescrie orice tip care și-a dat doctoratul în biciclete, mai precis Maxxis Assegai pe față și Dissector pe spate. Iar frânele, decente cât se poate: Sram Code R cu discuri de 200mm. În afară de transmisie, nu pare nimic în neregulă aici.

Iar acestea fiind spuse, poți arunca un ochi pe site-ul producătorului (scor-mtb.com) în cazul în care ești curios să afli și mai multe detalii.

via Scor

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma