Categorii: InterviuMag

Creatii grafice personalizate, infoliere si protectie de la CBTW: de la creatie la produsul finit. Interviu

De curând am colaborat cu cei de la Custom Bike Tuning Wrap, care mi-au propus să ofer un refresh uneia dintre bicicletele mele, mai precis o folie de protecție cu grafică personalizată. La început nu am știut neapărat pe care dintre biciclete să o înfoliez, apoi mi-am dat seama că bicicleta de trial era albastră și anostă, fără nicio grafică care s-o facă să iasă în evidență. Sorin este cel care se ocupă de toată această treabă, una nu tocmai simplă, iar pentru finalizarea proiectului –  de la primele șabloane până la aplicarea finală, au trecut două săptămâni. În cele ce urmează, vei putea citi câteva întrebări legate de activitatea Custom Bike Tuning Wrap.

Bicicleta mea de trial, realizată în parteneriat cu Custom Bike Tuning Wrap.

1.Salut! De cât timp ai început să te ocupi de această nouă activitate? Și cum ai luat decizia?

Salut Dragos! Toată ideea și conceptul în sine au plecat din necesitate și din curiozitate undeva prin anul 2018. Am schițat, lucrat, probat și încercat diferite materiale, forme și concepte ore întregi care s-au transformat ușor în zile, săptămâni și chiar ani pentru unele proiecte pe care le aveam pe hârtie și în gând, proiecte ce s-au transformat din vise și viziuni în realitate. Ulterior am luat decizia de a da drumul la business și de a oferi servicii de consultanță și personalizare, precum și servicii de înfoliere și protecție pentru diferite vehicule și produse.

2.Știu că nu faci doar înfolieri, oferi și diverse stickere pentru furci, amortizoare, etc. Am văzut de fapt că înfoliezi și drone.

În momentul de față pot spune ca sunt singurul designer din țară care oferă cele mai noi trend-uri și opțiuni de personalizare grafică și de protecție pentru aproape orice vehicul ce merge, zboară sau plutește, obiecte din viața de zi cu zi cum ar fi huse de telefon, am primit chiar și badge-uri metalice pentru dispenser de bere, pe care a trebuit sa le personalizez cu un design nou și la fel cum ai specificat și tu am primit recent și o dronă DJI pe care am construit o grafică complet nouă de la zero, cu ștanțe construite, probate și montate tot de mine. Sunt curios, îmi place să greșesc și să comit erori care mă motivează să-mi ating target-ul la potențial maxim și să livrez cele mai bune și cele mai unice creații personalizate din România!

3.Care sunt cele mai notabile colaborări de până-n prezent?

Probabil cea mai satisfăcătoare colaborare a fost și este în continuare cea cu brandul producător de motociclete electrice Surron din România, precum și colaborarea pe care am avut-o anul trecut cu rivalul celor de la Surron producătorul de motociclete electrice Talaria. Am reușit să dezvolt și să produc în țara noastră cu ajutorul colaboratorilor pe partea de servicii de imprimare, ștanțe și grafici complet unice atât pentru România cât și pentru Europa. În prezent cei de la Talaria Italia, utilizează la bază construcția template-ului meu realizat în aproximativ o lună de zile pentru gama de motociclete electrice on road dar si off-road.

PORTOFOLIUL Custom Bike Tuning Wrap poate fi văzut aici.

4.Explică-ne pe larg cum se desfășoară acest proces de personalizare/înfoliere, din momentul în care clientul vine cu bicicleta la tine.

Majoritatea clienților nu știu exact ce își doresc doar observă ce se întâmplă în jurul lor și în special în social media prin proiectele pe care le-am realizat pentru diferiți colaboratori, magazine și copii pe care îi și sponsorizez. Procesul în sine este destul de simplu, fie prin telefon, fie prin mesaje, încerc să adun cât mai multe informații și detalii despre ce și-ar dori potențialul client.

De asemenea, întreb de multe ori care sunt hobby-urile frecventate, ce practică în fiecare zi fie că este un sport de performanță, fie că este un content creator sau pur și simplu este atras de un film, o carte pe care a citit-o sau trăiește un anumit stil de viață. Totul este destul de personal și foarte detaliat în anumite circumstanțe și automat adunând mai multe informații ajungi să creezi un scenariu, o poveste și ulterior o randare a obiectului respectiv pe care clientul dorește să-l personalizeze.

5. Care este cea mai ieftină variantă pentru soluțiile cu folie de protecție? Și care a fost cel mai scump proiect de până acum?

Există mai multe servicii pe care le ofer în momentul de față după cum am mai precizat înainte, printre care și înfolierea bicicletelor și furcilor de la cei mai mari producători din lume, cu o folie specială, transparentă, regenerabilă, hidrofobă, cu 10 ani garanție utilizată de cele mai mari service-uri de detailing din industria auto-moto, este vorba de folia PPF (Paint Protective Film) de la marca HEXIS, cei care au mașini știu de acest brand și ce oferă.

Folia este pre-tăiată de mașină, nu se fac tăieturi sau măsurători pe cadrul sau componenta ce trebuie protejată! Nu există lame de cutter, foarfecă sau alte instrumente ascuțite în preajma bicicletei în momentul instalării.

Există trei variante de protecție pe mai multe procente de acoperire, pentru cadru, 45%, 65% sau 95%, iar pentru furci, protecție de 65% sau 95%.

Nivelul basic de bază pentru protecția bicicletei de zi cu zi, kit universal cu acoperire de 45% care costă 650 lei cu tot cu folie și serviciu de montaj, curățare și detailing și durează 4-5 ore.

Nivelul mediu pentru protecția bicicletei, kit universal cu acoperire de 65% care costă 850 lei cu tot cu folie și serviciu de montaj, curățare și detailing și durează 6 ore.

Nivelul premium pentru protecția bicicletei, kit predestinat modelului respectiv, pe dimensiunea și specificațiile cadrului dedicat, specific pentru anul și modelul de fabricație cu acoperire de 95% care costă între 1600 și 2000 lei cu tot cu folie și serviciu de montaj, curățare și detailing și durează 7-9 ore.

Furcile după cum spuneam există în două variante de acoperire, cu kit-uri dedicate de la producător, specifice pentru anul și modelul de fabricație, cu acoperire de 65% care costă 200 – 300 lei sau cu acoperire de 95% care costă 400-500 lei depinde de modelul respectiv de furcă și de materialul utilizat, prețuri care reprezintă folia și serviciul de montaj, curățare și detailing și durează între 2-3 ore.

Cel mai scump proiect înfoliat a fost anul trecut, o bicicletă electrică, un Mondraker Crafty Carbon Limited Edition, model 2024, cu o folie de protecție de 95% atât pentru cadru cât și pentru furcă, care a durat 10-11 ore de montaj și a costat 2300 lei.

6.Cât de complicat este acest proces și care au fost cele mai mari dificultăți pe care le-ai întâmpinat până acum?

Procesul în sine este complicat și diferă de la proiect la proiect, depinde foarte mult ce își dorește clientul inițial iar după mai multe discuții îți dai seama că mereu există o variantă mult mai bună față de ceea ce s-a pus pe hârtie inițial, vi cu propuneri, ideații, simulări și servicii de consultanță pe partea de design și estetică și atunci lucrurile se pot modifica substanțial.

Cele mai mari dificultăți sunt bugetele inițiale de care trebuie să ții cont atunci când pleci la drum pe o anumită viziune artistică și să înțelegi ceea ce își dorește clientul. De multe ori bugetele sunt nerealiste pentru ce așteptări are fiecare client în parte și atunci intervine skill-ul de consiliere și mentoring în ceea ce privește look-ul final al produsului, discuții detaliate și perspective și abordări din ambele sensuri.

7.Cât de pregătită este piața din România pentru acest tip de servicii/produse? Și cum vezi creșterea și extinderea acestui business?

Momentan există un loop transcendent în personalizarea de vehicule, cosmetizarea acestora și creația în sine a ceva ce nu există. Se pune accent pe industria auto-moto, dar cererea de biciclete crește de la an la an, în special partea tehnologizată, partea de e-bike iar demand-ul pentru protecția unui lucru scump va fi întotdeauna căutat. Personalizarea a început să crească tot cu ajutorul industriei auto-moto și pe partea de biciclete, dar eu cred că, prin proiectele pe care le-am realizat cu ajutorul micilor și marilor magazine, colaboratorilor și importatorilor de produse pentru biciclete și motociclete electrice oamenii au început să conștientizeze și să descopere din nou gustul pentru frumos și să caute să își pună amprenta pe bunul personal.

Din ce am observat de la an la an există cerere pentru multe lucruri de personalizat, de conceput și de creat, tocmai de aceea încerc să vin cu propuneri noi, materiale noi precum și concepte noi pentru diferite produse.

Lucrez la mai multe concepte și proiecte simultan și dezvolt pe zi ce trece noi modalități de a ieși din cotidian și de a surprinde și trezi interesul pentru tot ceea ce înseamnă design și creație grafică.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma