Este vorba de cei care au venit la revizie sau pentru diverse reglaje, cu biciclete low-cost sau mai vechi. Carevasăzică, pe scara ierarhică, doar cei privilegiați pot avea acces în orice service de biciclete. Cel puțin, așa ar gândi orice client căruia i se închide ușa în nas.
Din fericire am avut timp suficient încât să diger pe îndelete situația iar cu riscul de a primi două lovituri concomitente, din două părți distincte, pot spune că ambele părți au argumente de partea lor, prin care să-și justifice partea lor de dreptate. Începând cu service-urile, îți pot spune că se feresc de unele lucrări dintr-un simplu motiv: timpul consumat pentru reparația unei biciclete. Dacă o frână pe disc sau un schimbător modern se pot regla într-un interval de timp foarte scurt, unul low-end sau Made in China, cu siguranță îi va răpi mai mult timp mecanicului. Să nu mai punem în calcul situația în care acesta centrează o roată iar spița de proastă calitate pur și simplu se secționează atunci când strânge niplul. Ceea ce urmează după, pentru rezolvarea problemei, este într-adevăr, un chin. Dar firește, acesta este doar un exemplu din lunga lista pe care o poate întocmi orice mecanic șef.
Pe de altă parte, eu în calitate de client, pot accepta că lucrarea mea nu poate fi preluată, dar în condițiile primirii unei explicații logice, fie ea și o minciună: suntem prea aglomerați! Ok, am înțeles, caut în altă parte. Însă de la această rezolvare amiabilă și până la a fi dat afară din service pare a fi o cale lungă, pe care unii mecanici preferă să o abordeze din scurt, amintindu-mi cât de prost echipată este bicicleta mea, de parcă n-aș ști pe ce pedalez. Pe lângă această afirmație, pe care o consider un afront adus clientului, discuția mai poate fi completată de invitația mai dură de a părăsi service-ul.
Rezolvarea problemei este defapt foarte simplă iar ceea ce nu înțeleg este de ce unele service-uri recurg la această metodă, de a denigra bunul potențialului client. Așa cum subliniam și mai sus, un simplu refuz invocând un motiv cât se poate de realist, mi se pare soluția cea mai elegantă. Service-ul nu va rămâne cu obrazul pătat, iar clientul va căuta în altă parte deslușirea cazului. În plus, publicitatea de tip word of mouth se numără printre cele mai eficiente, deci, de ce ai dori să primești o recomandare negativă?
Mă întreb totuși dacă în perioada sezonului rece această situație este similară.
Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro
Pe această cale am dori să aflăm și părerea ta, în calitate de client sau reprezentant de magazin.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Nu tine de noi din pacate, ci de dorinta magazinului. Noi nu putem include pe nimeni cu forta in lista de magazine, cine doreste sa fie prezent este, cine nu, nu este. Pentru discutii libere despre magazine exista in continuare forumul.
Degeaba postam noi comentarii la magazinele de biciclete, atata timp cat acestea pot disparea pur si simplu de pe site cu tot cu comentariile noastre.
De exemplu bicishop.ro, din cauza ca lumea isi spunea ofu, dupa cateva mesaje negative, magazinul a disparut.
Freerider n-ar trebui sa permita acest lucru.
tibi a avut mare dreptate, pacat de tara asta ca este locuita,comertul in romania se bazeaza doar pe vinzare,serviciile postvinzare nu exista la noi,tratarea clientului dupa ce i-ai luat banul nu mai conteaza.
Cum ai zis si tu tibi,daca nu faci 2 vile in 3 ani,nu are rost sa deschizi ceva,si oricum adaosurile practicate in romanica,sunt mult peste cota nesimtirii,nu le ajunge 20-30%,vor 50-100% sau mai mult.
Si nu sunt controlati de nimeni,fac ce vor ei,ca si garda si opc,vor biciclete si au biciclete la carpit.
Vorba aia romaneasca,o mina spala pe cealalta,asa ca sistemul merge ca si uns.
Nu trebuie sa existe discriminari de nici un fel,pentru ca toti plecam de la gunoaie de metro si poate ajungem la rachete cu xtr daca ne da buzunarul si avem cunostinte acumulate de-a lungul anilor,privind piesele si accesoriile.
Domnule ixulescu, aveti o mentalitate pur balcanica. V-ati atarnat singur crucea de gat. As vrea sa stiu ce service reprezentati, sa stiu cand am probleme sa va ocolesc.
Fac parte din categoria patron de magazin impreuna cu un prieten (suntem asociati) . Nu pot sa zic ca nu ii inteleg pe cei care refuza bicicletele vechi (depinde , ca si un specialized din 2006 poate fi considerat vechi ) ori modele mai slabe care le cunoastem toti (nu e nevoie sa le numesc) .
Daca omul vine cu ea la service nu pot sa il dau afara ca si eu am avut asa ceva la inceput si stiu cum este , le explic de la inceput ca nu o sa mearga brici in viata ei decat daca ii pune o linie mai rasarita si dupa o rezolvam cat de bine este posibil ... la toate problemele exista o rezolvare decat de rabdare este nevoie .
"Cum ii turcu si pistolul"!Comertul din Romania practicat de romani e de foarte slaba calitate!Serviciile prestate de romani sunt la ani lumina de cele din lumea civilizata!In occident de iti permiti sa tratezi un client cu masura diferita fata de altul e ca si cum iti pregatesti falimentul!Evident ca patronii romani au o atitudine proasta fata de clientul ce pare a-i aduce pe cap o problema tehnica mancatoare de timp=pierzatoare de bani!Insa asta e doar o aliniere la mentalitatea generala patronala care spune ca in maxim un an trebuie sa amortizezi investia in afacere ,iar in trei deja sa ai BMW si vila de pe urma ei!De aici plata execrabila a angajatilor("dai dracu,cat sa le dau,minimul pe economie!"),atitudinea discretionara fata de clienti(refuzarea arbitrara a solicitarilor de service,neachitarea de obigatiile impuse prin contractul de garantie(intotdeauna vor incerca sa dea vina pe client pt defect)!Toate astea sunt posibile prin lipsa unor jucatori mari pe piata,care prin eclipsarea celor foarte putine,fata de necesar,magazine-ateliere de biciclete,ar face ca patronul ce mananca o paine din afacerea lui sa accepte(chiuind de bucurie) in service si un prajitor de paine,numai sa ii mai intre si lui ceva bani in casa!Acu..,boiereala,e logic cand ai la coada 20 de clienti,din care 4 au reparatii la bicle vechi ce mananca timpul echivalent tuturor celorlalte 16,sa faci trierea si sa ii indepartezi pe aia din schema(cum ii indepartezi tine de educatie,evident ca poti a o face elegant,sau taraneste)!Concluzia e doar una:luati-va scule,furati meserie,faceti-va service-ul singuri!
Dupa parerea mea daca afacerea ta se numeste "service de biciclete" atunci va trebui sa onorezi orice cerere de reparare a unei biciclete. Mi se pare inuman sa faci o asemenea selectie. Adica daca vine un individ cu un Cannondale Lefty, recunosc ca este o placere sa o reglezi, dar totusi, in cazul prezentat acesti mofturosi ar putea pune un panou: "Nu reparam biciclete de peste 20 de ani!". Repet, parerea mea este ca si Tohanurile trebuie reparate, iar in cazul in care starea lor este mai putin buna, clientul trebuie informat ca oricand se poate prduce noua dereglare. Pana la urma tot la partea financiara ajungem!
hai ca va zic eu ceva legat de asta,nu doar in bucuresti sau brasov sau cluj e vorba de asa ceva,si in timisoara,sunt 3-4 service-uri,toate practica acelasi sistem,e jeg nu ai ce cauta cu ea la ei,eu de exemplu,am toate sculele necesare,si mai pricep,imi fac singur,dar nu am jeg,ci bicicleta de competitie,dar nu toti sunt pasionati,si nu toti au bani de asa ceva,asa ca toti trebuie serviti in mod egal.
Pe a mea ar lucra de drag,si stie ca eu sar cu banu,dar care are un cal de 200-300 lei,pe ala il trateaza ca pe un boschetar si efectiv il refuza total.
Domnule ixulescu...am inteles punctul de vedere asupra bicicletelor ieftine...dar in cazul meu cu componente de top, cum procedeaza service-ul dvs.? Ca eu m-am saturat de scuze gen "nu avem piese", "nu stie mecanicul", "nu reparam FOX", si chiar am primit si replica...nu avem scule, desi se preta un service ultra-modern...
La ce preturi sunt prin service-uri, mai ales astea care iei permit sa refuze clienti (deci au suficienti), repararea unor componente ieftine gen frane, schimbatoare, etc e mai scumpa decat inlocuirea lor. E de vina si mentalitatea clientilor carpaci.