Categorii: Diverse

Test – cobur/geantă cadru Merida Gravel II

Este încă frig pe meleagurile noastre, dar rămânem pozitivi! Nu mai e mult până când vine cu adevărat primăvara, moment în care vom începe să „re-zburdăm” cu bicicletele prin văi, peste dealuri, câmpii și munți! Este inevitabil!

Este și motivul pentru care eu am început deja să caut și să-mi pregătesc bicicleta și echipamentul, anticipând turele de mai multe zile pe care urmează să le fac vara asta. Apropo, dacă vă interesează o tură de 2-3 zile de gravel/mtb prin Parâng, intrați pe postarea mea de pe grupul de Facebook Gravel Bike Club România, pentru a fi la curent cu data desfășurării.

Așadar, am început să caut echipament potrivit pentru această tură, iar BikeFun, importatorul Merida în România, au fost pe fază și ne-au trimis la test această geantă/cobur, Merida Gravel II, de instalat în interiorul cadrului bicicletei.

Pentru o tură de mai multe zile cu bicicleta, ai mai multe opțiuni pentru transportul bagajelor. Există varianta coburilor ce se prind de ghidon, tija de șa, dar și pe brațele furcii, atunci când furca permite acest lucru. Dar există și varianta genții care se fixează în interiorul cadrului, o opțiune foarte bună atunci când ai mai multe bagaje și nu vrei ca, o parte din ele, să le transporți în spate, într-un rucsac.

Coburul Merida Gravel II este special “croit” să se potrivească în interiorul cadrelor bicicletelor, de preferat gravel, sau hard-tail, pentru că dacă vorbim de un full-suspension, șansele sunt să nu aibă loc.

Merida Gravel II este disponibil în doua variante de mărime, M și L, dimensiunile fiind de 51 x 7 x 15 cm și capacitate 5,4 litri pentru L și 44 x 7 x 15 cm și 4,8 litri pentru M. De reținut este că mărimea, lungimea mai precis, o poți alege nu doar în funcție de mărimea cadrului, ci și de cât loc liber vrei să mai ai în cadru. Spre exemplu, cadrul bicicletei mele este M, însă ar fi avut loc și gentuța L. Am preferat însă mărimea M, pentru ca bidonul de apă de capacitate mare, instalat pe seat tube, să aibă și el loc.

Pe de altă parte, celălalt bidon de apă de capacitate mare, cel de pe down tube, încape fără probleme, chiar dacă și mai ușor încape totuși un bidon mic.

La interior coburul Merida Gravel II este foarte deștept organizat. Cu buzunare și fermoare pe ambele laturi, îți poți organiza lucrurile să intre acolo foarte bine. Două aspecte mi-au plăcut în mod special: faptul că există buzunar căptușit cu material moale, special pentru a-ți pune acolo telefonul și că există o chingă specială, cu gaică, unde agăți cheile de la mașină, pentru a le ști în siguranță.

Pe latura dreaptă, compartimentul este mai mare, mai încăpător, aici având loc ceva haine pentru urgențe. Spre exemplu mănuși sau jachetă de vânt sau ploaie, care este bine să o ai la îndemână. Sau, în loc de haine, poți pune un trepied mai mare, o pompă mai mare, cameră de rezervă sau chiar o anvelopă pliabilă.

Pe partea cealaltă ai un organizator intern cu câteva buzunare cu plasă, utile de pus acolo fie sculele, fie batoane energizante, geluri, o baterie externă, ceva cabluri etc. Căptușeala internă este intenționat galbenă, pentru a te ajuta să vezi și să-ți găsești mai ușor lucrurile din interior.

Materialul din care Merida Gravel II este confecționat, este impermeabil, iar fermoarele sunt vulcanizate. Este vorba de 210 denier Ripstop TPU (Poliuretan Termoplastic), un material interesant, care face trecerea dintre cauciuc și plastic. Este ușor, dar rezistent și flexibil.

Impermeabilitatea am testat-o în condiții „de laborator”, cu dușul în cadă, iar rezultatul a fost bune. După câteva minute de „torențială”, interiorul a rămas uscat. Totuși, dacă „dușul” continuă pentru mai multe zeci de minute, dacă, să zicem, te prinde o torențială serioasă, trebuie să știi că apa va pătrunde puțin pe la cusături. Așadar, obiectele sensibile la apă, va trebui să le pui totuși în pungi impermeabile.

Dacă „îndeși” multe haine la interior, geanta nu se va lăți exagerat de mult, iar asta mulțumită modului cum este construită. Cu alte cuvinte, chiar dacă pui multe înăuntru, nu vei pedala crăcănat. Prinderea de cadru se face cu ajutorul curelușelor cu velcro, trei la număr, pe care le poți pune cum vrei, mulțumită numărului mare de găici prezente peste tot pe marginile genții. În mers, am observat că geanta este stabilă, dar, dacă vrei să stea și mai bine, mai poți adăuga și curelușe de la tine.

Merida Gravel II este echipată pe laterale inclusiv cu printuri reflectorizante, de dimensiuni mari. Așadar, primești și un plus de siguranță în trafic, atunci când te prinde noaptea pe drum.

Merida Gravel II – concluzii

Când bagajele se strâng, coburul Merida Gravel II are potențialul de a deveni cel mai bun prieten al tău. Când nu vrei să cari și în spate un rucsăcel, atunci devine foarte utilă acest cobur de cadru. Personal mi-a plăcut cum se prezintă. Materialele sunt robuste și par rezistente în timp. Impermeabilitatea e decentă, cu rezerva că, cel puțin electronicele trebuie să le pui totuși în pungi impermeabile, dacă cumva există șanse să te prindă o torențială de lungă durată. La ploaie scurtă rezistă.

Mi-a plăcut mult organizarea internă. Mulțumită buzunarelor, organizarea obiectelor se poate face cu cap, asta însemnând că vei găsi ce cauți chiar dacă nu mai știi exact unde le-ai pus. Recomandarea mea este să iei mărimea mică, adică M, pentru ca și bidonul mare de apă, instalat pe seat tube, să aibă loc fără probleme.

Merida Gravel II – specificații și preț

  • Greutate: 246 grame mărime M; 260 g mărime L
  • Dimensiuni: M 44 x 7 x 15 cm; L 51 x 7 x 15 cm
  • Capacitate: M 4,8 litri; L 5,4 litri
  • Material: 210 denier Ripstop TPU
  • Protecție moderată la ploaie
  • Fermoare vulcanizate
  • Aplicații reflectorizante pe ambele părți
  • 3 Benzi de fixare cu arici, cu poziții variabile
  • Preț la data publicării recenziei:
    • Mărime M: 319 lei
    • Mărime L: 329 lei
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma