De fiecare dată când am fost întrebat de părinți ce bicicletă să cumpere copilului, am recomandat Woom. Din simplul motiv că greutatea acestor biciclete raportate la costul de achiziționare este unul foarte rezonabil. Desigur, poate că 4.895 de lei pentru o bicicletă de copii nu pare o sumă mică, însă luând în calcul că-i oferi o bicicletă ușoară care să nu reprezintă o povară când vine vorba de pedalat la deal sau de manevrabilitate, parcă suma nu mai este atât de mare. De principiu, greșelile părinților constau în faptul că de regulă cumpără o bicicletă pe care copil s-o folosească ani de zile, de preferat toată copilăria, ceea ce este fundamental greșit dacă vrei să-l atragi mic către performanță, căci acea bicicletă va deveni la un moment dat foarte dificil de utilizat. Una peste alta, acest Woom este prima bicicletă de munte a lui Rareș și a reprezentat momentul când a trecut la anvelopele subțiri la cele late și de la furcă fixă la una cu suspensie. În acest articol o să vă povestesc câte ceva despre acest Off Air 5.
Pe scurt:
Pentru cine este această bicicletă?
Pentru părinții care vor să ofere copiiilor o bicicletă cu care să poată face performanță. Desigur, copiii la rândul lor vor aprecia o bicicletă ușoară, acest Woom cântărind puțin peste 10 kg. Și pentru că tot vorbim de greutate, să nu uităm că acest raport trebuie păstrat și comparat cu cel al adulților, ca apoi să se ridice întrebare: cum ar fi ca noi, ca adulți, să pedalăm pe o bicicletă de 30 de kg? Exact așa se simt și copiii care cântăresc 30 de kg și pedalează pe o bicicletă de 15 kg.
Calitatea asamblării este excelentă, pornind de la finisajele cadrului și terminând cu componentele. De asemenea foarte important este faptul că atât frânele cât și furca sunt funcționale, două componente care în general la bicicletele mai ieftine funcționează deficitar. Apoi, geometria este gândită pentru abordarea traseelor montane, de principiu forestiere, însă cel mic nu va întâmpina probleme nici pe coborârile ceva mai abrupte, desigur – dacă deține tehnica necesară.
O altă parte interesantă este faptul că bicicleta are cablurile și conductele trase prin exteriorul cadrului, iar astfel se poate lucra foarte simplu când vine vorba despre service. Sau și mai interesant, poți face asta direct cu cel mic, căci totul este ușor de demontat/schimbat/reasamblat.
Ghidonul cu o lățime de 585mm, combinat cu pipa de 50mm (de tip flip-flop cu ajutorul căreia poți ridica sau coborî poziția ghidonului), reprezintă un cockpit ideal pentru majoritatea traseelor off-road pe care cel mic le va aborda. Pipa mai scurtă facilitează de asemenea trecerea mai rapidă peste obstacole. Iar șaua, este suficient de comodă pentru distanțe de 20 de km, fără a purta bazon.
Ce echipare are?
Nu doar cadrul este piesa de rezistență. Echiparea este de asemenea importantă, căci un cadru ușor combinat cu piese de slabă calitate nu înseamnă mare lucru. Și voi începe cu furca, căci am văzut atâtea biciclete pentru copii cu furci nefuncționale sau de slabă calitate, încât când întâlnesc una care funcționează în parametrii mi se pare o mică minune. Pe acest Woom Off Air 5 se află instalată o furcă RST, cu o cursă de 80mm și cartuș de aer, ceea ce înseamnă că poți regla presiunea în funcție de greutatea celui mic. De menționat că am folosit un SAG de 20% dat fiind faptul că nu are o cursă foarte mare. Apoi, chiar și rebound-ul (viteza de revenire) poate fi ajustat, iar pentru început vă recomand să-l poziționați fix la mijloc, ca apoi să mai modificați această setare pe măsură ce copilul capătă experiență în off-road. Sau pur și simplu să-l învățați pe el să facă ajustările.
Frânele provin de la ProMax, sunt hidraulice și dotate cu discuri de 160mm. Ce este cel mai interesant însă este maneta: mai scurtă, pentru a se potrivi mâinilor mai mici ale copiiilor. Ca funcționalitate, nu au cea mai grozavă modulație, însă se descurcă mai mult decât mulțumitor în majoritatea condițiilor.
De asemenea foarte importantă este transmisia, Sram X5 cu o foaie și nouă pinioane. Caseta 11-34, combinată cu foaia de 28 de dinți oferă un raport decent pe urcări, însă nu și pe cele foarte abrupte. Pentru forestiere însă, Rareș nu a folosit niciodată pinionul cel mare. Și rareori pe cel mic. Singura dificultate pe care a avut-o a fost adaptarea de la menta de tip RevoShift (cea din care schimbi viteza rotind-o către în față sau către în spate), la cea cu padele. Încă mai are mici dificultăți de adaptare, dar se rezolvă în timp.
Roțile sunt construite cu jante din aluminiu și cu cele mai ușoare anvelope disponibile pentru acest format: 24 x 2.35. Provin de la Schwalbe, modelul Rocket Ron și sunt varianta Evolution. Balonajul este suficient de mare încât să mai amortizeze din denivelările de pe traseu, însă acestea nu oferă neapărat protecție la o pană de tip snake bite, fiind foarte ușoare. Deci, un pic de precauție la trecerea peste rădăcini sau pietre nu strică.
Așadar, în concluzie?
Woom Off Air 5 nu este singurul prezent în această gamă de biciclete performante construite pentru copii, însă are cele mai bune prețuri, iar asta face ca produsele lor să fie foarte atractive. Desigur, se mai poate lucra pe partea de culori și aspect, însă altfel, bicicletei nu prea ai ce puncte negative să îi găsești. Din gama Off Air fac parte mai multe modele, cu mai multe dimensiuni de roți, așadar accesează site-ul importatorului pentru a vedea exact ce variante există în funcție de vârsta și înălțimea celui mic.
Altfel, o bicicletă ideală pentru trasee de munte mai simple, cu care copilul poate lua un avânt important la început de carieră.
PLUS: cadru foarte bine finisat, furcă potentă, frâne funcționale, transmisia are raporate suficiente
MINUS: pedalele din plastic pierd repede pinii
Preț: 4.895 lei
Greutate: 10.3 kg
Importator: WoomBikes.ro
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…