Recent am testat anvelopele CST XPEDIUM Pro, cele mai performante din gama XPEDIUM. Sub Pro mai avem XPEDIUM One, XPEDIUM Safe, XPEDIUM Ampero şi XPEDIUM Globe. XPEDIUM Pro dispune de cea mai bună protecţie la pană dintre toate anvelopele din această gamă iar acest lucru este important întrucât CST XPEDIUM Pro este gândit să fie folosit în oraş şi pe drumurile asfaltate dintre oraşe unde putem întâlni o mulţime de obiecte ce cauzează penele de cauciuc.
Aşadar anvelopele sunt gândite să funcţioneze ideal în oraş sau la turele lungi de trekking şi cicloturism realizate între localităţi sau chiar care traversează ţări întregi. Şi asta pentru că, aşa cum se vede şi din imagini, profilul este optimizat pentru viteză şi apoi pentru aderenţă dispunând şi de multă “carne” lucru care le face rezistente la uzură. Centrul anvelopei dispune de o linie continuă de cauciuc care oferă rezistenţa mică la înaintare, dar şi confort. Apoi lateralele au un profil care creează aderenţă atunci când te afli pe un viraj.
Pe de altă parte construcţia este complexă mulţumită sistemelor multiple de protecţie anti-pană. Vorbim aici de două sisteme de la CST înglobate într-unul singur. Este vorba de EPS (Exceptional Puncture Safety) la care se adaugă APL (strat suplimentar de cauciuc cu o grosime de 0.7mm introdus între carcasă şi profil). Cele doua alcătuiesc noul Double Braker, sistemul anti-pană care ar trebui să reziste la orice obiect ascuţit sau tăios. Trebuie să recunoaştem că în cele 2-300 de kilometri pe care i-am făcut cu aceste anvelope prin Bucureşti nu am avut „plăcerea” unei pene de cauciuc, iar ocaziile au fost multiple, de la cioburi de parbriz la sârme, şuruburi şi traversări de şine de tramvai.
Am apreciat banda reflectorizantă pe care o găsim pe ambele laterale ale anvelopei, un „safety feature” foarte bun pentru pedalatul prin oraş unde suntem des luminaţi de farurile maşinilor. Având aceste benzi nici nu mai este nevoie să foloseşti catadioptrii suplimentare dacă nu îţi plac cum arată. Instalarea pe jantă se face facil. Deşi anvelopa este destul de rigida şi chiar dacă are talonul din sârmă XPEDIUM Pro a intrat uşor pe jantă şi nu a creat probleme.
Preţul nu este mare, dar nici mic dacă ţinem cont de faptul că pe piaţă găsim opţiuni începând şi de la 25 lei. Pe de altă parte CST nu dispune nici de prestigiul de marcă pe care-l găsim la Continental sau Maxxis mărci de la care avem anvelope similare la 60 sau 75 lei, dar cu performanţe mai slabe. Aşadar dacă vom merge pe CST XPEDIUM Pro trebuie să o facem în primul rând pentru avantajele despre care am vorbit până acum.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Am Xpedium pe bicicleta Batavus Wayz. Anvelopa este diferită de xpedium-pro? Până am găsit testul, am vrut să îl înlocuiesc cu anvelope rutiere, cum ar fi Grand Prix Continental. Ar trebui să fie oprite (bicicleta și anvelopele sunt noi)?