Categorii: Anvelope

Test – anvelope șosea CST Cito 28c

Găsim astăzi pe piață o mulțime de mărci de anvelope pentru bicicletă. Varietatea este extrem de mare și fiecare brand iese în față cu o tehnologie mai nouă sau o caracteristică mai specială. Multe echipează cauciucurile și cu scris mare sau colorat, oferind o impresie pregnantă de „race” sau oricum, ceva deosebit.

CST este o marcă mai puțin „strălucitoare” și, cel puțin în aparență, pare că adoptă filozofia „tace și face”. Când spun mai puțin strălucitoare aproape că vorbesc la propriu, pentru că anvelopa Cito pe care am testat-o, este foarte banală când vine vorba de branding, design și culori stridente. Tot ce vezi scris pe lateralul ei este marca, modelul și cu scris și mai mic, două din tehnologiile pe care le înglobează.

Așadar în testul de azi vorbim despre anvelopele de șosea CST Cito de 28 mm, vârful de gamă pentru cauciucurile de concurs de la CST. Și da, sunt de 28 „pe măsurate”. Nu sunt rare situațiile când cauciucuri date de 28 sunt de fapt de 25 mm. Evident situație valabilă și la restul de dimensiuni. Cu alte cuvinte atenție la spațiul în cadru și furcă. La cursierele cele mai sportive este posibil ca aceste anvelope să nu aibă loc. În specificații producătorul ne spune că Cito este mai ușoară, mai flexibilă și mai robustă decât concurența. Din acest motiv poate concura de la egal la egal cu cele mai tari anvelope de concurs de pe piață. Desigur, a trebuit să testăm aceste însușiri.

Gândită fiind pentru competiții, caracteristicile lui Cito vin să sprijine această afirmație: carcasa are TPI 170, zona centrală dispune de protecție EPS anti-pană, greutatea măsurată de noi fiind de 225 grame – mai ușoară decât Vittoria Corsa Graphene 25mm, Maxxis Detonator 28mm sau Continental GrandPrix 4000 de 28 mm, dar mai grea decât Hutchinson Fusion 5 Galaktic de 25 mm sau Ritchey WCS Race Slick de 23 mm.

Protecția la pană este de 6 dintr-un maxim de 7 pe scala CST. Practic stratul subțire EPS (Exceptional Puncture Safety) este susținut de un strat din cauciuc gros de doar 1 mm. Astfel anvelopa rămâne ușoară și flexibilă pentru că îi lipsește stratul gros anti-pană din cauciuc clasic. La acest strat se adaugă Kevlar® Net, o plasă din Kevlar care acoperă peste 50% din calea de rulare a anvelopei. Acesta conferă și mai multă protecție anti pană.

Carcasa de 170 TPI (Threads per Inch) oferă anvelopei o suplețe aproape ieșită din comun. TPI reprezinta numărul de fire de nailon care trec printr-un inch-pătrat din carcasa anvelopei. Un TPI mare permite anvelopei să se conformeze terenului oferind confort sporit și greutate mică. Însă în același timp un TPI mare oferă o protecție mică la pană. Din acest motiv fiecare producător adaugă ceva în plus pentru a compensa, în cazul de față EPS de nivel 6.

Cât privește compușii din cauciuc din alcătuirea lui Cito, aceștia sunt în număr de doi – pe centru avem un cauciuc mai tare care oferă nu doar rezistență mai mare la pană, dar și uzură mai mică în timp și rezistență mai mică la înaintare, în timp ce pe laterale găsim un cauciuc mai moale care oferă aderență optimă pe viraje.

În teren anvelopa s-a simțit excelent. Confortul a fost la nivel înalt chiar și în ture lungi de 200 km. În concursuri le-am simțit sigure pe viraje reușind să mă înclin din ce în ce mai mult pe măsură ce căpătam încredere. Din fericire s-a terminat concursul înainte să aflu unde se pierde aderența. În cele câteva sute de kilometri parcurși cu aceste anvelope nu am făcut nicio pană și știm foarte bine că „drumurile patriei” nu sunt cele mai curate. Profilul lui Cito este și acesta simplu, anvelopa fiind practic un slick, lucru care îi conferă aderență foarte bună pe uscat.

Din punct de vedere al prețului, la 142 lei CST Cito sunt printre cele mai bune, dacă nu chiar cele mai bune anvelope de cursieră pentru competiție de pe piață. La acești bani vei primi performanță de concurs, de la care s-a scos „strălucirea” de care vorbeam mai sus, a mărcilor de renume. De la calitate nu se face însă rabat, CST fiind practic cel mai mare producător de anvelope din lume. Cito este disponibilă în toate dimensiunile populare – 23, 25 și 28 mm și cu mai multe variante de culori pentru pereți – albastru, roșu, galben, alb sau negru. Însă pentru România disponibilitatea este pentru dimensiunile de 25 și 28 și doar cu pereți negri.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma