Categorii: Anvelope

CST Roly Poly – test anvelope mtb fat

CST a lansat recent un model nou de anvelopă dedicată bicicletelor fat. Deşi aceasta este o nişă, bicicletele fat sunt în realitate mtb-uri care au avantaje suplimentare pe zăpadă sau nisip, pe off-road normal, estival, fat-urile comportându-se în general bine, un rol important având totuşi bicicleta. Dacă geometria este greşită sau bicicleta este prea grea, nici anvelopele nu te vor ajuta.

CST Roly Poly sunt anvelope de nivel „accesibil”. E drept că specificaţiile tehnice nu sunt strălucite, dar nici preţul nu este de speriat. Spre exemplu densitatea TPI este de doar 60. Asta înseamnă că pe teren sunt destul de rigide sau mai puţin „suple”. Practic asta se traduce prin mai puţin confort pe teren accidentat. Pe de altă parte dimensiunea mare de 26×4.8 ajută foarte mult atunci când suprafaţa de rulare este „nesigură”, gen nisip, zăpadă. Aşadar în ciuda specificaţiilor modeste, performanţele nu sunt deloc rele. Profilule ste rotund şi chiar „frumos”. Sunt niste anvelope care arată bine pe bicicletă.

Însă la anvelopele fat cel mai mult contează întotdeauna presiunea, care pe offroad trebuie să fie extrem de mică. Spre exemplu la o greutate generică a riderului de 75 kg, o presiune de 0,8 BAR este suficientă pentru ca anvelopa să se simtă foarte bine pe teren accidentat, chiar şi la viteză. Dacă obişnuieşti să ieşi mai mult pe asfalt, atunci poţi umfla şi mai tare anvelopa fat, dar tot în jur de 1 BAR trebuie să rămână presiunea.

În cazul anvelopelor Roly Poly de la CST, testul l-am facut desigur pe zăpadă, întrucât asta ar trebui să fie utilizarea lor principală. Anvelopele sunt destul de simple fiind fabricate dintr-un singur compus de cauciuc. Asta înseamnă că aderenţa este cel mult medie. Însă cel mai mult mi-a plăcut profilul cauciucului. Protuberenţele sub forma de „lopăţele” le-am simţit eficiente pe zăpadă. Chiar dacă profilul nu este unul dedicat 100% pentru zăpadă, adică îi lipsesc acele striaţii fine specifice anvelopelor auto de iarnă, dar pe care le găsim pe anvelopele fat mai scumpe, totuşi noile Roly Poly se descurcă mai mult decât admirabil pe zăpadă.

Profilul pot spune că este normal cu protuberanţe de înălţime medie, conectate de o bandă centrală, e drept că înteruptă, dar care nu se simte la drum. De asemenea pe asfalt oferă rulare cursivă şi plăcută, fără să necesite efort suplimentar la pedalare.

Proeminenţele laterale sunt destul de standard, iar profilul „înveleşte” aproape în întregime anvelopa când este instalată pe jantă de 80 mm. Lăţimea anvelopei am măsurat-o la 11,3 cm pe jantă de 80 mm.

O altă specificaţie care ne duce cu gândul la caracterul „entry” al acestor anvelope este greutatea mare. Un cauciuc CST Roly Poly are 1,9 kg, fiind cel mai greu din topul nostru neoficial de anvelope fat. Este însă şi cel mai ieftin, mai ieftin chiar şi decât CST BFT, modelul anterior de anvelopa fat de al CST. Totuşi personal nu văd un mare dezavantaj aici întrucât fat bike-urile sunt cele mai multe dedicate segmentului recreaţional şi nu competiţional, unde chiar ai nevoie de greutate mică. În plus, din nou preţul accesibil al acel acestor anvelope compensează din neajunsurile tehnice.

În teren am simţit aceste anvelope foarte bine. Le-am testat pe diferite tipuri de zăpadă şi în toate situaţiile s-au descurcat cel puţin de nota 8, cu excepţia zăpezii topite unde nu mai ai direcţie la vale, iar la deal tracţiune. Însă pe zăpadă topită nu am întâlnit până acum anvelopa fat care să se descurce bine.

În rest pe zăpadă îngheţată, semi-adâncă, powder, noile CST Roly Poly s-au descurcat suprinzător de bine. Suprinzător în primul rând datorită tipului de cauciuc folosit, adică „simplu”, nu ceva dedicat pentru temperaturi scăzute, cauciuc care să-şi păstreze proprietăţile maleabile şi la frig. Roly Poly oferă aderenţă la urcare şi direcţie la coborâre în primul rând mulţumită profilului cu acele lopeţi care sapă iarna în zăpadă, vara în pământ sau nisip când dai o fugă în deşert.

Aşadar în sfârşit am găsit anvelope bune, dar şi ieftine? Se pare că da. Cu un preţ de 114 lei acestea sunt cele mai ieftine anvelope fat testate la Freerider până acum. Ştim că în general ce e ieftin nu prea este şi performant însă aceste Roly Poly par să fie excepţia. Specificaţiile nu sunt deloc impresionante pe hârtie, dar în natură fac o treabă excelentă. Nu în ultimul rând şi estetica primeşte notă foarte bună. Scrisul mare şi alb poziţionat pe laterale, fără alte culori suplimentare, oferă bicicletei o imagine excelentă tipică de rally offroad!

Specificaţii:

  • Mărime: 26×4.8
  • Lăţime: 11,3 cm pe jante 80 mm
  • Greutate măsurată: 1,9 kg / bucata
  • Talon: sârmă
  • Compoziţie: Single compound
  • Densitate ţesătură: 60 TPI
  • Presiune maximă 65 PSI / 4,5 BAR
  • Preţ la data publicării: 114 Lei

Importator: BikeFun

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma