NIU AERO: bicicletă electrică de oraș cu un preț foarte mic

Dacă ar exista vreun premiu pentru raportul preț/aspect, cred că bicicleta asta ar fi câștigătoare. Nu sunt eu mare fan al bicicletelor de oraș, însă cu această NIU AERO am reușit să atrag extrem de multe priviri, pe oriunde am fost. Poate că este o combinație între un moped și o bicicletă, poate că design-ul mai futurist face valuri, nu știu exact, singurul lucru cert a fost că lumea s-a oprit să se uite la ea. În afară de aspect ar mai și prețul, căci această bicicletă electrică este oferită pentru puțin peste 8.000 de lei.

Pentru cine este această bicicletă?

Dacă te numeri printre cei care vor să renunța la autovehicul pentru deplasările prin oraș și ai loc să o stochezi, înseamnă că ție ți se adresează. NIU AERO cântărește aproape 40 de kg, prin urmare ideea de a o băga în lift sau a o urca pe scări pică din start. Dacă stai la curte însă sau ai la dispoziție un spațiu sigur de stocare, atunci nu va fi nicio problemă. În orice caz, bicicleta vine cu alarmă și nu poate fi pornită dacă nu ai cheia sau telecomanda, prin urmare nici nu poate fi furată atât de ușor. Cu setările corespunzătoare, te poți face rapid comod, șaua fiind lată și asigurând un confort decent chiar și pe distanțe mai lungi. Tot la capitolul confort, punctează cu manșoanele ergonomice și suspensiile pe arc (atât furca cât și cele două amortizoare montate pe spate).

În ceea ce privește motorul, acesta este suficient pentru un oraș cu zone plate și ușor deluroase. Pentru urcările abrupte, va trebui să depui și tu ceva efort din picioare, chiar dacă te afli pe modul maxim de asistență. Și dacă tot am amintit de asistență, ai la dispoziție 3 moduri pe care le poți selecta de la butonele ce se regăsesc pe display-ul central de mari dimensiuni, montat chiar deasupra ghidonului.

Ce echipare are?

La aceste capitol ne interesează în mod special ca acele componente ce echipează bicicleta să ofere confort. Iar în acest sens, furca are arcuri moi, însă pentru a comprima cele două arcuri de pe spate la adevarata lor capacitate, va trebui să cântărești mai mult de 70 de kg. Dar chiar și așa, confortul oferit de basculă este mulțumitor. Manșoanele și șaua sunt de asemenea pe lista echipării care oferă un beneficiu, însă povestea cu șaua este discutabilă, căci anatomia noastră este diferită. Pentru mine a fost în regulă.

Apoi avem motorul, Bafang, montat în butucul spate al bicicletei și care oferă o putere maximă de 350W. Împreună cu acumulatorul de 16 Ah, care, transformat în clasicul WH la un voltaj de 48V, înseamnă aproape 800Wh, oferă și o autonomie foarte bună (se încarcă în 5 ore complet). Ca să compari, gândește-te că cele mai avansate biciclete electrice de munte oferă acum standard un acumulator între 720 și 750Wh.

Frânele provin de la Zoom și sunt hidraulice, cu discuri de 180mm. Cum în oraș nu este necesar să frânezi atât de des și intens ca pe munte, unde există multe coborâri, este foarte posibil să te descurci cu diametrul discurilor, chiar dacă vei cântări mai mult. În cazuri excepționale se poate face totuși un upgrade la un disc de 200mm.

Roțile în format 27.5 fac ca bicicleta să fie destul de fâșneață luând în considerare greutatea. Sunt echipate cu anvelope de bicicletă de munte, de la Continental, iar balonajul mai mare înseamnă un confort ceva mai bun. Nu putem să vorbim aici despre viteză de rulare, căci ești susținut de motor, așadar este irelevant în context.

Un far de 600 lumeni se află în dotarea standard a bicicletei, iar stopul spate se aprinde și atunci când frânezi.

Însă un detaliu care s-ar putea să intereseze pe mulți este sarcina utilă a acestei biciclete, mai precis 155 kg. Este disponibilă într-o singură dimensiune de cadru, însă cei mai înalți pot ajuta tija de șa corespunzător, iar dacă nu este suficient, atunci o pot înlocui cu una mai înaltă.

Prezentare video

Concluzii

NIU AERO este o bicicletă electrică de oraș cu un principiu clasic de funcționare, dar cu un design aparte. Dar cum design-ul este prea subiectiv pentru a fi dezbătut, o să vă las pe voi să decideți. Important este că oferă o autonomie mare, așadar trebuie încărcată mai rar, că are o transmisie cu mai multe pinioane din care poți alege și că este confortabilă per total. Iar prețul de puțin peste 8.000 de lei o face să devină o ofertă destul de greu de refuzat.

PLUS: confort, acumulator mare, display generos, alarmă integrată, sistem de iluminare, preț atractiv
MINUS: greutatea poate fi o problemă pentru cei care vor să transporte bicicleta altfel decât să pedaleze pe ea

Preț: folosește codul NiuAeroPromo pentru a accesa prețul de 8.490 Lei (redus de la 15.200 lei)
Greutate: 41 kg
Importator: AfiSport.ro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma