Kross Hexagon 4.0 (2024): recreațional și simpatic

Nu știu cum altfel pot caracteriza culoarea lui Hexagon. Este de un albastru deschis care arată mai bine în realitate decât în filmări sau fotografii. Face ca această bicicletă să fie simpatică. Și judecând prin prisma echipării, perfect potrivită plimbărilor recraționale prin păduri sau pe drumuri lejere de munte. Despre ce are de oferit entry-level-ul polonezilor, vei putea citi în acest review.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 28mm
  • preț de achiziție: 2.549 Lei
  • roți 29 inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: pentru trasee simple

Pentru cine este această bicicletă?

Uitându-mă un pic pe prețurile concurenților pentru produsele din acest segment, constat că Hexagon nu costă atât de mult pe cât fi m-aș fi așteptat sau cât ar fi constat în mod normal. Este posibil ca polonezi să fi ajustat prețurile astfel încât să rămâne competitivi în acest segment entry-level, ceea ce este o veste bună, doarece pentru suma pe care o plătești pentru acest Hexagon nu trebuie să faci rabat la anumite piese. Diferențele față de concurenți sunt așadar foarte mici și elimină veșnica dilemă: plătesc mai mult că-mi place cum arată bicicleta, însă pentru acesi bani primesc o echipare mai slabă decât în cazul altor biciclete.

Așadar, Hexagon în versiunea 4.0, este o bicicletă strict pentru plimbări recreaționale, cu o geometrie adaptată în acest sens. Ghidonul cu o lățime de 680mm îți oferă o poziție comodă pe bicicletă, iar pipa mai scurtă completează această afirmație deoarece te plasează mai drept. Pentru că tot suntem la capitolul confort, ar merita menționată și șaua, care oferă suficient confort și pentru ture mai lungi.

Aici se vede mai clar cât de bine este finisat cadrul.
Nu arată foarte grozav, dar oferă confortul așteptat.

Legat de cadru, acesta are cablurile trase prin interior, iar aspectul general al bicicletei este destul de curat, mai ales că nu este folosită grafică în exces. Cei care vor să facă ture mai lungi cu portbagaj au posibilitatea de a atașa unul, alături de două prinderi pentru suportul de bidon.

La deal, bicicleta aceasta nu este vreo rachetă, mai ales că pune pe cântar puțin peste 15 kg, însă dacă panta nu este foarte abruptă, iar tu nu pedalezi cu gândul de a bate vreun record, vei reuși să urci decent cu rapoartele oferite de transmisie. Totodată, când vine vorba de vale, este de reținut faptul că furca este un model de intrare de la Suntour, iar scopul ei este să înghită unele denivelări mai mari, astfel încât să ofere o plimbare confortabilă, însă nu poate fi abuzată în niciun fel sau chip pe trasee mai dificile. Nici nu-ți recomand să faci asta.

Ghidonul mai poate fi coborât prin permutarea distanțierelor. Ai de unde scoate.

Ce echipare are?

Hai să rămânem la capitolul furcă: Suntour XCE, cu brațe superioare de 28 de mm – așadar destul de înguste, cu reglaj de preload și o cursă de 100mm. Nu este o furcă sensibilă, gândită pentru denivelări mici, însă pe cele medii le simte, iar pe cele mari le asimilează rapid, ceea ce înseamnă că există un minim de confort pe trasee pe care ai putea găsi, să spunem, niște denivelări ceva mai mari. Atât timp cât nu sunt succesive și nu implică rădăcini sau pietre totul este perfect.

Furcă Suntour cu sigla Kross adăugată.
Reglajul de preload pretensionează arcul din interiorul furcii.

La nivel de transmisie, aceasta este compusă dintr-un schimbător de pinioane Shimano Acera, un schimbător de foi Shimano Altus și manete de schimbător tot din gama Altus, acestea fiind dotate și un display ca să vezi exact pe ce pinion se află lanțul. Schimbările se fac așa cum este de așteptat în acest segment, lanțul putând deveni gălăgios pe porțiuni denivelate, deoarece schimbătorul nu beneficiază de vreo tehnologie care să-l stabilizeze mai mult în acele situații. O chestiune care nu este specifică acestei biciclete, ci tuturor bicicletelor din acest segment de preț. Ca să protejezi chainstay-ul, este indicat să montezi o protecție, deoarece lanțul va lovi partea superioară a acestuia când denivelările devin pronunțate.

Schimbătorul de pinioane și prinderile pentru portbagaj.
Pe vremuri, cine avea pinioane Mega Range, era văzut cu ochi buni.
Angrenaj din casa Shimano, pentru 9 viteze, dar este compatibil și cu 8 pinioane.

Frânele sunt o pereche de Shimano MT-200, cu prestații acceptabile de fel, dar cu discuri mici în acest caz particular. Prin urmare, discul de 160mm instalat pe roata din față a bicicletei nu va face față unor coborâri lungi pe asfalt sau pe drumuri forestiere, mai ales dacă acestea au o înclinație mai mare. Dacă nu vei fi în situația să cobori porțiuni de drum precum cele de pe Transfăgărășan, atunci nu prea ai de ce să-ți faci griji, dar chiar și așa, eu unul aș face un upgrade către un disc de 180mm pe față.

Frânele clasice, MT-200. Cred că s-au vândut zeci de milioane astfel de frâne.

Iar ca să discutăm un pic și de roți, acestea sunt construite cu butuci Guli, de care sincer n-am auzit, însă rulează cu bile și conuri și sunt legați la un set de jante duble, din aluminiu. Nici de anvelopele Mike Bear nu am auzit, însă carcasa îmi amintește de producători mai mari de cauciucuri. Tot ce pot spune despre ele este că oferă o viteză bună de rulare, deoarece compound-ul este destul de dur, și o aderență acceptabilă în viraje dacă nu forțezi limitele.

Mike Bear? Nu știu cine este.
Poți să ghicești cu ce profil aduc anvelopele acestea?

Prezentare

Așadar, în concluzie?

Surpriza cea mai plăcută a fost prețul acestei biciclete, despre care mă așteptam să fie mai mare. Kross Hexagon 4.0 devine astfel o alternativă de luat în seamă în segmentul entry-level, de către toți cei care-și doresc o bicicletă recreațională cu care să parcurgă trasee lejere. Deci dacă aspectul este cel care primează, și-ți place mult cum arată acest Kross, atunci nu vei pierde nimic comparativ cu orice altă bicicletă de la un producător concurent (comparând desigur cu modele similare ale anului 2024, fără reduceri aplicate), căci diferențele dintre biciclete sunt marginale.

PLUS: echipare suficientă pentru scopul său, frâne hidraulice, confort bun pentru un hardtail, poziție bună
MINUS: disc mic pe față, lipsă protecție chainstay (doar o folie transparentă subțire)

Preț: 2.549 lei
Greutate: 15.31 kg (fără pedale), dimensiune M
Producător: Kross

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma