Ani de zile iubitorii anvelopelor de șosea Continental GP4000sII au așteptat două lucruri care au tot întârziat să vină: un model nou, pentru că deși au fost considerate de mulți cele mai bune anvelope polivalente de pe piață ele aveau deja mulți ani în spate și evident un model tubeless pentru că asta e tendința la care aderă tot mai mulți producători și cicliști rutieri.
Una din caracteristicile principale ale vechiului GP4000s este faptul că spre deosebire de concurența care a folosit 2 sau 3 tipuri de compuși de cauciuc pe calea de rulare pentru a oferi în același timp viteză dar și aderență în viraje, Continental au folosit doar unul singur, celebrul lor Black Chilli Compund. Ideea s-a păstrat în continuare și la GP 5000, care are același compus de cauciuc, folosește o structură tot de 3 straturi de 330 tpi iar pentru protecția la pene folosește tot stratul Vectran Braker pe calea de rulare.
Noutățile vin în primul rând de la structura internă, unde a fost folosită așa-numita tehnologie ”Active Confort”, menită să ofere în același timp stabilitate laterală și confort la rulare. Pentru asta, producătorul spune că a întărit pereții laterali (lucrul acesta ar fi destul de benefic pentru protecția la tăieturi pe drumuri proaste) și că au făcut mai moale calea efectivă de rulare.
Ca variante a apărut un model de 32 mm și evident mult așteptata variantă Tubeless! Greutatea a scăzut cu aproximativ 10 g la aceiași dimensiune iar rezistența la rulare a scăzut conform declarațiilor producătorului cu 12% dar se pare că îmbunătățirea e și mai mare conform unor teste independente. Grosimea măsurată a materialului se pare că e identică pe lateral și doar foarte puțin mai mică pe calea de rulare (2.8 vs 2.9 mm).
Am primit de la Sprint Bike, importatorul Continental în România, încă din decembrie, un set de anvelope GP 5000 de 25 mm în varianta clasică cu cameră pentru test, pe care le-am prezentat în acel moment într-un video, dar a trebuit să vină vremea bună din acest mijloc ciudat de februarie pentru a reuși să ieșim cu ele la șosea să ne facem o impresie.
Sperăm să obținem pentru test și varianta tubeless pentru a face un test comparativ, deoarece eu personal cred că acesta este viitorul în ciclismul de șosea de amatori. Între timp pot să vă recomand cu inima împăcată să montați noile anvelope deoarece sunt sigur că nimeni nu va fi dezamăgit. În plus, ele au deja un discount serios de la prețul recomandat de producător!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…