Tuck Bike e o bicicletă pliabilă complet, inclusiv roțile, cu soluții inovatoare

Noua bicicletă Tuck Bike vine cu soluții inovatoare care revoluționează conceptul de bicicletă urbană pliabilă. Aceasta are roți de dimensiuni normale, însă se pliază la dimensiuni asemănătoare cu un model cu roți mici, asta deoarece la Tuck Bike… și roțile sunt pliabile.

Bicicleta Tuck Bike a fost creată de Alex Animashaun, care și-a început cariera în domeniul auto, lucrând la versiunea hibridă pentru Range Rover. Alex a vrut să construiască o bicicletă pliabilă pe care să îi facă plăcere să pedaleze. Asta înseamnă că bicicleta trebuie să aibă performanțe identice cu una de dimensiuni normale, dar să se plieze la aceleași dimensiuni ca una compactă. Era clar că lucrul acesta nu se putea realiza cu roțile clasice, rigide.

Designul roților a început încă din 2017, când Alex a produs primul prototip. Ideea de roți pliabile nu e nouă, a mai fost încercată de firma Revolve, dar care a folosit-o în final pentru cărucioare.

După mai multe încercări și versiuni, Alex s-a oprit la designul acutal, care practic se pliază în trei părți prin rotație. Janta e ranforsată la capetele ce sunt unite prin cleme de prindere. Alex spune că partea din capetele jantelor e cea mai rezistentă din roată, iar atunci când bucățile de jantă sunt unite, ele sunt și mai rezistente. Există încă un sistem de prindere suplimentar pe butuc, ceea ce face ca minim trei din patru cleme să fie nevoie să fie desfăcute pentru a plia un segment al roții. Astfel se evită o pliere accidentală în mers.

Este evident că roata are nevoie și de anvelope speciale. Tuck Bike e echipată cu anvelope fără aer 700×27 mm de la Gecko. Acestea sunt pur și simplu tăiate în trei bucăți și își păstrează forma pentru că nu au aer în interior și nu pot să facă pană. Sistemul patentat de Gecko cu celule de cauciuc închise face ca aderența acestor anvelope să fie mai bună decât cea a modelelor cu spumă, oferind performanțe excelente pe orice vreme, la temperaturi între 0 și 50 de grade C.

O întrebare legitimă e dacă roțile sunt suficient de rezistente pentru o utilizare agresivă. Pentru asta, Alex a oferit un prototip unui rider local care le-a folosit într-un skate park. Asta cu siguranță nu e o utilizare comună pentru o bicicletă pliabilă, dar aparent Tuck Bike face față și la așa ceva.

Conform producătorului, bicicleta se poate plia la aceleași dimensiuni cu una cu roți mici, iar în imaginea comparativă se pare că acest lucru e adevărat.

Un lucru important e că bicicleta se poate plia în mai multe moduri, fiecare având o denumire simpatică. Pentru cei ce vor să o păstreze în hol fără să ocupe mult loc, dar și fără să o plieze complet, există modul Curtsy care permite mutarea ghidonului spre interior.

Dacă e nevoie ca bicicleta să fie pliată repede, cum ar fi la metrou, sistemul Quickie păstrează roțile intacte dar pliază cadrul și ghidonul. În configurația aceasta, bicicleta poate fi împinsă pe roțile ei, pentru manevrare ușoară, iar cricul acesteia o păstrează în picioare.

Pentru a obține cele mai mici dimensiuni posibile, se folsoește modul Full Monty. Tuck Bike spune că procedura durează sub 2 minute și nu e nevoie de nicio sculă. În configurația asta, bicicleta încape în portbagajul unei mașini compacte, sub birou sau în alte locuri înghesuite. Cum roțile sunt pliate, bicicleta are niște roți mici care permit deplasarea ei ușoară.

În acest moment, bicicleta Tuck Bikes e oferită doar printr-o campanie Kickstarter și e disponibilă în două mărimi, M și L. Tuck Bike spune că mărimea M e potrivită pentru cicliștii între 155 și 170 cm iar mărimea L pentru cei între 170 și 195 cm.

Bicicleta e oferită într-o singură versiune, cu transmisie single speed, începând cu prețul de 1695$, cu livrarea doar în octombrie 2022. Mai trebuie plătită o taxă de transport, care crește prețul de minim 1844$, dar oferta e valabilă doar pentru primele 10 biciclete, dintre care 5 sunt deja rezervate. După epuizarea acestora, prețul crește cu încă 100$, livrarea fiind tot la finalul anului 2022.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și pe cea de pe Kickstarter.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma