Multă lume folosește pentru tractare diverse cordeline sau chingi alese după ureche, fără să aibă o certitudine asupra rezistenței acestora și de multe ori cu un comportament nu foarte adecvat (prea rigide sau prea elastice). La acest lucru s-a gândit și creatorul sistemului, Eric Landis, un ingenios MTB-ist și alpinist, care a știut că poate să vină cu o soluție mai bună.
Soluția e simplă și eficientă: TowWhee folosește o bandă elastică bungee de rezistență foarte mare cusută în interiorul unei chinghi tubulare de nylon de calitate, cu o rezistență la rupere de 680 kg. Designul elastic face ca sistemul să preia bucla ce apare dacă cel tractat accelerează, ajungând de la lungimea maximă de 4.5 m la cea minimă de 1.5 m fără să se detensioneze. Astfel chinga nu se prinde în roți.
Elasticitatea face ca tracțiunea să fie progresivă, astfel că cel tractat este tras cu o forță mai mare cu cât rămâne mai mult în urmă. În același timp, dacă pedalează să revină, forța aplicată scade. Dispar astfel șocurile la pornire și oprire.
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Vezi comentarii
Buna! In Romania gasim undeva aceasta chinga?:) Multumim mult! Augustina
Mai mult ca sigur nu, dar orice se poate comanda pana la urma si de pe internet.
Idee si articol excelent.
Insa daca cineva nu dispune de, sau nu vrea sa cheltuie acesti bani...
... 1 sau 2 buc Lacăt MERIDA spirală 180x1 cm - 1984 de ex., sau oricare altul spiralat care nu e subtire, e o solutie de compromis suficient de buna.
Spor la pedalat ( si tractat).
E o idee, elimina bucla, dar tot induce șocuri deoarece cablul e foarte rigid. Eu am tras de multe ori coechipieri la adventure race și dacă sistemul nu e elastic nu e foarte plăcut.