Frânghiile utilizate sunt dintre cele mai durabile, fiind folosite și în domeniul navigației sau al fitness-ului, pentru ridicarea de greutăți. Din avantajele utilizării unui asemenea sistem de transmisie, producătorul amintește: silențiozitate, mentenanță redusă, nu trebuie lubrifiat – fiind astfel un sistem de transmisie curat, butucul conține viteze deci nu este necesară instalarea unui schimbător și posibilitatea de a urca pantele abrupte mai ușor.
Din păcate, sistemul încă nu permite prinderea unui disc pe butucul de spate, fiind recomandate în acest sens frânele V-Brake. Pe viitor însă, cei de la Stringdrive promit că vor lansa și o versiune pentru bicicletele de munte.
Stringdrive nu se numără nici printre cele mai ușoare sisteme de transmisie, o cursieră cu cadru din carbon echipată cu acest sistem, cântărind 9.5 kg, pe când un 29er, entry-level, 14.6 kg.
Opinia noastră este că un sistem cu o curea de transmisie, conectată la un butuc cu viteze inclusă, reprezintă o alternativă cel puțin la fel bună, fiind de altfel mai ușor și mai puțin complicat.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…