Categorii: CursiereNoutati

Orbea a lansat modele noi în toată gama de cursiere Orca

Orbea a lansat o nouă versiune a cursierei lor de top Orca, model lansat pentru prima dată în 2003.

Modelul este destinat celor ce doresc cea mai ușoară bicicletă, cu cea mai bună combinație de tehnologie și de ergonomie. Orca îmbină greutatea mică a bicicletelor de cățărare cu rigiditatea și elementele aerodinamice ale cursierelor aero.

Toate cele 12 modele de cursieră Orca au fost schimbate, cu prețuri ce merg acum de la 9.999 lei pentru modelul M40 până la 44.999 lei pentru M11eLTD, toate având cadre din carbon și frâne hidraulice pe disc.

Cele mai performante 5 versiuni se numesc LTD și sunt destinate competiției, toate folosind structura de carbon de top OMX, aflată în vârful tehnologiei carbonului pentru biciclete, reducerea fiind de 3 g față de modelul anterior, care folosea tot fibre OMX. Rezultatul e o greutate de aproximativ 830 g pentru cadru. Modelele TEAM mai ieftine folosesc structura OMR și au o greutate a cadrului de aproximativ 1030 g.

Noul cadru OMX vine cu o aerodinamică îmbunătățită cu 10% față de modelul 2019, este cu 15% mai rigid în zona headtube-ului, downtube-ului și a chainstay-urilor.

Cadrele OMR sunt însă bazate pe confort, cu o îmbunătățire de 5% a capacității de absorbție a vibrațiilor în comparație cu vechiul cadru OMR și cu 10% mai mare decât cadrul de top OMX.

Diferențele dintre cadrele OMX și OMR sunt mai multe, de exemplu OMX are în plus tija de șa cu secțiune D și chainstay-uri mai groase. Ambele cadre au însă prindere ascunsă pentru tija de șa, pentru un aspect mai aerodinamic și spațiu pentru anvelope de 32-35 mm, suficient pentru mici ieșiri pe gravel dacă e nevoie. Toate modelele au la ambele roți ax thru cu quick release.

Aspectul aero e și el foarte important la noile modele, zona frontală fiind curată, cu toate cablurile rutate complet intern prin pipă.

Și geometria a fost revizuită, noua Orca având o distanță mai mică între roți și un offset al furcii diferit pentru fiecare mărime, pentru a crește reactivitatea și controlul bicicletei. Chainstay-urile sunt mai scurte pentru a favoriza accelerările puternice.

Pentru modelele din gama TEAM, cu orientare spre anduranță, a fost redesenat și ghidonul. Modelul OC Rise este mai ridicat, pentru o relaxare mai bună a gâtului și umerilor. Un cockpit mai scurt mărește confortul, fără să afecteze răspunsul și agilitatea direcției.

Cele 12 modele disponibile au echipări ce încep cu Shimano Tiagra și merg până la SRAM Red eTAP și Dura-Ace 9150 Di2. Mărimile sunt suficiente, într 47 și 60 cm în incremente de câte 2 cm.

Modelele TEAM și LTD pot fi personalizate prin programul MyO, ce permite alegerea detaliată a culorilor cadrului. Toate modelele oferă posibilitatea de configurare a unora dintre componente.

Găsiți toate modelele disponibile, cu prețurile în lei, pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma