Noul Scott Ransom este mult mai capabil

Acesta este de fapt scopul de urmărit atunci când construiești o bicicletă nouă. Poate că vechiul Ransom nu a strălucit neapărat ca bicicletă de enduro, dar cel nou promite a fi eficient inclusiv în Bike Park-uri. Așadar, Scott împinge ștacheta cu ajutorul suspensiei noi, de tip 6-bar, care nu doar că oferă o cursă destul de mare, însă, așa cum ni se spune, este foarte eficientă pe orice fel de teren. Când s-au pus la punct toate detaliile legate despre cum trebuie să fie capabilă să coboare această bicicletă, s-a ținut cont și de un aspect la fel de important: felul în care urcă. Iar Scott menționează că s-a lucrat puternic asupra acestui aspect și că bicicleta este foarte potentă și la deal.

În comunicatul de presă se insistă foarte mult pe faptul că majoritatea disciplinelor au evoluat și că noul Ransom trebuie să fie un performer excelent chiar și în Bike Park-uri. De aceea s-a optat pentru o suspensie atât de complexă, cu un link lung (albastru) care conextează două link-uri mai mici (galben și verde), ghidând rotația lor în timp ce suspensia se comprimă.

Asta se traduce într-o sensibilitate mai mare a compresiei, mai pușin destindere a lanțului pe partea din mijloc și de final a cursei și un kick back al pedalei redus la trecerea peste obstacole mari, plus o cursă progresivă care funcționează atât cu amortizoarele pe aer (cu volum mare) cât și cu amortizoarele cu arc. La toate acestea trebuie adăugat și faptul că amortizorul se află în cadru, asta doar pentru a mai complica un pic lucrurile. Dar lucrurile se complică din punct de vedere al realizării tehnice, căci avantajul de a avea amortizorul ascuns în cadru este evident.

Alte avantaje sunt reprezentate de centrul de greutate scăzut și de faptul că în seat tube pot încăpea droppere mai lungi. Conceptul de integrare continuă cu partea de cuvete, prin care trec conductele și cămășile (asta dacă nu achiziționezi un model cu transmisie Wireless). Această soluție nu interferează în momentul în care întorci cuvetele pentru a schimba head angle-ul. De asemenea nouă este și integrarea unui spațiu de depozitare în downtube, prin desfacerea protecției de mari dimensiuni din plastic, ce-ți oferă totodată acces și la amortizor. Trusa din interior conține o trusă de scule mică cu 8 funcții, o cameră de rezervă, o sculă de lanț și levierele.

Geometria poate fi ajustată cu plus minus 0.6 grade, cea din urmă amplasând unghiul head tube-ului la 63.8 grade (sau 65 de grade când întorci cuveta), cu un seat angle de 77 de grade (diferit în funcție de dimensiunea cadrului – poate ajunge la 77.6 grade), un reach de 458mm în dimensiunea M și un chainstay de 440mm. Ampatamentul este de 1.206 mm în dimensiunea S și de 1.299 mm în dimensiunea XL! O cuvetă de ZERO Offset, cu amplasarea head angle-ului la 64.4 grade este de asemenea disponibilă, însă înlocuirea nu este neapărat simplă, din cauza conductelor care trec prin aceasta.

Cei care vor vrea sa opteze pentru formatul mullet (bicicleta vine standard cu roți de 29 de inch), există un flip chip pe basculă, care face trecerea la roata de 27.5 inch odată ce-ai instalat-o pe spate.

Conductele trec prin cuvete. Ca să le înlocuiești, ei bine, o să ai de lucru.

Noua comandă Trac-Loc aflată pe ghidon nu este un Lock-out propriu-zis, ci oferă 3 moduri diferite: Climb, Ramp Control și Descend. Primul mod, cel de urcări, adaugă compresie extra limitând cursa la 130mm. Ramp Control nu schimbă cursa, dar închide o cameră de aer din amortizor pentru a crește progresia susupensiei. Iar modul Descdent, desigur, deschide toate circuitele pentru a te putea da la vale în voie.

Manetele… în stânga!

Modelul de top are un preț de 10.000 de euro, ceva mai mic decât m-aș fi așteptat. Primești suspensii Fox Kashima, transmisie Sram X0 wireless și frâne Code Ultimate Stealth, iar greutatea este de 15.2 kg.

Versiunea 930 va avea un preț de 5.200 de euro, dar o transmisie Deore, amortizor Fox Float X Nude, o furcă Rock Shox Domain R și frâne Shimano MT520, cu o greutate declarată de 16.7 kg!

Versiunea de bază.

via Scott

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma