Noul Bianchi Methanol CV primește cadru din carbon ce absoarbe vibrațiile

Fibra de carbon laminată cu tehnologia Countervail, provenită de la NASA, nu este o noutate în gama Bianchi, ea fiind deja folosită la cursiera de anduranță Infinito, modelul Aquila de contratimp și la cursiera ultralejeră de cățărare Specialissima. În 2017 însă acesta își face intrarea în lumea MTB-ului pe modelul hardtail de competiție Bianchi Methanol CV. Materialul amortizează vibrațiile apărute în cadru, oferind ciclistului un control mai bun și un comfort superior. Capacitatea de absorbție a vibrațiilor este cu 80% mai bună decât la fibra de carbon normală.

Materialul vâscoelastic Countervail este laminat între straturile de carbon și efectiv anulează vibrațiile care nu se mai întind în materialul cadrului. Se știe deja că vibrațiile sporesc oboseala ciclistului, așa că tehnologia permite pedalatul mai eficient și pe distanțe mai lungi.

Tot cadrul Methanol este construit din fibră CV, acest lucru fiind combinat cu seatstay-urile aplatizate care ajută și ele la amortizarea șocurilor.

Fiind un model de competiție, cadrul are un monobloc de tip BB92, zona headtube-ului este voluminoasă iar chainstay-urile sunt foarte scurte, de doar 429 mm.

Tuburile cadrului au o secțiune cu muchii ascuțite, ceea ce sporește rigiditatea torsională. Toate cablurile și furtunele sunt rutate intern.

Există porturi atât pentru transmisie mecanică cât și electronică, în plus putând fi montat deraior față cu prindere standard sau sideswing. Cadrul este pregătit și pentru tijă reglabilă cu rutare internă. Dacă nu este instalat deraiorul față, un capac acoperă zona de prindere.

În rest cadrul nu are mari modificări față de versiunea anterioară. Tija de șa integrată a fost înlocuită cu una de 27.2, ceea ce face bicicleta mai ușor de transportat și mai confortabilă, dar adaugă câteva grame.

O altă mare schimbare este folosirea butucului Boost pe spate.

Bicicleta va fi disponibilă în patru mărimi: 15, 17, 19 și 21, momentan doar în versiune cu roți de 29. Încă nu se cunosc prețurile și echiparea exactă a modelelor.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și a importatorului în România.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

4 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

4 zile in urma