Noua Orbea OIZ (2023): suspensii mai mari, cadru mai ușor

Orbea a prezentat noua bicicletă OIZ, pentru Cross Country desigur, dar care a suferit modificări importante pentru a fi adusă la zi cu ceea ce atleții cer în zilele noastre de la o astfel de bicicletă. Iar prima modificare este cea a suspensiilor, care acum au o cursă mai mare, de la 100 la 120mm (similar cu modelul OIZ TR), fiind astfel în rând cu modele precum Specialized Epic Evo, Scott Spark sau Giant Anthem. Diferența este că modelul OIZ va fi disponibil doar cu suspensia de 120mm. Construcția acestei suspensii botezată UFO se bazează pe un singur pivot principal și cu un link din carbon care face legătura dintre seat stay, seat tube și amortizor. Toate modele vor beneficia de comanda Squidlock, care conectează atât amortizorul cât și furca, oferind totodată 3 poziții: deschis, mediu și închis.

În ceea ce privește geometria, aceasta are acum un head angle mai degajat, poziționat la 67 de grade, cu un reach (pentru dimensiunea medie a cadrului) care a crescut de la 435 la 450mm. Chainstay-ul este relativ scurt, cu o valoare de 432mm. Cadrul cântărește doar 1.750 de grame, cu tot cu amortizor, fiind devansat cu aproape 100 gramr de Specialized Epic Evo S-Works și de Giant Anthem (cu doar 15 grame). Dat fiind faptul că noua OIZ este mai lungă și mai slack decât modelul anterior și are suspensii și mai mari, diferența de greutate dintre cele două este de 10 grame, în beneficiul celei noi. Orbea menționează că nu există o greutate maximă a rider-ului, iar cadrul va avea garanție pe viață.

La fel ca în cazul altor producători și Orbea a decis să treacă cablurile și cămășile prin setul de cuvete, fără a fi necesar ca utilizatorul să utilizeze o pipă specifică. Şi pentru că tot suntem la capitolul cuvete, acestea vor avea un blocator care limitează cursa ghidonului, prin urmare acesta nu se poate roti complet.

Greutatea totală a bicicletei în versiunea de top este de asemenea impresionantă, de 9.98 kg cu tot cu pedale, suportul de bidon și cel pentru ciclocomputer). În plus de asta, cadrul permite instalarea a două suporturi pentru bidon.

Versiunea de bază arată chiar bine.

Lista de prețuri variază extrem de mult în funcție de componente și materialul cadurlui, aluminiu ori carbon. Modelul de bază are un preț de intrare relativ mic, de 2.800 de euro, pe când varianta de top poate ajunge la 9.999 de euro, dar nu mai scump de atât. Dar inclusiv această versiune de bază nu arată rău deloc, are un cadru din aluminiu, amoritzoare Fox din gama Performance și o transmisie Shimano Deore. În total vor exista 11 modele, carbon și aluminiu la un loc, și majoritatea vin cu un aspect și cu o combinație de culori foarte atractive.

via Orbea

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma