Categorii: Industrie

UCI deschisă pentru discuţii privind limitarea greutăţii oficiale a bicicletelor

Grupul de Lucru asupra Aerodinamicii şi Limitării Greutăţii a fost înfiinţat ca parte a Comitetului Bicicletei al Federaţiei Mondiale a Industriei Materialelor Sportive (World Federation Sporting Goods Industry (WFSGI)). Noul grup de lucru are de gând să pună în discuţie regulile impuse de UCI privind greutatea minimă de 6,8 kg pe care trebuie să o aibă o cursieră de concurs şi regula 3:1 privind aerodinamica dacă acestea trebuie să participe într-o cursă oficială.

Grupul de lucru s-a întâlnit pentru prima dată luna trecută la Eurobike. Această dorinţă de modificare a regulamentului are de a face cu progresul tehnologic care a avut loc din anul 2000 încoace, anul în care UCI a emis această regulă a greutăţii minime.

Tehnologia a avansat

Tehnologia fabricaţiei cadrelor din carbon a avansat semnificativ în ultimii 15 ani. Grupul de lucru consideră că a venit vremea ca UCI să adapteze regulamentul. În plus grupul de lucru consideră că această regulă nu-şi mai are rostul de vreme ce în 2000 când a fost introdusă ţinea practic de siguranţa cadrelor. Mai mult, de multe ori cursierele sunt îngreunate artificial pentru a fi conforme cu regulamentul UCI trecându-se astfel peste elementul de siguranţă.

Schimbarea regulii 3:1

Noul grup de lucru doreşte să mai facă şi alte modificări în regulamentul UCI, în special privind regula 3:1 care spune că toate părţile cadrului unei biciclete aprobate UCI trebuie să fie de cel mult 3 ori mai adânci decât partea care despică aerul. Datorită acestei reguli bicicletele de şosea „normale” nu pot fi complet aerodinamice.

Faţă de aceste doleanţe UCI spune că este deschisă pentru discuţii.

Cu ceva vreme în urma un alt grup de lucru a adus în discuţie problema cursierelor cu frâne pe disc. Rezultatul a fost unul pozitiv. Vara aceasta au avut loc primele curse la care au participat biciclete aprobate de UCI echipate cu frâne pe disc. Pentru 2016 curse de World Tour precum Turul Franţei, Italiei şi Spaniei vor permite participarea cursierelor echipate cu frâne pe disc.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma