Categorii: IndustrieNoutati

Se pregăteşte un nou standard de monobloc pe filet, T47

De ceva vreme s-a prefigurat în industria bicicletei o nouă idee. Brand-uri ca White Industries, Chris King şi Paragon Machine Works s-au gândit că cicliştilor le-au plăcut monoblocurile cu rulmenţi pe filet, dar cadrele şi angrenajele s-au schimbat mult în ultimii 10 ani, având acum tuburi cu diametre mari care nu merg combinate cu vechiul standard de monobloc englezesc. Fiecare companie a avut încercările proprii de realizare a unui monobloc nou, dar doar după ce s-au contactat reciproc a apărut acest standard pe filet care va înlocui probabil cupele pressfit.

Ideea a fost să se poată valorifica avantajul axului de 30 mm şi a cadrelor moderne şi de a le combina într-un sistem foarte rezistent, performant şi care să aibă farmecul vechilor standarde pe filet.

Rezultatul este noul standard denumit T47, de la Threaded 47. Acesta are dimensiunea M47x1, ceea ce înseamnă că filetul are un diametru exterior de 47 mm şi pasul de 1 mm (25.4 tpi), ceea ce îl face destul de apropiat cu modelul englezesc de 24 tpi care şi-a dovedit fiabilitatea pentru foarte mulţi ani.

Pentru a funcţiona, are nevoie de un spaţiu de 46 mm lungime în cadru, exact lungimea standardului PF30. Nu este o coincidenţă, White Industries încercând să facă un sistem compatibil cu cele mai vechi. Practic, se poate lua un cadru compatibil PF30, se filetează manual marginile şi avem un cadru pentru monobloc filetat.

Rulmenţii T47 vor funcţiona atât cu ax de 30 mm cât şi cu ax de 24 mm, existând patru tipuri diferite de cupe şi şase diferite lungimi care să acopere montajul pe aproape orice cadru.

Standardul este unul deschis, orice producător de cadre şi de componente având acces complet la acesta în mod gratuit şi fără licenţe. Argonaut Cycles şi Engin Cycles au început să producă biciclete pentru acest nou standard. White Industries şi PMW vor avea matriţe pentru producătorii de cadre.

În aceste imagini este primul monobloc T47 produs industrial. Pentru demontare se poate folosi de cele mai multe ori cheia specială de la Race Face. De fapt se doreşte să nu fie nevoie de scule speciale. pentru montarea sau demontarea acestui sistem,

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma