Despre noua cursieră Scultura Team, dedicată sezonului 2022, Merida spune că este mai ușoară, mai rapidă și mai confortabilă, și nu numai atât. Bicicleta a fost deja folosită, testată și rafinată la concursuri, obținând și multe victorii: două etape la Critérium du Dauphiné împreună cu Mark Padun, una la Turul Franței împreună cu Dylan Teuns și încă una cu Damiano Caruso la Turul Spaniei.
Merida Scultura Team 2022 este a 5a generație a acestei cursiere, lansată inițial în 2006 și gândită să fie bicicleta corectă atunci când cauți o cursieră bună la toate. Însă pe măsură ce gusturile se schimbă, modelul 2022 preia câteva specificații de la varianta Merida Scultura Endurance 2021, noua Scultura Team devenind astfel și mai versatila.
Noul model este mai ușor, greutatea cadrului scăzând de la 860 g la 822 g. De asemenea, noul cadru este inspirat și de la designul cursierei Merida Reacto GEN4 în privința aerodinamicii, chiar dacă la Scultura V încă pot avea loc anvelope late de 30 mm.
La noua cursieră, toate cablurile și firele sunt interne, bicicleta devenind nu doar și mai plăcută la privire, dar și mai aerodinamică. Noul ghidon-pipă Merida SL dintr-o bucată ajută, de asemenea, la integrarea cablurilor și este disponibil într-o gamă largă de lungimi pentru pipă (90-120 mm) și lățimi ale ghidonului (400-440 mm).
De asemenea, la noul model se folosește noul Force Diffuser, o specificație care mărește robustețea țevii steerer, îmbunătățind astfel și durata de viață a întregii biciclete.
Inspirația de la Merida Reacto se vede și la țevile seat stay ale noii Scultura Team, acestea fiind prinse mai jos pe cadru, dar nu atât de jos cum au făcut alți producători, sau cum este la Reacto. Această schimbare ajută la aerodinamică mai bună, îmbunătățind și estetica, oferind bicicletei o imagine clasică.
Țeava headtube este aproape identică cu ce vedem la Merida Reacto. A fost aleasă pentru că și aceasta reduce frecarea cu aerul, ajută la ascunderea cablurilor și permite instalarea mai ușoară a combo-ului ghidon-pipă. Furca este mare, nu doar pentru a putea găzdui anvelope mari, dar se pare că și această specificație ajută la aerodinamică mai bună.
Comparata cu modelele anterioare, noua Scultura 2022, primește un cadru cu rigiditate laterală îmbunătățită în zona rulmentului pedalier și la furcă. Asta înseamnă că energia ciclistului în timpul pedalării este folosita și mai eficient. De asemenea, și precizia și manevrabilitatea sunt îmbunătățite implicit, prin această rigiditate mai mare a cadrului.
Însă un cadru rigid înseamnă, în general, mai puțin confort. Din acest motiv, noua cursieră s-a inspirat de data asta de la modelul Scultura Endurance, și a redus rigiditatea verticală, de la șa spre rulmentul pedalier.
S-a obținut această caracteristică prin scurtarea țevii seat-tube cu aproximativ 40 mm, fapt care expune mai mult din tija de șa, obținându-se astfel mai multă complianță și atenuare a vibrațiilor venite de la drum. De asemenea, anvelopele de 30 mm, instalate pe jantele late Vision Metron, ajută și ele foarte mult la confort.
Pe noua bicicletă vom observa și câteva caracteristici specifice Merida, cum este și radiatorul Disc Cooler pentru frâne. Este o specificație folosită doar de Merida și ajută la reducerea temperaturii frânelor cu aproximativ 35%, pentru eficiență mai bună la vale. De asemenea, și timpul de răcire al frânelor scade.
Noua cursieră vine din cutie, direct pregătită pentru World Tour, fiind echipată cu noul groupset wireless cu 12 viteze Shimano Dura-Ace, cu powermeter inclus, noile roți Vision Metron 45SL, anvelope tubeless mai late și multe alte componente de top.
Preț anunțat: 49.000 Lei
Merida încă nu a anunțat când va fi disponibilă pe piață noua cursieră, sau dacă va lansa și modele mai accesibile. Însă ținând cont de cum se mișcă lucrurile în lume din cauza pandemiei COVID, nu ne putem aștepta la o dată prea apropiată, întrucât toate depinde de stocurile de materie primă și componente.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…