Categorii: EvenimenteNoutati

Extrase din noul cod rutier care intră în vigoare din 6 februarie 2015

Șoferii care nu respectă regulile de circulație vor avea viață grea începând cu data de 6 februarie, căci amenzile se dublează/triplează, iar în unele cazuri pot ajunge chiar și la peste 9.000 de lei. Aceste măsuri sunt extrem de binevenite deoarece vor mai face ordine printre cei indisciplinați. Cum și bicicliștii sunt șoferi, ar fi bine să se informeze pentru a nu ajunge în situații stânjenitoare: în cazul neplății amenzilor, permisul se suspendă, o altă veste cât se poate de bună.

Astăzi vă vom prezenta câteva extrase care fac referire direct la bicicliști, pe care vi le prezentăm în rândurile ce urmează:

Amendă cuprinsă între 595 și 780 lei dacă nu respecți normele privind circulația bicicletelor (bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor; pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;)

Articolul 12
(1) Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu exceptia celor trase sau impinse cu mana si a bicicletelor, trebuie sa fie inmatriculate ori inregistrate, dupa caz, si sa poarte placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare, cu forme, dimensiuni si continut prevazute de standardele in vigoare.

Articolul 41

(3) Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectiva.
Pe de altă parte…
Articolul 53

Autoritatile publice locale, cu autorizatia administratorului drumului public si cu avizul politiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere destinate circulatiei pietonilor, biciclistilor, vehiculelor cu tractiune animala si calmarii traficului, semnalizate corespunzator, in apropierea unitatilor de invatamant, pietelor, targurilor, spitalelor, precum si in zonele cu risc sporit de accidente.
Articolul 63
Motocicletele fara atas, mopedele si bicicletele pot fi oprite sau stationate si cate doua, una langa alta.
Articolul 70
(2) Pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice, conducatorul acesteia trebuie sa aiba varsta de cel putin 14 ani.
(3) Bicicletele si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare.
Articolul 74

(1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite, fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor in vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau impinse cu mana, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h.
Sunteți de acord cu creșterea amenzilor pentru șoferi dar și pentru bicicliști?
Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Partea cu minim 14 ani este partial buna, cei sub 14 ani nu au voie nici pe carosabil nici pe trotuar... atunci unde?

  • Nici eu nu vad absolut nimic nou din ce evidentiati in articol. In afara de sumele pentru amenzi.

    Voi cum mama naibii circulati fara sa cunoasteti legislatia?

  • articolul este un mare fals, un hoax care circula pe Internet si din pacate a fost preluat fara discernamant de tot felul de site-uri si publicatii online.... modificari recente au fost intr-adevar cu privire la transportul copiilor in autovehicule si alte cateva subiecte mai putin importante, nimic insa cu privire la regulile care trebuie cunoscute si respectate de biciclisti. Toate acele texte citate in articol sunt nemodificate, nu e nimic nou. Noutate este majorarea amenzilor, dar ea s-a produs in mod automat de la 1 ianuarie, ca urmare a cresterii salariului minim brut pe economie, de care este legat automat cuantumul concret al amenzilor aplicate pe baza legislatiei rutiere ( ca sunt exprimate de legislatia rutiera in pucte-amenda, care la randul lor sunt definite ca fiind cate 10% din salariul minim brut pe economie modificat de 1 -2 ori pe an de Guvern... el a crescut de la 1 ianuarie de la 900 la 975 lei si va creste de la 1 iulie la 1050 lei, astfel ca si toate amenzile rutiere inclusiv cele pentru biciclisti se majoreaza automat, fara a exista insa vreo modificare a "Codului rutier" - cod care dealtfel nici nu exita, este doar o denumire populara duetului format din OUG 195 / 2002 privind circulatie pe drumurile publice si Regulamentul de aplicare a acesteia aprobat prin HG 1391 / 2006. Trist este ca si diversi cititor posteaza informatii false si isi dau cu pararea desi evident nu au habar de legislatie rutiera. av.Radu Mititean - presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania

  • Nu este nimic adevarat! De azi nu intra in vigoare niciun cod rutier nou, ci doar se introduce obligativitatea ca pentru copiii mici sa existe scaune speciale. Asta e tot ...nimic mai mult. Deci stirea e cat se poate de falsa.

  • Nu sunt de acord cu modificarile facute, deoarece sunt sate unde exista un singur drum principal iar asta ar insemna ca cei care nu au inplinit 14 ani nu au voie sa se plimbe cu bicicleta.La mine la tara nu exista trotuar si din cauza asta s-au dat avertismente "micilor biciclisti" pe acest lucru.
    E o lege ridicol de proasta.

  • Dacă o tragi/impingi cu mâna este vehicul. Dacă e agățată de biclă, e accesoriu. Mă rog, asta cu vehiculele trase sau împinse, e inspirată din viața de zi cu zi din Asia, unde cașcaravetele cu gogoși, pepeni sau șobolani pane sunt foarte răspândite.

  • Mulțumesc pentru clarificări, însă pentru mine în continuare nu este clar, remorca pentru bicicletă ce este: vehicul tras sau înpins cu mâna sau este bicicletă?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma