Al 7lea an în care vizitez Eurobike-ul se prezintă cu o poveste complet diferită față de primul an când am călcat pragul celei mai mari expoziții de biciclete din lume. Dacă la început zăreai ici-colo un 29er și multe 26ere, astăzi acest format din urmă este defunct sau utilizat doar pentru bicicletele de copii, iar electronica a penetrat segmentul bicicletelor mai mult ca niciodată. De fapt, poate că penetrat este chiar puțin spus, dată fiind abundența nu doar de biciclete electrice, dar și de sisteme externe care-ți transformă bicicleta într-una asistată. Ca să nu mai pomenesc de schimbătoarele electronice/wireless sau chiar de noul sistem de ABS pentru biciclete. Da, ABS la fel ca în industria auto.
Cu această nouă piață care cunoaște o adevărată explozie în Vest, după spusele unor producători electricele reușind să depășească bicicletele clasice, nu ne putem la aștepta decât la un singur lucru pe viitor: electrificarea totală. De la transmisie, la schimbătoare, poate și la frâne sau alte componente la care nu te-ai gândit (astăzi am ținut în mână o pompă cu Bluetooth), se pare că producătorii speculează orice segment, fie că este vorba de piese sau de accesorii, și într-un fel sau altul le transformă în unele electronice sau le conectează la smart phone. Ceva greșit aici? Se pare că piața gustă din plin toate aceste modificări și nu doar la nivel admirativ, ci le și cumpără. Iar cum clientul este de regulă cel care dictează trend-urile sau pur și simplu le aprobă, este clar că direcția nu poate fi decât una singură.
În ceea ce privește viitorul acestei expoziții, cu siguranță vom vedea câteva modificări importante. Producători mari precum Trek, Specialized, Focus, Cube sau Felt, doar pentru a numi câțiva dintre ei, au renunțat a-și mai expune produsele aici. Alții, și-au micșorat standurile semnificativ, cei de la Cannondale spre exemplu expunând doar câteva biciclete cu prețuri între 4.500 și 9.000 de euro. Adică high-end-uri. În ceea ce privește prețurile, nu mai este o curiozitate pentru nimeni faptul că există numeroase biciclete care costă peste 10.000 de euro, iar în ceea ce privește segmentul interesant pentru piața din România, adică cel entry-level, producătorii fie au instalat piese mai slabe pe biciclete pentru a menține prețul, fie au păstrat echiparea, mărind astfel costul de achiziție al bicicletei. Este un trend care s-a manifestat puternic în ultimii ani, dar care pare că începe în sfârșit să stagneze. Chiar și așa, o veste bună, în condițiile în care nu vom vedea scăderi semnificative de preț pentru biciclete în următorii ani. Dar, din nou trebuie să aduc în discuție subiectul, piața din Vest nu are multe de comentat în ceea ce privește acest aspect, vânzările fiind pe plus de la un la altul.
Câteva dintre bijuteriile dar și grozăviile pe care le-am văzut anul acesta la Eurobike, le poți vedea în fotografiile de mai jos, cu comentariile de rigoare. Cu toate aceste schimbări, piața de biciclete rămâne una extrem de dinamică și realizează vânzări impresionante în toată Europa. De fapt, este atât de importană, încât, așa cum vei putea vedea în galeria foto de mai jos, chiar și Der Stig, ăăăh, The Stig, a venit să viziteze expoziția de anul acesta. Iar un lucru este cât se poate de cert: viitorul este electric, fie că acceptăm asta sau nu. Au acceptat-o alții înaintea noastră și au dat tonul. Pentru că au putut!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
La ce preț va fi Devronul acela ? Ce echipare are? De când va fi disponibil?
Doar o observatie: segmentul interesant pentru Romania nu e entry-level! Piata noastra e plina de biciclete scumpe, noi si apropae noi, care se cumpara rapid. Cand ies la plimbare in oras sau pe langa, 90% dintre cei intalniti au biciclete scumpe si foarte scumpe!
Oare sunt singurul care se intreaba de ce ai pune toporul ala asa? Adica, descaleci cu "bijuteriile" fix pe lama, o fi vreo metoda sa te fortezi sa pedalezi in continuare :). O
are o sa vedem si la concursuri asta? Topor cu lama de titan si coada de carbon, ca sa fie usor :).
:)))