Tubeless Tower a început cu ideea că trebuie să existe o metodă mai bună să instalezi anvelope tubeless. Cam cu trei ani în urmă, Tim Voegeli şi fratele său Phil au început să se gândească la o metodă de a face procesul mai uşor. Tim avea toate bicicletele convertite tubeless, Phil fiind însă mai reticent şi folosind camere. Tim a reuşit să îl convingă pe Phil să încerce tubeless pe bicicleta de oraş şi, după un an de navetă fără pene, a fost convins.
După ce au fost desenate primele schiţe, modificate de multe ori, prezentate la Pitt State University, redesenate şi proiectate CAD de prietenul lor Byron Loibl şi pantentate, în sfârşit modelul este aproape gata să intre în producţie de serie. Toţi care l-au văzut pe Tim instalând o anvelopă pe stand au fost convinşi instantaneu.
Deşi poate fi folosit în multe moduri, cel mai simplu este plasarea standului pe o masă de lucru poziţionat pe cele patru picioare de cauciuc ale sale. Pentru o stabilitate mai mare picioarele se pot scoate şi standul se poate prinde direct cu şuruburi de masă. Pentru instalarea pe teren si foloseşte extensia de suport din kit care se instalează foarte uşor cu ajutorul a doi pini.
Clemele pentru jantă sunt foarte utile pentru montarea anveloperi, se începe cu o clemă pe jantă şi se instalează anvelopa aproape complet după care se montează a doua clemă, permiţând o deschidere între cleme pe unde se poate introduce lichidul de etanşare. După aceea, clemele se scot uşpr pentru a se monta şi ultima bucată de anvelopă.
Pur şi simplu Tubeless Tower face procesul de montare mult mai uşor şi, mai ales, mult mai curat. Cu excepţia poate a unei explozii de cauciuc, tot lichidul care scapă va ajunge în tava de colectare. Cine a folosit aşa ceva ştie că o picătură căzută pe haine sau pe covor este foarte greu de scos. Iar la final tava se foloseşte ca rezervor pentru apă cu săpun.
Pe lângă faptul că operaţiile sunt mai curate, standul face treaba mult mai uşoară, roata fiind prinsă fix în stand. Roata poate fi poziţionată într-un mod în care să fie simplu de lucrat şi nu e nevoie să fie tras de roată pentru aşezarea anvelopei pe jantă. Tim spune că unii clienţi folosesc standul şi pentru a monta anvelope obişnuite, nu doar pentru tubeless.
Proiectat ca şi dispozitiv pentru ateliere, preţul pentru Tubeless Tower nu a fost încă anunţat, dar se pare că va fi în jur de 5-600 USD. Producţia se doreşte să se facă exclusiv în Kansas, USA, chiar dacă preţul va fi mai mare. Pentru început va fi disponibil modelul Pro, urmând să fie lansate pe piaţă şi modele mai ieftine dacă are succes. Preţul mare va ţine în general departe cicliştii de acest stand, dar s-ar putea ca multe echipe de ciclism să folosească unul, inclusiv ca atelier mobil la evenimente.
Pentru oricine caută o metodă profesională de a instala anvelope tubeless, Tubeless Solution Tower pare a fi soluţia perfectă.
Şi la final un film cu standul în acţiune:
Articol preluat de pe bikerumour.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…