Continental în 2017: motor pentru biciclete electrice și noi anvelope

Continental a făcut o mișcare cumva surprinzătoare pentru un producător de anvelope cu ceva timp în urmă, lansând un motor alături de o transmisie specifică, dedicată bicicletelor electrice. Asta înseamnă că deja avem o concurență mare pe această nișă aflată la început, dar în continuă ascensiune. Așa cum era de așteptat, este vorba despre o soluție premium, cu un cost pe măsură, dar cu un design prin care se speră că vor acapara o parte semnificativă din piață, mai precis, integrarea acumulatorului în cadru.

Soluția de amplasare a motorului sau a acumulatorului poate fi desigur personalizată, așadar acestea pot fi amplasate în locuri diferite pe bicicletă. Sistemul de transmisie este foarte silențios, ușor și modular. Aceste atuuri sunt valabile și pentru restul de componente, precum display-ul sau butoanele prin care se alege modul de pedalare. Iar pentru anul acesta, noutatea o constituie noul display cu GPS integrat, o nouă maneta de acționare a modului de pedalare de pe care se poate închide sistemul sau se poate alege iluminarea display-ului și acumulatorul ce oferă o putere foarte mare, de 612 Wh, prins pe cadru cu un sistem de închidere furnizat de Abus. Totodată, prin Bluetooth, se poate conecta sistemul la un smartphone sau chiar la laptop, pentru ca utilizatorul să poată descărca datele relevante. Se poate opta pentru o transmisie pe lanț sau pentru una pe curea și este compatibil cu piniaone de la Shimano (Nexus sau Alfine), NuVinci sau Sturmey Archer.

Un ochi neantrenat, n-ar putea ghici că este vorba de fapt despre o bicicletă electrică.
Motorul central.

În ceea ce privește divizia pentru anvelope, aceasta s-a concentrat mult pe cele de oraș/trekking, dar și pe biciclete electrice. Însă vom începe cu cele pentru MTB-uri, căci este vorba despre un singur nou model: DoubleFighter III. Este o anvelopă din categoria de bază, Sport, gândită pentru cei care doresc un set de anvelope rapid pentru oraș, pe care doresc să le monteze pe MTB-ul lor. De aceea, crampoanele centrale sunt orientate către în față, în formă de V, iar cele laterale sunt relativ mici, însă suficient de înalte pentru a oferi o aderență decentă în viraje, atunci când pedalezi pe pămând sau macadam. Carcasă este durabilă conform celor de la Conti, iar protecția împotriva penelor este asigurată. De reținut este faptul că această anvelopă este disponibilă pentru o multitudine de diametre ale roților: 16, 20, 24, 26, 27.5 și 29 de inch, iar prețul va fi unul rezonabil.

Continental Double Fighter III 2017.

În ceea ce privește anvelopele de Trekking și oraș, Conti se poate lăuda cu nu mai puțin de 6 astfel de modele, toate din segmentul de bază Sport: Contact plus, Contact Speed, Ride Tour, Ride Plus și AT Ride. Modelul Contact Plus spre exemplu este gândit pentru bicicletele care vor fi oferite la închiriere, oferind o dorată de viață foarte mare. Protecția împotriva penei este crescută datorită unui strat gros infiltrat sub carcasă și sub suprafața de rulare.

Anvelopa Contact este similară cu Contact Plus, doar că nu oferă o durată de viață atât de mare și este gândită și pentru bicicletele electrice susținute până la maxim 25 de km/h, pe când versiunea Contact Speed este o anvelopă cât se poate de rapidă, cu crampoane extrem de mici. Este de asemenea foarte ușoară.

Ride Tour este concepută așa cum o spune și numele pentru ture lungi de Trekking, având o carcasă durabilă cu o viteză foarte bună de rulare și tehnologie Extra Puncture Belt pentru a proteja împotriva penelor de cauciuc. Ride Plus pe de altă parte, va avea o carcasă axată pe viteză, cu aceeași protecție eficientă împotriva penei, dar mai ieftină.

Nu în ultimul rând, modelul AT Ride aduce cu X-King în ceea ce privește design-ul, fiind o anvelopă de trekking care oferă extra-aderență în orice condiții de traseu.

Ultimele, dar nu cele din urmă sunt anvelopele de ciclocros. Și la acest capitol, cei de la Conti au venit cu o ofensivă de 4 modele distincte, după cum urmează: Mountain King CX este o anvelopă din gama medie, Performance, gândită pentru trasee cu nămol și care oferă o protecție semnificativă împotriva penei.

CycloXKing împrumută cu totul design-ul anvelopei X-King și este concepută pentru aderență mare în viraje dar și pentru a oferi o viteză mare de rulare.

Race King CX este o anvelopă de competiție, rapidă, cu carcateristica de a amortiza mult din denivelările de pe traseu.

Iar noua Speed King CX încheie practic cercul carcaselor împrumutate de la MTB, fiind extrem de ușoară și gândită doar pentru suprafețe dure și uscate.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Informații importante pentru Campionatul European de MTB de la Cheile Grădiștei

Săptămâna aceasta are loc, în România, poate cel mai important eveniment al anului pentru ciclismul mtb autohton, mai precis Campionatul…

18 ore in urma

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma