Compulsion Carbon și alte noutăți în gama MTB de la Felt

Modelul Felt Compulsion 2019 devine complet din carbon și adaugă la cursa suspensiei, cu o geometrie și o suspensie modificate pentru o performanță superioară. În comparație cu modelul anterior din aluminiu, noul Compulsion câștigă 5 mm de cursă în spate și ajunge la 165 mm, împreună cu o furcă de 170 mm în față, cu opțiunea de a modifica geometria pentru a adapta bicicleta la traseu. Modelul se dorește să fie de competiție de enduro.

Toate cablurile și furtunele sunt rutate intern – schimbătoare, frâne și tijă. Modelul roșu din imagini e cel de top, Compulsion 1, dar prețul nu e foarte mare, fiind echipat cu GX Eagle și furcă și amortizor Fox Performance (în loc de modelele Factory cu Kashima). Prețul e de 5499 $, în timp ce modelul Compulsion 3 gri păstrează cadrul din carbon și suspensiile la prețul de 3499 $, dar vine cu roți Race Face Aeffect și anvelope Maxxis, transmisia nefiind încă anunțată, dar enigma se va spulbera curând pentru că incep livrările. Va fi disponibil și un cadru separat, în culoarea verde olive mat.

Pivotul spate a fost mutat sub chainstay, aproape de dropout. Totul face parte dintr-un sistem cu șase brațe denumit EquiLink.
Un conector tip schelet leagă brațele superior și inferior și controlează mișcarea.
Toate piesele sunt acum din carbon: brațe, triunghiul spate și față, doar șuruburile nu sunt idn carbon. Cadrul are chip-ul flip de pe Decree, dar cu un reglaj mediu adăugat. Acesta permite coborârea monoblocului cu 10 mm și micșorarea unghiului furcii cu 1 grad până la 63 de grade.
Bicicleta poate primi anvelope 27.5×2.6 și vine cu această mărime pe toate modelele.
Felt Decree primește un triunghi spate și un braț al suspensiei noi, adaptate la amortizorul metric cu prindere trunnion și la butucul Boost de pe spate. Cursa rămâne de 140 mm folosind sistemul FAST care folosește flexibilitatea seatstay-urilor eliminând un pivot.
Triunghiul față rămâne neschimbat, dar este compatibil doar 1x. Un nou braț al suspensiei din carbon mai salvează din greutate iar rigiditatea totală e mai bună cu 10%. Există mai multe versiuni de carbon, inclusiv modelul de top FRD cu fibre TexTreme mai ușoare și mai rigide.
Edict, cunoscută de ani de zile ca fiind bicicleta lor full de competiție de XC, devine mai capabilă pe trail cu o geometrie modernă, cu unghiul furcii mai mic cu 1.5 grade, un unghi al tijei de șa mai abrupt și cu chainstay-uri mai scurte cu 15 mm ce oferă spațiu pentru butuc Boost.
Rutarea internă pentru tijă permite modele cu o cursă de până la 150 mm.
Modelele mai ieftine primesc o furcă de 120 mm, modelele de top cum e cel FRD din imagine primesc o furcă de competiție de 100 mm. Cursa spate rămâne de 100 mm. Alte îmbunătățiri includ rulmenți la pivotul de pe seat-tube și rigiditate laterală mai bună cu 20%, cu toate că modelul anterior era oricum mai rigid decât majoritatea competitorilor.
Modelele eMTB au trecut la bateria internă 8020 și motorul Shimano care le permite să folosească chainstay-uri mult mai scurte, de 445 mm, față de cele vechi de 495 mm pe care le aveau când foloseau sistemul Bosch. Și acestea primesc amortizoare metrice cu prindere trunnion.
Aceleași îmbunătățiri se regăsesc și la modelul hardtail.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma