Lansată prima dată în 2011, BMC Teammachine SLR a fost o premieră în multe moduri pentru producător. A fost primul model ce a folosit Tuned Compliance Concept și prima ce a beneficiat de tehnologia ACE (Accelerated Composites Evolution). Din 2011, Teammachine SLR a fost reînnoită de câteva ori, dar modelul 2021 arată cel mai bine dintre toate versiunile!
Teammachine SLR folosește în continuare tehnologia ACE, dar de data asta în varianta ACE+. Practic, ACE e un program de computer care analizează mii de diferite variante de configurații și prototipuri pentru a crea o bicicletă ce oferă cea mai bună combinație de rigiditate, greutate și confort. ACT+ adaugă aerodinamica în această combinație, ceea ce face ca BMC să spună că acesta e cel mai rapid Team Machine SLR creat vreodată.
O mare parte din partea de aerodinamică se învârte în jurul Aerocore, care e o denumire atractivă pentru un sistem special de suporturi de bidon, concepute pentru a fi aerodinamice. Toată lumea folosește bidoane de apă, iar BMC, în loc să proiecteze o bicicletă aerodinamică ale cărei proprietăți aero să fie distruse la adăugarea de suporturi de bidon și bidoane, a proiectat totul ca un sistem unitar. În acest caz, când se folosesc cele două suporturi din carbon și bidoanele, acestea îmbunătățesc aerodinamică în loc să o scadă. Nu e clar ce efect ar fi avut folosirea altor bidoane, dar probabil unul greu de observat de un ciclist normal.
Alte îmbunătățiri aerodinamice vin de la noul cockpit integrat ICS sau ICS2, forma redesenată a furcii, tija de șa cu secțiune în D și downtube-ul aerodinamic ce se potrivește perfect cu sistemul Aerocore.
Modelele de top primesc ghidonul integrat cu pipa ICS Carbon ce include rutare ascunsă a cablurilor și prindere integrată pentru computer. Sistemul are o greutate de 305 g care e cu aproximativ 30% mai puțin decât un sistem tradițional și e mai rigid, ceea ce mărește controlul direcției. Pipa are o poziție fixă de -12.5 grade și e disponibilă cu lungimi de 90, 100, 110, 120, 130 și 140 mm, cu ghidon de 40 sau 42 cm lățime.
Restul modelelor primesc sistemul ICS2, care e ultima versiune a pipei ICS01. Aceasta oferă aceiași funcționalitate ca ISC01, dar noul design e mai ușor și oferă rigiditate mai bună. Pipa permite folosrea ghidoanelor standard și ascunde cablurile ce intră în zona gâtului furcii, fiind disponibilă în lungimi de 90-140 mm.
Rigiditatea cadrului a fost crescută, dar numai în zone cheie, la monobloc și în partea frontală. Monoblocul are o rigiditate torsională mai mare, cu o zonă de contact mărită unde carbonul se unește pentru a forma carcasa PF86. Urechea de schimbător ascunsă e și ea ranforsată pentru o rezistență mai bună și o greutate mai mică.
Cu o dimensiune maximă a anvelopelor de 700c x 30 mm, Teammachine nu mai e un model doar de competiție, fiind confortabil și în turele de plăcere. BMC spune că sistemul lor Tuned Compliance Concept crește confortul complet al ciclistului optimizând straturile de carbon față de vechile modele.
Detalii suplimentare ale cadrului includ o clemă de tijă de șa integrată pentru tija proprietară cu secțiune în D, cutie ușor de accesat pentru joncțiunea Di2 în downtube, ax thru de 12 mm la ambele roți și prinderi flat mount de etrier cu o nouă formă în față, care permite un reglaj mai facil.
Reducerea greutății e de aproximativ 9% (160 g) în comparație cu generația anterioară, incluzând suporturile de bidon. Cântărită cu cea mai ușoară vopsea, în mărimea 54, greutatea este de 820 g pentru cadru, 345 g pentru furcă și 185 g pentru tija de șa.
Cadrul e disponibil în 6 mărimi, între 47-61 cm, tabelul cu geometria fiind atât pentru versiunea cu ghidon integrat ICS Carbon cât și pentru cel cu pipa ICS2 și ghidon standard.
Modelul de top Teammachine SLR01 va fi disponibil atât ca bicicletă completă cât și ca set cadru, în timp ce Teammachine SLR va fi disponibil doar ca bicicletă completă.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…