Categorii: Gravel bike

MicroSHIFT Sword este primul groupset dedicat gravel al producătorului taiwanez

Poate nu toată lumea a auzit de MicroSHIFT, cu atâta Shimano și Sram pe toate gardurile, însă brandul taiwanez le concurează destul de bine, fiind pe piața încă din 1999. De MicroSHIFT nu auzim atât de des pentru că marca este mai mică și nu-și face la fel de multă reclamă. De asemenea, are și o gamă de produse mai restrânsă și, în general, cu transmisii MicroSHIFT sunt echipate stock biciclete mai entry level. Din această cauză și prețurile componentelor MicroSHIFT sunt mai mici și foarte competitive în general.

Însă ca și performanțe, schimbătoarele și transmisiile MicroSHIFT pot fi comparate, de multe ori de la egal la egal, cu echivalentele lor de la Shimano și Sram. Eu personal folosesc de ani de zile pe cursieră o transmisie MicroSHIFT Centos care merge, și azi, impecabil.

Astfel, cu atâta popularitate în creștere a segmentului „gravel” era doar o chestiune de timp până când MicroSHIFT urma să lanseze propriul gropuset. Aceste se numește Sword și este alcătuit din:

  • Manete mecanice ergopower
  • Schimbător spate (pentru 1x și 2x)
  • Schimbător față (pentru 2x)
  • Pinioane (pentru 1x și 2x)
  • Angrenaj pedalier (pentru 1x și 2x)

MicroSHIFT nu produce și frâne, așadar Sword nu include așa ceva. Etrierele mecanice va trebui să le achiziționezi separat, de la altă marcă.

Noul MicroSHIFT Sword conține doar 10 viteze în varianta 1x, cu foi 40 sau 42t, sau 20 viteze, în varianta 2x, cu foi 46/29t sau 48/31t. Asta întrucât caseta vine doar cu 10 pinioane. Totusi, paleta de viteze este foarte mare mai ales la varianta 2x, dezavantajul la 1x fiind că săriturile între viteze sunt mai mari.

Pentru transmisia 1x foile oferite sunt fie cu 40 t fie cu 42 t. Dacă instalezi caseta lor cu 11-48t, vei obține raportul de transmisie 0,83 pe pinionul cel mai mare. Pe scurt, vei putea urca foarte abrupt.

Ergonomia noului MicroSHIFT Sword

Manetele ergopower Sword sunt proiectate să poată fi instalate pe ghidoane “drop” cu evazare între zero și maxim 45 grade. Cu alte cuvinte, le poți folosi și pe ghidon de cursieră.

Manetele au pivotul poziționat sus, pentru a oferi o pârghie mare și reach mic. În felul asta poți avea putere maximă la frânare, chiar dacă tragi de manetă cu un singur deget, lucru util dacă frânezi când ești cu mâinile sus, pe manșoane. De asemenea, mecanismul de frânare trage mai mult cablu, comparativ cu manetele lor de șosea, oferind astfel și mai multa putere de frânare.

Pentru schimbarea vitezelor spate ai două padele distincte la maneta dreaptă, cu o padelă mai mare pentru “tras” cablu (urcat pinioane) și una mai mică pentru “eliberare” cablu (coborat pinioane).

Maneta stânga vine în trei variante. Dacă ai transmisie 2x atunci vei avea schimbătorul normal, cu două padele. Dacă ai transmisie 1x atunci poți avea fie maneta simplă, doar cu frână, fie maneta cu padelă specială care acționează tija de șa telescopică. Cu alte cuvinte, dacă ai transmisie 2x, nu vei putea avea și padela pentru tija de șa.

Dedesubtul manșoanelor vei găsi șuruburi pentru reglajul reach-ului, cu care potrivesti distanța manetei față de ghidon în funcție de lungimea degetelor tale.

Schimbătorul spate este disponibil în două variante – cu patină lungă, pentru transmisii 2x (cu lanț mai lung) și patină medie, pentru transmisii 1x. Acesta are și un “ambreiaj” pe care îl poți activa în două situații: când vrei să dai jos roata spate sau când mergi pe teren (foarte) denivelat și vrei să nu sară (ușor) lanțul.

De asemenea, patina poate fi ușor detașată pentru a fi înlocuită, dacă cumva o lovești și strici. Dacă cumva te hotărăști să treci de la transmisia 1x la 2x sau invers, nu trebuie să schimbi tot schimbătorul spate ci doar această patină.

Stânga – transmisie 2x, patină lungă; dreapta transmisie 1x, patină medie

Angrenajul pedalier este același pentru transmisiile 1x și 2x, cu BCD asimetric 110/80 pe care poți instala una sau două foi, fie MicroSHIFT, fie aftermarket, atâta vreme cât se potrivește BCD-ul.

Axul angrenajului este de 24mm, compatibil Shimano sau altceva similar. Brațul pedalierului este disponibil în variantele de lungimi: 165; 170; 172,5; 175mm.

Casetele cu 10 pinioane 11-38t sunt noi pentru acest grup și vin în două variante, ambele cu 11-13-15-17-19-21-24-28-32-38 dinți. Varianta mai ușoară G-Series, folosește un suport din aluminiu și pinionul mare tot din aluminiu. Varianta H-Series este în întregime din oțel.

Pentru transmisia 1x sunt folosite casetele Advent X de la mtb, cu 10 pinioane, greutățile fiind de 425g la G-Series și 662g la H-series. Pinioanele sunt cu 11-13-15-18-21-24-28-34-40-48t. Toate casetele pot fi instalate pe butuci normali HG.

MicroSHIFT Sword – greutățile anunțate

  • Manete SB-G7000R: 256g
  • Manete SB-G7020L: 256g (2x stânga)
  • Manete SB-G7000L: 170g (1x stânga)
  • Manete SB-G7000LD: 250g (dropper stânga)
  • Sch. Față: 108g (braze on)
  • Sch. Spate mediu: 308g
  • Sch. Spate lung: 329g
  • Pinioane H105 11-38: 453g (oțel)
  • Pinioane G105 11-38: 336g (suport și pinion mare din aluminiu)
  • Angrenaj 1x (braț 172,5mm) 40T: 790g (810g 42T)
  • Angrenaj 2x (braț 172,5mm) 46/29T: 925g

Prețuri MicroSHIFT Sword

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma