Merida a lansat astăzi o noua bicicletă. Având ca bază cursiera de anduranță Scultura Endurance, Merida vine cu un nou model și anume Merida SCULTURA ENDURANCE GR, GR venind de la „gravel”. Atenție însă că noua bicicleta nu este gravel 100%, pentru că acest segment este ocupat de foarte popularul Silex de la Merida. În schimb noua Scultura Endurance GR ocupă o nișă pe care Merida a avut-o înainte, dar care a disparut când au lansat Silex-ul. Astfel, noua Scultura Endurance GR seamănă destul de mult cu un ciclocros, gamă de biciclete pe care Merida a avut-o în trecut, cu Mission CX.
Noua Merida SCULTURA ENDURANCE GR dorește să fie un gravel mai sportiv cu care poți participa la concursuri de gravel, o activitate populară “în afară”, dar mai puțin la noi unde gravelul este văzut drept o activitate complet recreațională.
Diferențele dintre Merida Scultura Endurance, noua Merida Scultura Endurance GR și Merida Silex pot fi văzute, în primul rând, la geometria cadrului.
Dacă Scultura Endurance este pentru ture lungi de șosea, ture de anduranță care pot trece și puțin pe off-road, Merida Scultura Endurance GR are geometria puțin mai relaxată, dar totuși sportivă în timp ce Merida Silex este categoric pentru aventură și bikepacking.
Venind echipată cu componente specifice de gravel, anvelope rapide, dar bune și pentru off-road și ghidon evazat, noua Scultura Endurance GR este promovată drept “pregătită a fi dusă la concurs imediat ce ai scos-o din cutie”. Bicicleta va fi disponibilă în două variante de echipare cu cadru de carbon – Merida Scultura Endurance GR 8000 și 5000 și o variantă cu cadru din aluminiu Merida Scultura Endurance GR 500.
Cum numărul de concursuri de gravel crește, cel puțin în vestul Europei, Merida a simțit că este nevoie să acopere această nișă. Pentru concursuri și sesiuni rapide de gravel, era nevoie de o bicicletă mai receptivă și mai agresivă decât Silex, dar care să fie și mai capabilă de offroad decât Scultura Endurance, fără GR.
Dacă comparăm Merida Silex cu Merida SCULTURA ENDURANCE GR observăm că unghiul furcii este mai abrupt și, de asemenea, reach-ul și ampatamentul sunt mai scurte, făcând astfel din ENDURANCE GR o bicicletă mai compactă, mai manevrabilă. De asemenea, la noua ENDURANCE GR poți pune anvelope late de până la 35 mm. Nu în ultimul rând, construcția cadrului, mai precis forma țevilor seat tube și chain stay, oferă complianță și amortizare a vibrațiilor, asemenea unor arcuri lamelare.
Merida SCULTURA ENDURANCE GR este proiectată pentru cicliști pasionați de concursuri desfășurate pe asfalt, dar și pe lângă, off-road. Însă, cu toate aceste atuuri gândite să meargă bine la off-road, Merida spune că noua ENDURANCE GR se descurcă bine și pe asfalt pe post de cursieră de anduranță fiind suficient să schimbi roțile cu unele mai de asfalt, geometria cadrului fiind deja suficient de sportivă.
Cadrul noii ENDURANCE GR este mai aerodinamic și mai ușor decât cel de la Merida Silex, dar păstrând și din caracteristicile cursierei de anduranță Scultura Endurance, cum ar fi puntea spate detașabilă care unește cele două țevi seat stay. Dacă o scoți bicicleta este mai compliantă încăpând și anvelope mai mari. Dacă nu o scoți, cadrul devine mai rigid, mai potrivit pentru concurs sau antrenament.
Cablurile sunt integrate, colierul tijei de șa este ascuns, spațiul pentru anvelope este mai mare. La acestea se adaugă geometria optimizată pentru concurs. Greutatea anunțată a cadrului de carbon CF 3 mărime M este de 1.124 gr și include urechea schimbătorului spate, puntea spate și șuruburile suporturilor bidoanelor de apă. Furca din carbon CF3 are greutatea anunțată de 411 g, cu gât netăiat.
Noua Merida Scultura Endurance GR poate fi folosită cu transmisii 1x sau 2x, foaia putând fi de maxim 46T. La cadrele din carbon montantul schimbătorului față poate fi scos. De asemenea pe acest cadru se poate instala tijă de șa dropper, cu cablul ascuns în cadru. Totuși, geometria nu a fost gândită ca la această bicicleta să-i fie instalată furcă cu suspensie. Cu alte cuvinte, dacă îi pui așa ceva, vei ridica fața prea mult, iar geometria se transformă din „race” în “slack”.
Nu în ultimul rând pe bicicleta poate fi instalat cockpit-ul complet integrat, cum ar fi MERIDA TEAM SL 1P, unde cablurile vin complet integrate prin ghidon și pipa direct în cadru. De asemenea, cadrul este compatibil și cu sistemul FSA ACR unde cablurile vin mai întâi prin ghidon și apoi prin pipa, înainte să intre în cadru.
Noua bicicleta va fi disponibilă în România la finalul lunii octombrie 2023, prin distribuitorul oficial Bikefun România. La momentul publicării comunicatului de presă Merida, prețurile nu au fost încă anunțate, nici în euro nici în lei. De asemenea, nu știm încă nici ce echipări vor avea cele trei variante de biciclete – carbon 8000 și 5000 și aluminiu 500.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…