Categorii: Gravel bike

Mai lat e mai bun, Tumbleweed Bikes anunță ghidonul de gravel Big Dipper de 57 cm

Un ghidon mai lat permite o mișcare mai amplă a mâinilor și, implicit, o pârghie mai mare cu care tragi de ghidon. Prin urmare, putere mai mare și control mai bun al direcției. La mtb treaba e clară, cu ghidoanele de mtb-enduro ajungând la 800 mm lățime. Vedem acum că lățimea începe să crească și la bicicletele gravel.

Noul ghidon Tumbleweed Big Dipper are o lățime de 57 cm și a fost testat să reziste la cele mai tehnice trasee, clasificarea sa fiind ISO 4210 pentru MTB. Însă pe lângă controlul mai bun pe care îl oferă acest ghidon lat, ai acum și spațiu mai mult în față, unde poți instala ușor o geantă mare de ghidon.

Tumbleweed Big Dipper este din aluminiu 7000 triplu-tras, greutatea fiind foarte mică, de 385 grame. Drop-ul său este superficial (109 mm), iar reach-ul scurt (50 mm). Aceste valori au fost alese pentru a avea impact minim asupra lungimii pipei având în vedere lățimea mare a ghidonului.

Noul Tumbleweed Big Dipper este disponibil în trei variante de lățimi, de 51, 54 si 57 cm. Unghiul spate “backsweep” este subtil, doar 5 grade în timp ce evazarea dropurilor ajunge la 20 grade. Prinderea în pipă are dimensiunea de 31,8 mm.

Tumbleweed Big Dipper vine cu un preț de 532 lei, pentru livrare în România mai adaugându-se 307 lei taxe curier.

Specificații ghidon gravel Tumbleweed Big Dipper

Material: aluminiu 7000 călit, triple-butted
Lățimi: 51cm, 54cm, 57cm (masurat pe manșoane)
Diametru prindere: 31,8 mm
Backsweep: 5 grade
Flare: 20 grade
Drop: 109 mm
Reach: 50 mm
Greutate medie: 385 g

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma