Cei care obișnuiesc să-și întrețină antrenamentul, în special în timpul lunilor de iarnă, se folosesc de un trainer, de multe ori smart. Însă pe piață există și „ruloul”, care simulează mai bine „drumul” întrucât bicicleta stă liberă pe acest rulou. Recent Wahoo a lansat noul KICKR ROLLR, o combinație smart, între un trainer smart și un rulou smart.
Despre KICKR ROLLR, Wahoo spune că este cel mai simplu de instalat echipament, întrucât tot ce trebuie să faci este să stabilești lungimea bicicletei, să fixezi roata față a bicicletei, să așezi roata spate și gata! Fără adaptoare, fără calibrare, cea mai bună parte fiind că este foarte ușor de pliat și dus în altă parte, sau ascuns în casa, în dulap, sub pat etc.
Wahoo spune că a văzut potențialul unei piețe care dorea un produs care se instalează ușor și oferă sentimentul natural de pedalare, ca la rulou, dar care nu este totuși un rulou 100%. Rolele spate din aluminiu sunt mai înguste decât ce găsești la un rulou normal, dar chiar și așa, oferă bicicletei un spațiu de mișcare naturală suficient.
Este adevărat că orice rulou este mai gălăgios decât trainerul normal, dar Wahoo spune că pentru simplul fapt că KICKR ROLLR este atât de ușor de folosit, utilizarea unui rulou are sens.
Wahoo KICKR ROLLR are o roată volantă de 4,5 kg, rezistență magnetică și rezistență în wați programabilă. Toate acestea fac ca KICKR ROLLR să fie diferit de ce mai există pe piață.
Pe de altă parte, pentru a putea folosi noul Wahoo KICKR ROLLR va trebui să ai pedale cu powermeter, așa cum sunt Wahoo Speedplay Powrlink Zero, Favero Assioma sau Garmin Rally. Și asta întrucât KICKR ROLLR nu are powermeter integrat, așa cum au în general trainerele smart.
Întrucât Wahoo KICKR ROLLR nu este „direct-drive”, acesta oferă o rezistență progresiva de la 0 la 450 wați, așadar îl poți lua cu tine la concurs, pentru a-ți face încălzirea, mai ales că greutatea sa este rezonabilă, aproape 23 kg. Pe de altă parte, va trebui să ai unde să-l bagi în priză.
Noul Wahoo KICKR ROLLR poate fi folosit, fără probleme, cu biciclete cursiere, gravel și contratimp, oferind o lungime totală de 1100 mm. Un mtb este posibil să fie prea lung și să nu încapă.
În partea din față ai Wahoo Safety Tire Gripper, sistemul care prinde bine, ca într-o menghină, roata față. Așadar, nu există pericolul să cazi, chiar și la sprinturi agresive. În acest Safety Tire Gripper intră roți de maxim 53 mm lățime, așadar potrivit pentru cursiere, gravel și poate pentru mtb-uri mai vechi, cu roți mai înguste.
Desigur, însă rezistența maximă oferită este de 1500 w, iar roata spate nu ar trebui să alunece pe rolele din aluminiu. Totuși, este recomandat să folosești anvelope speciale pentru trainer, acestea fiind mai solide și mai aderente.
Wahoo KICKR ROLLR este disponibil în România din martie 2022, prin importatorul oficial WheelSports, prețul orientativ fiind de 3.959 lei.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…