Când prinzi pe cineva care lucrează exact în miezul industrie, mai precis la cercetare și dezvoltare, nu ratezi ocazia de a-l întreba mai tot ce-ți trece prin cap, sperând că vei obține un punct de vedere pertinent. Cum timpul nu a fost prea darnic cu mine, i-am adresat câteva întrebări lui Reynaldo Ilagan, Senior Product Manager la Merida, despre cum se mișcă industria.
Nu cred că prețurile cresc. Din totodeauna ai prețuri cheie pe diferite segmente, iar acestea sunt stabile de ani buni. Primești mereu, spre exemplu, hardtail-ul pentru 999 de euro și full-suspension-ul pentru 1.999 euro (desigur și mai jos). Mult mai importantă este rata de schimb euro/dolar. Dacă este avantajoasă, primești mai mult pentru aceeași bani. Ceva ce ar putea lăsa impresia că prețurile sunt în creștere este faptul că pe piață sunt mai multe modele high-end ca în anii trecuți, modele care primesc mai multă atenție din partea media. Iar pentru modelele de top, tehnologia devine mult mai complexă. Să luăm ca exemplu grupurile de pinioane de la Sram. Cele de vârf, necesită mult timp pentru prelucrarea CNC, fiind astfel foarte scumpe. Pe de altă parte, tehnologia Shimano Di2: este mult mai complex decât un sistem de transmie obișnuit. De asemenea, vezi mai mult carbon decât în anii anteriori, iar acestea sunt scumpe de produs. Există un motiv pentru care nu vezi carbon în industria auto sau cea a motocicletelor. Dar în industria bicicletelor, fiecare producător oferă o alternativă din aluminiu care este mult mai economică. De notat este și faptul că produsele devin din ce în ce mai bune. Când achiziționai acum câțiva ani o tijă de șa hidraulică pentru 400 de euro, funcționalitatea acesteia nu era grozavă, iar acum poți cumpăra una bună pentru 200 de euro. Așadar, cred că pentru aceeași bani pe care-i cheltuiai în anii anteriori, în ziua de astăzi primești calitate mai bună (valabil și pentru furci spre exemplu).
2.Ce părere ai de veșnica comparație a bicicletelor cu motocicletele? Să luăm ca exemplu o bicicletă high-end, oferită pentru 8.000 de euro și o motocicletă de enduro, la același preț. În teorie, este mai greu să construiești o motocicletă decât o bicicletă. Greșesc?
O bicicletă care costă 8.000 de euro este vârf de gamă. O motocicletă la același preț, nu este. Bicicleta respectivă va fi dotată cu aceleași anvelope, transmisie, furcă sau cadre pe care le folosesc atleții profesioniști. Nu cred că primești aceleași lucruri și în cazul unei motociclete (pentru 8.000 de euro). Dacă vrei o motocicletă de top, va trebui să cheltui mai mulți bani, mai ales când vrei să mergi la curse. În orice caz, dacă vrei o variantă economică nu trebuie să cumperi neapărat modelul de vârf. Sunt o grămadă de alternative. Cred de asemenea că o motocicletă din carbon, ar avea un preț astronomic.
3.Am mai primit de la cititori întrebări legate de anvelopele de bicicletă. „De ce au prețuri similare cu cele ale automobilelor?”, suna una dintre întrebări.
Același răspuns ca la întrebarea anterioară. Poți cumpăra o anvelopă pentru 14.99 euro. Dar dacă vrei o anvelopă de competiție, nu cred că o poți compara cu cea pentru MTB. O anvelopă auto o folosești pentru două cursa, iar costurile sunt mai mari de câteva ori decât cele pentru o anvelopă de MTB.
4.Ce părere ai despre bicicletele electrice: avem șanse să vedem scăderi de prețuri în viitorul apropiat?
Da. În viitor vom avea biciclete electrice mai ieftine care vor avea performanțe similare cu cele scumpe din ziua de astăzi. Electricele se află încă la debut și mai au nevoie de dezvoltare. Din momentul în care dezvoltarea își micșorează ritmul, acestea se vor ieftini. Se va întâmpla la fel precum cu orice lucru nou – la fel cum am văzut prețurile scăzând în cazul tijelor de șa reglabile. La începuturi erau extrem de scumpe.
5.Industria a raportat vânzări mai mari pentru bicicletele electrice decât pentru cele obișnuite. Ce părere ai despre acest trend?
Cred că este foarte bine ceea ce se întâmplă. Electrica aduce mai multă lume pe biciclete și piața crește. Cred de asemenea că piesele high-end se vor ieftini deoarece vor fi mai multe vânzări per total. Mai mulți bani vor intra în industria și asta o va face mai profesionistă. Mai ales în termeni de service și garanție. Ceea ce ar putea reprezenta o problemă este accesul pe poteci. Persoanele care n-au niciun background în mountainbiking și încep direct cu e-bike-uri, aceștia se comportă într-o manieră stupidă. Aceasta ar putea fi o mare problemă. În special în țările în care deja există probleme cu ceilalți care folosesc pădurile pentru a se plimba la pas. Este foarte important să se impună o conduită, de către brand-uri, media, dealeri și chiar agențiile de turism.
6.Ce face diferența dintre două biciclete entry-level, de la brand-uri diferite? Să luăm ca exemplu o bicicletă de 500 de euro de la un brand premium și altul de la un brand mai mic, să spunem localizat în Europa de Est.
Principala diferență este testarea produsului. Dacă testezi o bicicletă doar pentru a trece testele ISO standard, atunci este simplu. Dar brand-urile mari fac mai mult decât testele ISO normale, iar asta costă mai mult: timp și bani.
7.Și aceeași întrebare pentru bicicletele high-end. Dacă ai un buget de 7.000 de euro, după ce criterii ai elege o bicicletă de enduro?
Pentru acest buget aș vrea ca totul să fie perfect. Pentru mine, cadrul este cea mai importantă componentă. Este baza tuturor celorlalte componente. În acest caz, geometria, cinematica, tragerea cablurilor și în ultimul rând, greutatea, sunt cele mai importante aspecte pentru mine. Apoi, în ordinea importanței, urmează suspensiile, transmisia, frânele, roțile și tija de șa reglabilă. Celelalte componente sunt mai mult sau mai puțin o chestiune de gust.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Ha...ha! Răspunsul la întrebarea cu comparaţia dintre biciclete şi motociclete a fost mişto de tot! Păi ia interesaţi-vă şi vedeţi ce motociclete tari se găsesc la 8000 de euro (noi) şi comparaţi apoi complexitatea angrenajelor, calitatea materialelor şi numărul de piese între cele două "maşinării" şi o să vă daţi seama de asemănarea izbitoare dintre răspunsul acestui individ şi răspunsul unui politician la o întrebare incomodă.
:))) esti amuzant, nu ma pricep f mult la competitii de biciclete, dar probabil Tour de france este cea mai reprezentativa competitie pt biciclete, iar motoGP pt motociclete, asa ca:
"Most riders in the Tour peloton are sitting on machinery worth as much as $20,000.
And that’s just their first bike."
mai multe aici: Most riders in the Tour peloton are sitting on machinery worth as much as $20,000.
http://www.adelaidenow.com.au/sport/why-the-bikes-of-the-tour-de-france-probably-cost-more-than-your-car/news-story/035308997da76117ad31214b8463112c
iar la motociclete:
Motogp motorcycles are estimated to be worth approximately 2 million dollars (USD) although executives within MotoGP have deemed them priceless due in part that they are prototypes and cannot easily be replicated
mai multe detalii aici:
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_motorcycle_racing
http://www.ktm.com/it/enduro/350-exc-f-six-days-1/
Vezi ca se poate, doar 10 000 eur. Si spre deosebire de majoritatea componentelor de biciclete, asta nu e Made in China (inca) de catre sclavi. Evident ca globalizarea isi spune cuvantul si multe din componente vin din toate tarile UE pe unde garantat se gasesc si subansable chinezesti. Ma gandesc oare ce salariu are muncitorul din Austria care le asambleaza........ . Cert e ca daca vrei sa faci trecerea de la un MTB la un MTB motorizat in esenta, ai un exemplu perfect in link-ul dat. Mai multe detalii despre ce poate face si ce inseamna fiecare litera din numele motocicletei de mai sus le gasesti pe net.