Categorii: Interviu

Interviu cu „Urban Race” – offroad în Capitală

Calendarul de concursuri arată bine în 2017. Se pare că este cel mai aglomerat an competițional de până acum. Avem săptămâni chiar și cu 6-7 concursuri. Așadar o mulțime de opțiuni pentru cei care vor să facă și altceva în afară de agrement.

Unul din concursurile deosebite este Urban Race. Deosebit pentru că este offroad, în București. Un alt motiv pentru care evenimentul e special este faptul că traseul de concurs include și curtea Palatului Parlamentului. Organizat de Green Revolution cu susținerea NoMad Multisport în cadrul evenimentului Bike Fest România, anul acesta concursul este la a 3a ediție. Am luat legătura cu organizatorii pentru a vedea care sunt planurile de viitor, dar și să vedem dacă putem afla ceva din surprizele ediției 2017.

Freerider – În ce an a avut prima competiție și câți s-au aliniat la start?

Prima ediție Urban Race a avut loc în 2015. A fost și prima dată când a fost organizată o competiție sportivă prin curtea Palatului Parlamentului. În primul an am avut 600 de participanți iar în anul 2, anul trecut, am atins deja limita maximă de participanți – 1000 de persoane. În primul an am avut și un pic noroc.  Mulți bicicliști au venit la Urban Race renunțând la cursele programate în week end-ul respectiv în țară.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Plouase foarte tare cu câteva zile înainte și oamenii au decis să rămână în București…și așa au ajuns la noi. În 2016 a fost mult mai ușor, oamenii știau deja de competiție, premii, de ce se întâmplă și deja au venit echipele de top din România.

Freerider – Care a fost ediția cu cei mai mulți participanți?

Anul trecut. Spuneam mai sus că am atins limita maximă pentru că am stabilit că doar 1000 de persoane pot participa la Urban Race. Traseul, chiar dacă e în centrul capitalei, este unul tehnic și necesită o bună pregătire fizică și tehnică a bicicliștilor. Ca organizatori trebuie să garantăm siguranța tuturor participanților. Ne-ar plăcea să avem un număr cât mai mare de competitori – dar siguranța și experiența participanților sunt mai importante decât numărul.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Freerider – Ce noutăți și surprize sunt rezervate pentru 2017?

Anul acesta modificăm și îmbunătățim traseul. Sperăm să obținem o aprobare din partea administrației Palatului Parlamentului pentru a include și alte spații în cursă. Aș putea să vă spun mai multe – dar suntem în negocieri și nu vreau să anunțăm lucruri incerte.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Dincolo de traseu, o să lansăm o provocare participanților: doborârea rezultatelor înregistrate anul precedent. Evident, va fi foarte greu pentru că anul trecut am avut la linia de start unii dintre cei mai buni competitori din Romania. Dar va fi o provocare foarte interesantă, sunt sigur de asta.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Freerider – Povesteste-ne putin despre competiție (scurta prezentare).            

Primul lucru care trebuie precizat – Urban Race este un eveniment care cuprinde două competiții: una destinată utilizatorilor de MTB și una celor care au biciclete de șosea.  Prima competiție începe la 9 dimineața. Competitorii au de parcurs 5 ture (aproximativ 6 km per tur) pe un traseu care conține asfalt, piatră cubică și o porțiune de off road.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Cursa se încheie în momentul în care primul participant trece lina de sosire. În 2016 – cel mai bun timp a fost obținut de belgianul Comyn Hansde – 1h07min.  A doua competiție, cea destinată utilizatorilor de biciclete de șosea, începe la ora 11. Traseul este un pic mai scurt, nu are poțiuni de off road dar sunt câteva zone de piatră cubică. Răzvan Jugănaru, câștigătorul din 2016, a scos 1h05min. În clasamentul feminin – Adriela Morar a câstigat cursa de MTB cu 01h23min, iar Ioan Andreea Corina a câștigat cursa de Road cu 01h15min. Spuneam mai sus că mi-aș dori ca anul acesta să avem noi recorduri și poate, la masculin să vedem că se coboară sub 1 oră.

Sursa foto – Bike Fest Urban Race
Sursa foto – Bike Fest Urban Race

Urban Race este o competiție un pic atipică și cred că are un loc bine definit în agenda competițiilor din 2017. Este o competiție scurtă dar foarte intensă. Este, dacă vreți, un shot de energie.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma