Categorii: Articole

Transportul bicicletei cu avionul – prețuri și opțiuni

Se pare că a venit vremea când și cicliștii români încep să scoată capul din țară, cu tot cu bicicletă. Da, se întâmpla și în trecut, dar să recunoaștem că la un nivel foarte mic. Sincer abia anul ăsta, la începutul lui 2018, Facebook-ul meu a vuit în iarnă, cu poze cu biciclete de prin țările calde, inclusiv ale mele, în timp ce în România prietenii se luptau să dea zăpada din fața casei.

Însă transportul bicicletei cu avionul este o problemă delicată. Majoritatea dintre noi, mai ales cei care „se dau peste cap” să-și continue antrenamentele și iarna, țin la bicicletele lor mai mult decât mojoritatea. Sunt în general biciclete performante, ușoare și scumpe pe care nu-ți permiți să le strici.

sursa foto: cyclingweekly.com

Din acest motiv unii preferă să închirieze bicicleta la destinație. Această variantă este bună dacă nu stai mult în locația respectivă întrucât prețul închirierii poate fi egal cu cel al transportului bicicletei cu avionul. Avantajul este că nu mai riști ca bicicleta să fie deteriorată la transport. Dezavantajul este că nu te dai pe bicicleta ta. Chiar dacă mărimea cadrului este corectă, poziția și geometria pot varia mult față de cea cu care ești tu obișnuit.

Pe de altă parte, transportul bicicletei cu avionul înseamnă costuri suplimentare de bilet, cutie de transport și temutul risc de deteriorare. Dar dacă la destinație stai suficient de mult, spre exemplu într-un cantonament de două săptămâni, costurile transportului bicicletei sunt amortizate. Avantajul transportului bicicletei cu avionul este că ai la destinație bicicleta ta, pe care o cunoști și pe care îți poti face corect și eficient antrenamentul.

La finalul articolului vei găsi și o listă cu prețurile solicitate suplimentar pentru transportul bicicletei. (Prețuri valabile la data de 30 martie 2018)

Pentru a afla însă cum stau lucrurile cu adevărat, am luat legătura cu reprezentanții companiei Wizz Air, pentru a ne povesti care este procedura la ei.

Transportul bicicletei cu avionul se poate face în trei moduri:

  • Într-o cutie normală de carton, cea în care vin bicicletele noi demontate;
  • Într-o incintă tip „soft case”;
  • Într-o incintă tip „hard case”.

Din experiența noastră anterioară, nu recomandăm pentru transport  soft case. Preferabil hard case, în cel mai rău caz cutii de carton. În cutia de carton, respectiv în incinta hard case, bicicleta trebuie să fie demontată într-o oarecare măsură: pedalele scoase, ghidonul demontat și întors, anvelopele dezumflate. Unele cutii permit transportul bicicletei cu ghdonul nedemontat, în special dacă e cursieră. În plus, presiune din roți trebuie scăzută cam la 75% pentru a se evita orice posibil risc. Așa cum spuneam la început, este încă rar să-i vezi pe ai noștri cu bicicleta în avion.

sursa foto: sacredrides.com

„La Wizz Air nu e nevoie de nicio notificare sau aprobare din partea companiei pentru transportul bicicletelor, trebuie doar ca pasagerii să achiziționeze  serviciul «Sporting equipment» și să respecte regulile. Coletul care conține bicicleta este procesat printr-un  filtru special de bagaje agabaritice”, declară reprezentanții companiei.

În funcție de reglementările aeroportui, cel care duce coletul la acest filtru este fie pasagerul, fie compania de handling. La fel și la sosire, se va prelua de la un punct special. În functie de aeroport,  e posibil ca pasagerul să trebuiască să asiste la controlul de Securitate și eventual să deschidă cutia / ambalajul pentru verificări. Aceste instrucțiuni vor fi primite la ghișeul de check-in.

Recomandarea noastră este ca persoanele care transportă biciclete să ia în considerare o oră suplimentară pentru aceste proceduri. Uneori, e posibil să meargă foarte repede, dar procesul se poate prelungi în funcție de situație. Cel mai sigur, vă sfătuim să sosiți  cu 3 ore înainte de zbor pentru a sta liniștiți.

sursa foto: reddit.com

Iată care sunt costurile transportului bicicletei cu avionul, la cele mai uzuale linii aeriene:

  • Wizz Air – 30 eur / drum (60 eur dus-întors) cu pachetul „Sporting equipment”. Greutate maximă 32 kg;  dimensiuni maxime 171 x 149 x 119 cm. Cu mențiunea că prețul de mai sus este valabil dacă achizitionați serviciul online sau prin call centre. La aeroport, chiar înainte de îmbarcare, costul este de 60 euro per zbor/per pasager/per bagaj.
  • Tarom – 50 eur, 100 eur, 200 eur / drum, în funcție de destinație și continent;
  • Blue Air – 25 eur / drum (pentru România și Europa);
  • Ryanair – 60 eur / drum (plata online), 75 eur / drum (plata la aeroport);
  • Lufthansa – 50 eur / drum (în Europa), 100 eur / drum (alt continent);
  • Turkish Airlines – gratuit în perioada: 1 noiembrie – 30 aprilie pentru zborurile spre Gazipaşa și Antalya și în perioada 1 aprilie – 31 octombrie pentru zborurile spre Kayseri și Nevsehir. În restul perioadelor costă 30 eur / drum pentru Europa și 60 eur / drum pentru SUA, Canada, Africa de Sud;
  • Austrian Airlines – 30 eur / drum;
  • Air France – 55 eur / drum în Europa, 125 eur / drum în SUA;
  • KLM – nu se poate afla costul. Doar la ghișeul din aeroport se calculează pe loc în funcție de destinație;
  • British Airways – 70 eur / drum;
  • Iberia – 75 eur / drum.
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Buna!
    Cum ati transportat bicicleta(pusa in cutie) spre aeroport?
    Am verificat aplicatiile(Uber, Taxify, etc.) si nu au optiunea de bagaje voluminoase, iar niciun alt taxi din celelalte nu doreste sa ma duca la aeroport.
    Multumesc!

    • Eu o duc intr-o cutie de plastic pentru bicicleta insa este o cutie mai mica si care incape pe bancheta din spate a oricarei masini sau in portbagaj cu bancheta spate pliata. Pe mine m-a luat Uberul. S-a uitat putin ciudat, dar cand a vazut ca intra fara probleme a fost ok. O cutie de carton insa nu incape. Altii, mai precis echipele de ciclism, isi duc bicicletele la aeroport cu van-ul. Alta solutie ar mai fi sa rogi un prieten sa te duca

  • Buna ziua,

    Am zburat, pana acum, in 2015/2016/2018 cu avionul. De doua ori doar dus(din Tg Mures-Wizz, Bucuresti-BlueAir), in 2018 si intors((din Sibiu-Wizz si Paris-Beauvais-Wizz).

    Am folosit:
    - o husa soft-case dintr-un fel de panza(2015.2016) https://www.vaude.com/de-DE/Produkte/Ersatzteile-Zubehoer/Fuer-Radtaschen/Big-Bike-Bag
    - cutie de bicicleta de carton(2018)
    (daca considera cineva util pot sa dau si un link unde e mai detaliat cum am impachetat bicicletele)

    Informatii utile:
    - la wizz bifezi cand cumperi biletul, sport equipment, dupa cum e scris in articol
    - la Blue au categorie speciala de bicicleta, de bifat cand cumperi biletul
    - in toate aeroporturile din Romania m-au intrebat daca sunt dezumflate rotile, dar nu au verificat
    - cand am zburat cu husa s-au uitat in interior, inainte de a le pune pe banda de agabaritice
    - in Sibiu am pus eu husele/cutiile pe banda de agabaritice
    - in Tg Mures husele au mers direct pe banda de bagaje(nu aveau la acel moment ceva special)
    - in Bucuresti am mers eu cu cineva de la handling, cu liftul, in camera unde
    aveau scanner de agabaritice si am pus pe rand husele pe banda personal
    - in Sibiu, folosind cutia de carton ambalata si sigilata de acasa, nu mi-au cerut sa se uite in ea
    doar au intrebat daca am scos pedale/intors ghidon
    - in Paris-Beauvais, desi au verificat la ghiseul de check-in continutul cutiilor si mi-au spus ca pot sa le sigilez,
    la security check nu le-au pus pe banda de agabaritice. M-au chemat in schimb intr-o camera si m-au pus sa le deschid
    pe amandoua, au scanat cadrul cu ceva carton care a mers mai apoi la verificare. Dupa ce au primit OK-ul mi-au dat voie sa le inchid din nou.
    - cutiile de carton sunt mai utile cand faci un tur de cateva zile/saptamani si nu vrei/poti sa cari husa dupa tine. Le arunci la sosire, in cosul special pentru hartie evident si cauti altele la intoarcere
    - cutiile de carton le-am luat de la magazinele de biciclete. In Franta am cautat un magazin de biciclete in ziua plecarii, am sunat la ei si au zis ca au cutii,
    le-am impachetat cat mai mic posibil si le-am carat pe portbagaj pana la aeroport(https://photos.app.goo.gl/mCbh9oYPYLqTz9Ru5)
    - pentru franele pe disc hidraulice, cand este scoasa roata, am folosit o bucata speciala de plastic intre cele doua placute si apoi am legat maneta de frana.
    Se poate pierde altfel presiunea din instalatia de frana, in functie de cum e transportata bicicleta
    - in husele soft-case pe care le-am folosit eu - trebuie scoase ambele roti, am protejat cu foarte multi bureti si folie cu bule toate elementele bicicletei,
    cu accent pe cele care pot fi usor distruse si greu de reparat la fata locului

    Recomand, daca zburati cu cutii de carton, sa aveti la indemana, in aeroport, scotch/funie/cutter cu care sa le sigilati.
    La Paris, dupa sigilare am bagat cutter printr-o gaura, in cutie. Nu a fost deloc placut sa tai scotch/ata cu care erau sigilate cutiile cu cheia de la casa.
    Avand scotch extra nu a fost foarte greu sa fac si a doua oara sigilarea.

    Nu am incercat hard-case. Mi se pare o alegere execelenta daca dispui de banii necesari si daca punctul de sosire e acelasi cu punctul de intoarcere. Evident trebuie sa o poti depozita
    undeva pentru zilele in care pedalezi.

    • Buna. Urmează sa merg in Maroc, din Budapesta cu Wizz, întrebarea este dacă se poate pune in cutie și ceva echipament. Dacă da, cam cate kg poate avea cutia și dacă se cântărește la îmbarcare. In articolul de mai sus scrie 32 kg, dar pe site-ul wizz nu am găsit nimic referitor la greutatea echipamentului sportiv. Mulțumesc!

      • Salut. Da, se poate pune echipament in cutia bicicletei. In cantonamentul de primavara din Turcia multi isi pun TOT bagajul in cutia bicicletei, cutie care este ceva Thule mai mare. La acest cantonament se merge cu Turkish. Insa cat priveste greutatea, trebuie intrebat la linia aeriana.

    • Tocmai ne-am intors din Turcia, dus-intors cu Turkish, toti cu bicicletele fie in cutii de carton fie hardcase. La plecare din Bucuresti ne-am dus la lift, dar nu am coborat cu ei, s-au descurcat singuri. La intoarcerea din Antalya le-am bagat noi prin scannerul mare, ca oricum era acolo la intrare. Nu s-a deschis nicio cutie nici la dus nici la intors. Nu a intrebat nimeni de roti dezumflate desi noi ne intrebam intre noi daca ar fi trebuit sa le dezumflam.

  • La nivelul solului presiunea atmosferica este de 1 bar. La 10.0000 de metri presiunea scade la 0.25 bari. De aici rezulta o diferenta de 0.75 bar (pe minus). Daca in cauciucuri ai 2 bari la nivelul solului, la 10.000 de metri vei avea 2,75 bar. Nimic fabulos nici macar la nivel de cauciuc, la nivel de furci si amortizoare pe aer, unde presiunile sunt mult mai mari aceasta diferenta este nesemnificativa. Companiile aeriene te pun sa desumfli rotile pentru a elimina orice situatie de risc.

  • Buna ziua. Nu am auzit de vreun incident de presurizare privind suspensiile sau franele in timpul transportului cu avionul.

  • Bună ziua! Am citit acest articol despre transportul bicicletei în avion și as dori și eu sa incerc așa ceva. Ce ma interesează pe mine in mod special este vorba despre cum se va comporta furca, șocul de cadru si franele pe durata zborului. Vorbim aici despre componente de downhil: furca cu arc, ulei; șoc cu aer ulei iar frânele hidraulice. Ar putea fi cumva afectate din cauza presurizării aerului din avion? Va mulțumesc și aștept cat mai curând un răspuns din partea dumneavoastră. Radu Susan

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma