Menabo oferă un suport de cârlig pentru transportul a maxim 2 biciclete la un preț de 2.614 lei, adică jumătate din costul unui Thule Epos 2. Plecând de la această realitate, care sunt diferențele și cum de reușește Menabo să fie atât de ieftin?
Pe de altă parte, pe cât de mult apreciez produsele Thule, îmi dau seama că prețurile suedezilor pot fi prohibitive pentru o parte bună din consumatori, căci este greu de crezut că cineva plătește 2.500 de lei pentru o bicicletă și aproape 5.000 de lei pe un suport cu care s-o transporte. Așadar, ca să rămânem cu picioarele pe pământ, trebuie să vedem ce are de oferit și Menabo în acest segment de suporturi pentru două biciclete.
Antares 2 se numește candidatul de astăzi, este livrat într-o cutie de dimeniuni dreptunghiulare, dar compactă. Faptul că acest suport se pliază permite un pachet mai mic. Are o greutate de aproximativ 25 de kg, așadar nu este foarte greu de manipulat, dar cel mai simplu se face în doi. Odată scos din cutie, tot ce trebuie să faci este să-l fixezi pe cârligul mașinii, să desfaci cu cheia un blocaj care permite fixarea suportului pe cârlig cu ajutorul unei pârghii și să montezi cele două prinderi pe bara în formă de U a suportului. Pui apoi bicicletele, le prinzi și cam asta este tot. Surprinzător de rapid, cel puțin comparat cu suportul Alcor 3 despre care veți putea citi într-un articol viitor. Și aș spune aproape la fel de rapid precum în cazul lui Epos 2, diferența fiind că Epos are brațele pentru prinderea bicicletelor integrate, iar acolo se mai salvează ceva timp.
Prinderea bicicletei se face în felul următor: pui bicicleta pe suport, brațul care prinde bicicleta trebuie să fie montat pe suportul în formă de U întors (sau poți monta brațul după ce așezi bicicleta), prinzi bicicleta de cadru (strângerea se face cu un robinet prevăzut cu cheie ca să-l închizi) – prindere ce beneficiază de o suprafață cauciucată ca să nu zgârie cadrul, prinzi apoi cele două două curele de roata față și cea spate a bicicletei și asta a fost. Cureaua se trage pentru a fixa roata, nu are clichet.
O bicicletă de XC cu geometrie modernă deci cu un ampatament mai lung, în dimensiune M, încape la fix pe acest suport. Dar dacă ai o bicicletă de enduro sau de downhill, în dimensiune L sau XL este bine să probezi acest suport înainte de achiziție. De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că brațul cu prinderea de cadru nu poate acomoda țevi prea groase, prin urmare cel mai simplu este să prinzi cadrul de top tube sau chiar de seat tube. Dar aici este imposibil de spus exact deoarece cadrele bicicletelor sunt atât de diferite și cu siguranță fiecare își va găsi separat poziția ideală de prindere.
Materialele din care este construit suportul sunt absolut în regulă, șinele pe care stau bicicletele fiind din aluminiu. Este dotat desigur și cu lumini și cu un suport de număr.
Video cu montajul:
De final, mai trebuie menționat faptul că este compatibil cu e-bikeuri sau fatbike-uri, are o capacitate de transport de maxim 60 de kg (ceea ce este mai mult decât suficient pentru două biciclete electrice) și este prevăzut cu clapetă pentru rabatare către spate – astfel încât să poți umbla la portbagaj când este necesar. Nu este compatibil cu mașinile cu roata de rezervă pe hayon (aceasta trebuie înlăturată pentru a monta suportul).
Spațiul de transport este suficient, cu mențiunea că în unele cazuri, este necesar să mai pui o folie cu bule între biciclete deoarece există riscul să se atingă, în cazul celor două hardtail-uri montate de noi, acest lucru s-a întâmplat doar în preajma furcii/schimbătorului de pinioane și doar într-un singur loc.
Prin urmare, se poate ieftin și bun, cu câteva foarte mici inconveniente. Privind la ceea ce are de oferit Thule, prinderea bicicletelor se face mai rapid și lățimea suportului este mai mare, însă și prețul este dublu. Ceea ce face din Antares 2 o alternativă ideală pentru cei care nu vor să plătească o sumă colosală pentru un astfel de suport, de altfel unul ușor de utilizat și de stocat.
Importator: suportbicicleta.ro
Preț: 2.614 lei
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…