După ce m-a încântat destul de mult suportul Antares 2, am trecut și la cel pentru 3 biciclete – Alcor 3. Desigur, și acesta este mai ieftin decât un Thule, dar nu mai ieftin decât unele suporturi concurente pe care nu am avut ocazia să le testez, așadar nu aș putea justifica obiectiv diferența de costuri. Dar vă pot povesti despre ce poate să facă acest Alcor 3. Oferit pentru un preț de 2.285 de lei, acesta este construit cu materiale de calitate (aluminiu și oțel), se prinde pe cârlig și se asigură ușor cu ajutorul unei chei (atât suportul cât și biciclete), folosește brațe pentru prinderea bicicletelor (un liant practic între suport și cadrul bicicletei) și are o capacitate maximă de transport de 60 de kg.
Asta înseamnă că în teorie poți transporta lejer 3 biciclete non-electrice și două electrice (presupunând că greutatea medie a unei biciclete electrice full-suspension este undeva pe la 24 de kg). În filmul de prezentare, în care am montat suportul pe mașină, să transporți biciclete non-electrice nu este mare bătaie de cap, cu mențiunea că ghidonul trebuie rotit astfel încât să nu se lovească între ele. Există o posibilitate ca să fie necesar inserarea unor bucați de polistiren între biciclete astfel încât acestea să nu se atingă între furcă și schimbător/chainstay. Practic ridici bicicletele pe platformă, le prinzi cu brațele care au lungimi diferite, le închizi cu cheia și asta a fost.
De menționat că dacă pui cursiere pe acest suport, operațiunea va fi mai rapidă decât dacă ai pune niște biciclete de enduro, acestea din urmă fiind semnificativ mai voluminoase din toate punctele de vedere. Bicicletele utilizate pentru filmul de prezentare au fost două hardtail-uri moderne, în dimensiunea M, care au încăput pe suport fără a fi necesară repoziționarea ghidonului. O a treia astfel de bicicletă montată pe ultima șină ar fi necesitat să desfaci cele două șuruburi ale pipei și să întorci ghidonul.
O problemă apare la e-bike-uri de nouă generația care au un ampatament lung și sunt mai late decât bicicletele convenționale. Spre exemplu, Haibike-uri sunt cunoscute pentru faptul că au construcție masivă, iar în acest caz asigurarea lor pe platformă se transformă într-o sarcină mai dificilă. De menționat că lățimea platformei suportului acomodează un e-bike M de la Haibike, însă un L nu mai încape. De asemenea, având un cadru mai voluminos și mai lat (elementele suspensiei spate sunt mai masive), trebuie folosit un material de protecție între ele. Două Haibike-uri din gama All Trail nu au încăput pe platformă unul lângă altul. În schimb, o soluție in extremis, ar fi să montezi o bicicletă electrică pe prima șină, apoi următoarea pe ultima șină.
Greutatea produsului este de aproximativ 22 kg, așadar se înscrie în tendințe din acest punct de vedere, este prevăzut cu o priză 13/7 pini, are stopuri (desigur) și suport pentru numărul de înmatriculare. Suportul nu este pliabil.
Așadar, viața poate fi simplă cu Alcor 3 în condițiile în care transporți biciclete mai slim, fie cursiere, fie gravel, fie mtb-uri mai vechi. Pentru standardele moderene ale MTB-urilor, va trebui să mai faci câteva operațiuni în plus, precum repoziționarea ghidonului. Iar pentru e-bike-uri, lucrurile devin mai complicate. În acest sens, varianta cu Antares 2 este mai atractivă.
Importator: suportbicicleta.ro
Preț recomandat: 2.285 lei
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…